Uusi pino.Esikoista yrittäviä

Emppa: Mä testasin tänään apteekista ostetulla Aconin herkällä (10) testillä negan. Mutta jotenkin elättelen silti toiveita raskaana olemisesta, kun oireita on niin paljon ja tätiä ei näy eikä kuulu!

Onko tuo Aconin herkkä sulle aiemmin tuttu?
 
baah! mä voin kuvitella ton greippimehu tilanteen :x mä odotan vaan koska tuo mun erehtyy maistamaan.

voi sirpula. kyllähän asia voi olla niin että sun hormonitasos on vaan niin alhaalla että se ei vielä näy. niin kauan kun menkat pysyy poissa niin hyvä, eikö niin? :)
 
nibbler niin kai. Mutta toisaalta, jos en olekaan raskaana niin sitten toivois että tulis ne menkat niin pääsis alottamaan seuraavaa kiertoa. Jos mulla ei olis näitä oireita (menkat myöhässä, tissit tosi arat, "yökötys" syönnin jälkeen, alamahan jännä juiliminen, iltaisin älyttömän kylmä, yhtäkkiä tullu paljon finnejä jne..) niin en varmaan edes uskois olevani raskaana, mutta on niin todentuntuiset nyt nuo oireet niin en millään meinaa uskoa että testit näyttää negaa! :'( Ja missään aiemmassa kierrossa oireet ei ole näin todentuntuisia ollut, esim. en aiemmin ole edes tiennyt mitä se oikea "yökötys" on... :x

Kuinkahan kauan siinä voi oikein mennä, että hormonitaso nousee ja näyttääkin plussaa - kokemuksia?
 
ja raskautumis mahdollisuudet tällä palstalla on 5,4 %
aika hyvin kun se on alkuaikana ollut 3% :D

se on just se kun pitäs saada heti tietää koska on raskaana ja koska ei. edelleen sitä mieltä että jossakin pitäs ilmestyy vaikka musta täplä tai jotakin kun tärppi käy.
toivotaan parasta.odota vielä pari päivää ja jos sillonki nega niin käy terkkarilla :hug:
 
Sirpula:

Ei oo muista testeistä kokemusta kuin vain tuosta RFSU:n testistä..mikä lie sen herkkyys... testaan huomenna ku menkat alkaa olla viikon myöhässä. Jos edelleen on haamuviiva tai selvä nega niin pitää sit ostaa apteekista testi..tai jos menkat alkaa jostain syystä vielä niin sitte pitää ostaa vaippoja
:LOL: Kuinka paljon sinulla on menkat myöhässä?
 
nibbler Juu mietiskelinkin, että jotain viikon päivät odottelen ennen seuraavan testin tekoa (mikäli siis menkat ei ala ennen sitä!). on niin mielettömän epätodellinen olo, kun toisaalta uskon niin vankasti raskaana olemiseeni, mutta kun testit näyttää negaa! :( Ei jotenkin tahdo tietää että mitä tekisi ajatusten kanssa... Mutta sen päätin, että nyt yritän olla ajattelematta esim. töissä ollessa noita oireita jne, niin ei niin paljoa pyörisi mielessä nämä asiat. Vaikka toisaalta; koko ajanhan se pyörii kun se on juuri se mitä elämältä eniten haluaa!!!! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sirpula:
nibbler Juu mietiskelinkin, että jotain viikon päivät odottelen ennen seuraavan testin tekoa (mikäli siis menkat ei ala ennen sitä!). on niin mielettömän epätodellinen olo, kun toisaalta uskon niin vankasti raskaana olemiseeni, mutta kun testit näyttää negaa! :( Ei jotenkin tahdo tietää että mitä tekisi ajatusten kanssa... Mutta sen päätin, että nyt yritän olla ajattelematta esim. töissä ollessa noita oireita jne, niin ei niin paljoa pyörisi mielessä nämä asiat. Vaikka toisaalta; koko ajanhan se pyörii kun se on juuri se mitä elämältä eniten haluaa!!!! :heart:
näimpä juuri! luin kirjaa jossa sanottiin jotain "eipä sinustakaan ole tuutulaulujen laulajaksi" niin heti tuli mieleen niin raskaana ja synkkänä se että plussaa ei oo ja ei tuu ( näin tuntu silloin ainakin ).
oli pakko keksiä jotakin niin yritin pakottaa avomiestä laulamaan mulle ruotsalaisia tuutulauluja :) ei suostunu hörhö.

