Uusi miesystävä tahtoo että käydään molemmat varmuuden vuoksi testeissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuja?

Vieras
ihan uusi tilanne tuli eteen uuden miesystävän kanssa. Totesi että haluaa meidän molempien käyvän testattavana mahdollisten tautien varalta. Nyt on siis käytetty kondomia, mutta ei ole ollut suuseksiä tautivaaran vuoksi.

Eipä ole tullut koko elämän aikana käytyä testeissä, hiljattain päättyi pitkä avioliitto eli ei ole ollut tarvettakaan. Tämä on siis tottakai minulle ihan ok.

Miten asia käytännössä hoidetaan, varmaan pitää olla yhteydessä terveyskeskukseen. Kauanko testitulosten valmistuminen vie, mitä testejä otetaan ns. normitestauksessa? Ihan en viitsisi työterveyshuoltoakaan käyttää moisessa asiassa.

Apuja joltain joka on käynyt testauttamasa. Espoossa asun.

no helsingissä taitaa vieläkin olla sukupuolitautien poliklinika, joka on iho ja allergiasairaalassa. tarkista hus:n sivuilta onko se vielä olemassa ja aukioloajat. sinne voi mennä kuka vaan ilman ajanvarausta kokeisiin.
toinen vaihtoehto on soittaa omalle terveysasemmalle, esim sairaanhoitajan puhelinajalla(löytyy netistä nuokin tiedot) ja pyytää lähetteitä. kokeissa voit sitten käydä missä tahansa huslab toimipisteessä ja kysyt tuloksia vaikka siltä sairaanhoitajalta.
eikä siinä että haluaa käydä testeissä, ole mitään hävettävää, enemmenkinhän se on vastuullista toimintaa.

no helsingissä taitaa vieläkin olla sukupuolitautien poliklinika, joka on iho ja allergiasairaalassa. tarkista hus:n sivuilta onko se vielä olemassa ja aukioloajat. sinne voi mennä kuka vaan ilman ajanvarausta kokeisiin.
toinen vaihtoehto on soittaa omalle terveysasemmalle, esim sairaanhoitajan puhelinajalla(löytyy netistä nuokin tiedot) ja pyytää lähetteitä. kokeissa voit sitten käydä missä tahansa huslab toimipisteessä ja kysyt tuloksia vaikka siltä sairaanhoitajalta.
eikä siinä että haluaa käydä testeissä, ole mitään hävettävää, enemmenkinhän se on vastuullista toimintaa.

Kiitos, pitää varmaan soittaa maanantaina terveysasemalle ja kysyä. Ei siinä tosiaankaan ole mitään hävettävää, outo tilanne vaan.

Tai tosiaan terveydenhoitajan tai sh:n vastaanotolta, miten nyt omalla terveysasemalla onkaan asia järjestetty. Ihan jokapäiväinen juttu tuo siellä ajanvarauksessa on, ja osoittaa vastuullisuutta eli ei mitään syytä nolostella.

[QUOTE="Kifa";25390409]Ihan terkkarilääkärin vastaanotolle vain, sieltä saat labralähetteen. Klamydia testataan virtsasta, muut verinäytteestä.[/QUOTE]

Ei kai tuollaista perustestausta varten tarvita lääkärinaikaa? Siihen menee kyllä ikä ja terveys sen saamiseen, jos tarvitaan.

[QUOTE="Kifa";25390409]Ihan terkkarilääkärin vastaanotolle vain, sieltä saat labralähetteen. Klamydia testataan virtsasta, muut verinäytteestä.[/QUOTE]

muuten onnistuu näinkin, mutta espoossa ei ole ihan yksinkertaista päästä lääkärin vastaanotolle kiireettömässä asiassa. aikaa saattaa joutua odottamaan kolme kuukautta, ja tosiaan, asian hoituu yhtälailla puhelimessa

Musta toi on hienoa et toimitaan noin jos ite vielä miehen löydän ja kohtaan ni luulen et ehdotan samaa vaikka mulla ei ole ollu ku yks vakkari ja muutama yhen yön juttu ja kortsu ollu käytössä.

• Tykkää
Reactions: Champion
[QUOTE="vieras";25390448]Musta toi on hienoa et toimitaan noin jos ite vielä miehen löydän ja kohtaan ni luulen et ehdotan samaa vaikka mulla ei ole ollu ku yks vakkari ja muutama yhen yön juttu ja kortsu ollu käytössä.[/QUOTE]

Näin kuulemma monet nuoret toimivat nykyään :D
Hieno juttuhan se on.

Fiksu mies, ja mukavaa että suostut testeihin etkä loukkaantunut miehen toiveesta! Minulla ei ole ollut muita kumppaneita kuin mieheni, mutta jos jostain syystä kumppani joskus vielä vaihtuisi, haluaisin itsekin molempien käyvän testeissä.

[QUOTE="vieras";25390494]Fiksu mies, ja mukavaa että suostut testeihin etkä loukkaantunut miehen toiveesta! Minulla ei ole ollut muita kumppaneita kuin mieheni, mutta jos jostain syystä kumppani joskus vielä vaihtuisi, haluaisin itsekin molempien käyvän testeissä.[/QUOTE]

Eikö vaan olekin? Tottakai suostun, miksi tuollaisesta loukkaantuisi?
Tyhmä minä en vaan tajunnut että taudit tosiaan tarttuvat myös suuseksissä ja sitä vähän ihmettelin, kunnes mies tosiaan totesi että sen aika on vasta sitten kun on testit tehty. Minulla on näköjään vielä paljon opittavaa tässä sinkkuudessa ;)

Yhteistyössä