mutta jotenkin.. pelkää katkeroituvansa muille ihmisille joilla se oma lapsi on, tai on tulossa.se olis ehkä pahinta mitä tässä tilanteessa voi tehdä.
mullakin on just sellanen olo että "nyt on tärpännyt", oksettaa jatkuvasti, nippaa mahaa ja turvottaa.on armotonta yöhikoiua jne. jne. mutta menkat tuli.
erona vaan se että oireet yleensä loppuvat just menkkojen aikaan ja tulee jos on tullakseen vasta oviksen jälkeen.
nyt ne vaan jatkuu....
ja ne menkatki oli ihmeellisset...

testata en uskalla negan pelossa.ensinnä se pettymys mikä tulee kun katsoo testiliuskaa. ja sitten se ittensä sättiminen että miten tyhmä olikaan kun teki testin vaikka menkat oli ja meni... mutta silti...mahan pohjassa semmonen tunne että siellä on jotain.
ja viimeksän siellä oli, mutta ei aivan sitä mitä halusi... sekin ajatus pelottaa... :'(

se on joskus vaikeeta pitää lippu korkealla. sen olen äättänyt että ennen YK6 olen raskaana, halus se vauva sitä tai ei :D
 
nibbler: Niin mäkin luulin päättäneeni että melko pian ehkäisyn poisjättämisestä "tulen" raskaaksi, mutta ei se olekaan aivan niin helppoa. Meillä on nyt menossa yk 7 ja nyt oon vaan älyttömän toiveikkain mielin että josko tästä kierrosta olis tärpännyt! :heart: Kuulostellaan... =)
 
Teillä muilla tai suuremmalla osalla on ollut pillerit eli niiden vaikutus saattaa vaikuttaa aika pitkään,ja sitten kun se loppuu, niin tärppi käy, mutta mä olen elänyt jo usempana vuotena luomumenkkojen kanssa, eikä silti tärppää heti :ashamed: :headwall: ottaa päähän! Mutta saapahan tässä aikaa totutella mahd. raskauteen ja lapseen ym. Ehkä ei vain ole tarkoituss mennä niin, että tärppää pian. Ja onhan se sitten tooosi paljon uskomattomampaa kun sitä on pitkää odottanut :heart:
 
Sama täällä eli ehkäisrenkaan jätin pois noin puolitoista vuotta sitten. Jotenkin sitä ajatteli että tyyliin heti tärppää (ystäväpiirissä todella monella käynyt nimittäin näin). Myöskin toivon sitä ettei vaan katkeroidu sillä nytkin jo tietyt tilanteet tehneet välillä tiukkaa :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja haavekuva:
Nii mut pitää vaa sit yrittää uskoo siihen et sit sitä tulee olemaan vieläkin parempi äiti kun saa valmistautua äitiyteen pidempään :) voimia kaverit, kyllä me vielä raskaudutaan! :D :hug:
Kannatan!!! Positiivista asennetta taas tarvitaakin ;)

 
Täällä podettu viime päivät inhottavaa mahatautia ja sen jälkeen iski vielä kuumekin. Nyt alkaa jo vähän helpottaa :wave:
Alkaa jo vähän jänskättämään, ensi viikolla pitäisi olla totuuden hetki, että ollako vai eikö olla!?
Tuntuu vaan niin puuduttavalta odottaa!

Mutta ei kai tässä muu auta.. Voimia kaikille muillekin jännittäjille ;)
 
Huomenta.
Gallupiin...Naimisissa me ollaan oltu 1 vuosi 4 kk, eli aikaa on kulunut jo sen verran, että tutut ja sukulaiset alkaa kysellä, koskas niitä lapsia tulee. Seurusteltiin ennen naimisiin menoa jo vuosikausia. NO, ens viikolla päästään taas yrittämään tosissaan :D
 
Tosta pillereiden lopettamisesta: Koska mulla on todennäköisesti pco (joka on ilmeisesti noin 10% suomalaisista naisista), paras mahdollisuus on tulla raskaaksi on juuri se ensimmäinen kuuukausi ilma pillereitä! Nykyään pillereissä on niin vähän hormooneja, että niiden ei pitäisi merkittävästi vaikeuttaa raskautumista lopettamisen jälkeen (tosin pillereiden takia saattaa jäädä huomaamatta jotain tulehduksia, jotka taas raskautumista vaikeuttavat). Meillä on joilla on hormoonit pielessä taas e-pillerit saattavat pitää kohdun kunnossa vähän aikaa lopettamisen jälkeen. Valitettavasti minulla se ensimmäinen kuukausi oli ja meni.. :( Tässäkään kierrossa ei taida mahiksia olla, kun pitäis vissiin seksiä harrastaa, että tärppäis :eek:

Mullakin on aina silloin tällöin tullut vihjailuja, että kohtahan tekin voisitte alkaa lapsia tekemään. Ollaan molemmat valmistuttu ja töissä lasten kanssa, joten kaikki olettaa, että niitä alkais tulla.. Toivottavasti sentään joskus! Absoluuttinen lapsettomuus on kuitenkin niin harvinaista, että uskon, etten siihen joukkoon mahdu!! Jo ennen kuin aloitettiin yritys, niin mietin kyllä, missä kuussa vois sitten aloittaa lapsettomusshoidot, jos ei tärppää. Että sillä asenteella meikäläinen lahti liikenteeseen :). Vielä ei mulla ole masennusta ehtinyt tulla, mutta voin kyllä helposti sen ymmärtää. Tsemppiä alakuloisille ja erityisesti hyviä uutisia! :hug:
 
Kiitos Linna uusista näkökulmista, hyvä että välillä tuodaan faktaa kehiin :p Itse en ole tuollaista tiennyt, mutta silti olen skeptinen kaikkien ylimääräisten "mömmöjen" suhteen. Niin kuin esim. kaikki säilöntäaineet ym.
Me ollaan avomiehen kanssa puhuttu, että jos ei pariin vuoteen tärppää niin ei aloiteta mitään hoitoja vaan pistetään ennemmin adoptio vireille, kun tässä maailmassa lapsia on aivan liikaa ilman vanhempia :heart: Tietysti olisi hienoa kokea raskautuminen, mutta yhtä rakas lapsi olisi tulee se sitten mitä kautta tahansa :heart:
 
ja monihan on raskautunut aika pian adoption jälkeen, olen kuullut. kun enään ei stressaa sitä lapsen tekoa.
mä olen myös miettinyt adoptiota, että jos sitä ei raskautuisikaan vaan adoptois mielummin.
nyt kun sivusta katselee kaikkia joille viime aikoina on tullut lapsi niin sitä jotenkin..en tiiä.. ihminen on outo eläin.

kattokaa nyt meitäkin! me halutaan että meijän keho paisuu, me halutaan raskausarpia, yö hikoilua. me halutaan itkeä, nauraa ja heitellä tavaroita ja kaikki tämä mieluiten puolen tunnin sisään. me halutaan armoton hormonihyökkäys meidän kehoon ja me halutaan aamupahoinvointia ja ligamenttien venymistä.
ei taida olla tervettä ei :D ja tää on meijän kaikkien hartain toive. myös minun.

äh.. uutta asennetta etsitään yhä ;)
 
Mekin ollaan joskus kyllä mietitty adotiota. Ei varsinaisesti kyllä vaihtoehtona omille lapsilla, vaan joka tapauksessa. Myös sijaislapset ovat mielessä. Ollaan jonkin verran asuttu ulkomailla ja muutamassa orpokodissa olen kyllä sydämen menettänyt.. Varsinkin, jos muutetaan takaisin Afrikkaan ja asutaan pidempään niin, että paikallinen adoptio on mahdollinen, olisi se mahtavaa. Adoptioon liittyy vaan niin hirveästi moraalisia kysymyksiä, että päätös ei välttämättä ole helppo. Yleensä lapsen taloudellinen asema kyllä kohentuu huomattavasti, mutta myös psyykkiset ja kulttuuriset jutut on otettava huomioon. Hankalaa siis. Aluksi toivottavasti kuitenkin päästään nauttimaan ihan biologisista lapsista!
 
Kaa
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
kattokaa nyt meitäkin! me halutaan että meijän keho paisuu, me halutaan raskausarpia, yö hikoilua. me halutaan itkeä, nauraa ja heitellä tavaroita ja kaikki tämä mieluiten puolen tunnin sisään. me halutaan armoton hormonihyökkäys meidän kehoon ja me halutaan aamupahoinvointia ja ligamenttien venymistä.
ei taida olla tervettä ei :D
Ihminen on typerä eläin. Niih. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras007:
Heippa tännekin!

Itsellä ahdistuspäivät menossa, tätiä odotellessa ja jokaista oiretta ihmetellessä. Perjantaina vois vaikka testiennakkoa ottaa, jos malttaa sinne odotella B)
heippa! otetaanko yhessä :D
tai skabataanko? se joka ekana on täällä kertomassa tilannetta niin voittaa :)
 
Saisikos tänne teitin porukkaan soluttautua, kun ollaan vähän niinkuin samalla asialla, esikoista haikailemassa =) Eli olen 25-vuotias ja yk1. Tosin puoli vuotta olen ollut ilman pillereitä ja tavallaan on ollut yritystä, mutta nyt on tarkoitus mennä täydellä höyryllä eteenpäin.

Galluppiin: yhdessä on oltu yhteensä 5 vuotta hyvässä ja pahassa (yksi vuosi kihloissa ja hääpäivä lyöty lukkoon)
 

Yhteistyössä