uusi lastenvaatekirppis vuosaaressa *kullanmuru* -kävin tsekkaa jo..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unikuu108

Vieras
http://www.pikkukullanmuru.fi/index.html

onko jo joku käynyt?
mä ajattelin käydä kattoo.. et millanen hintataso ja vaatevalikoima.. tällasen lastenvaatekirppikset on juts hyviä mulle joka ei jaksa kiertää kirppiksiä etsien niitä lastenvaatteita..
sais olla enemmänkin..tai sit mä en vaan tiedä mistä niitä on jos niitä on.. siis täällä helsingissä..

(muokkasin otsikkoa)

kävin juuri ja ehkä niiden omat myymät vaatteet siellä rekeissä oli noin huutishintaisia, eli kalliimpaa kuin normi kirppiksellä, ja sit takaseinällä oli "outlet" tanko jossa uusia esim. Elle yms. niissä oli kyllä aika paksu hinta. (täytyyhän niiden vuokra saada maksettua)
Sit siellä on muutamia pöytiä mitkä on vuokralla jossa sitten oli jo ihan kirppihintoja, vikkon vuokrahinta oli 35,- mikä mun mielestä liian kallis kävijämäärään nähden
Tuskinpa pysyy putiikki siinä kauaa pystyssä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kävin juuri ja ehkä niiden omat myymät vaatteet siellä rekeissä oli noin huutishintaisia, eli kalliimpaa kuin normi kirppiksellä, ja sit takaseinällä oli "outlet" tanko jossa uusia esim. Elle yms. niissä oli kyllä aika paksu hinta. (täytyyhän niiden vuokra saada maksettua)
Sit siellä on muutamia pöytiä mitkä on vuokralla jossa sitten oli jo ihan kirppihintoja, vikkon vuokrahinta oli 35,- mikä mun mielestä liian kallis kävijämäärään nähden

voi räkä.. olispa kiva jos olis joku lastenvaatekirppis jossa tolla samalla periaatteella vaan lastenvaatteita.. mut noh..pitää mennä kattoo..

ai niin ne myös ostaa jos haluaa viedä sinne myytäväksi, sanoivat että maksaisivat n.40-60% siitä hinnasta millä saisivat myytyä eteenpäin, eli jos rahaa tarvii niin kannattaa kyllä myydä itse ;)

ai niin ne myös ostaa jos haluaa viedä sinne myytäväksi, sanoivat että maksaisivat n.40-60% siitä hinnasta millä saisivat myytyä eteenpäin, eli jos rahaa tarvii niin kannattaa kyllä myydä itse ;)

Mä tarviin rahaa, mutten jaksa alkaa siitä huutisrumbaa. Toi kuulostaa ihan hyvältä...

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:

voi räkä.. olispa kiva jos olis joku lastenvaatekirppis jossa tolla samalla periaatteella vaan lastenvaatteita.. mut noh..pitää mennä kattoo..

Villa Lyhty-niminen lastenvaate/tarvikekirppis on Vantaan Rekolassa. En menisi myymään (kalliit pöydät 35 e/vko) mutta penkomalla sieltä löytyi kivoja vaatteita edullisestija pojalle sukset talvella.

ok.
käyty on ja must se oli oiva paikka. hinnat mielestäni kirpparitasolla. oli kenkiä,pinnasänkyä, leluja,reunasuojuksia, talvi-, kevät- ja kuravaatetta.. kirjoja.. kestovaippoja,uimavaatteita..

ja sit ne kalliimmat(outlet)vaatteet olivat aika pieni osa.

olipa oven suussa vielä kasa jossa ilmaisvaatteita pikkuviolla.
mukava myyjä.
mulle tarttui 5eurolla: ruskovillan sillkimyssy, täysin uudenveroiset kotimaiset (valkaman turkis)haljastossut koossa21, lindexin yks 62 koon pitkähihainen body ja käyttämätön äippäpakkauksen imsevimse kuori ja sisävaippa.

jos olisi ollut enemmän rahaa niin olisin ostanut kyllä yhden ihanan lindexin paksun vuorellisen fleecepuvun vauvalle....

tuohon ilmaissäkkiin vois jopa kysyä liikkeen pitäjältä että voisiko siihen tuoda muille annettavaksi juuri niitä pikuviallisia(siis jokunen haalea tahra/pois muodista olevat jne )vauvan/lasten vaatteet..
niin sais nekin hyvin kiertämään eikä tarviis roskiin laittaa muuten hyvää vaatetta.

ja kokoajan kävi ovi sen puolen tunnin aikana mitä siellä olin.
sinne vielä on mielestäni helppo mennä. vuosaaren metrolta vain vähän matkaa..

eli suosittelen kyllä.

Olipa mukavaa löytää keskustelua omasta yrityksestä:) Olemme tosiaan vasta viikko sitten avanneet liikkeen ja toiminta kehittyy tässä ajan saatossa.

Second Hand- puolella pyrimme pitämään kohtuullisen hintatason (ehkä se tosiaan voisi olla jossain määrin verrattavissa huuto.nettiin). Tosin eipä tule hintakilpailuja, ei postikuluja ja tuotteen saa nähdä ja sovittaa. Second Handiin myyminen palvelee sellaisia asiakkaita, jotka eivät ehdi/jaksa/osaa huuto.netissä tai kirpputoreilla hyviä vaatteitaan myydä. Ja kuitenkin saa vaatteistaan korvauksen, joka tähän mennessä suurinta osaa on miellyttänyt. Toki toiset odottavat, että maksamme vaatepaketista huuto.net-hinnan, mutta siinä ei olisi mitään järkeä toiminnan kannalta. Karkeasti sanottuna iso IKEA-kassillinen hyväkuntoista ostotavaraa (vaatetta, lelua, kenkiä...) on kustantanut n. 50? riippuen luonnollisesti vaatteiden käyttöiästä, merkistä, kunnosta jne. Toimintaa voi verrata esim. antikvariaatteihin, joihin itse nuorempana vein mm. levyjä, kirjoja. Moni second hand toimii myyntitili-systeemillä ja niistä tilitetään myydyistä tuotteista n. 40% asiakkaalle. Me pyrimme suht samaan prosenttiin, mutta helpotamme asiakasta pääsemään kerralla eroon, myyntitili-second handeissa rahat saa vasta kun vaatteesi on myyty ja jos ne eivät myy esim. 2kk aikana, joudut hakemaan ne takaisin.

Itsepalvelukirpputori on todella suosittu jo nyt. Tavara myy hyvin ja asiakkaat ovat saaneet kivoja tilejä sillä puolella myymistään tuotteista.

Outlet- puolella myydään merkkivaatetta edullisesti. Esimerkiksi juuri vaikkapa Elleä löytyy edukkaasti, tänäänkin möin jossain vaiheessa 43? ovh-hintaisen kauniin kesämekon parillakympillä, minusta se on aikalailla H&M-tasoa;)

Mutta tulkaahan tutustumaan, kyllä me olemme ajatelleet nyt aluksi ainakin vuoden tuossa pysyä, vaikka joku sitä jo epäili. Palautetta saa antaa ja kysyä lisää. Yhteystiedot kotisivuilla www.pikkukullanmuru.fi

Unikuun ostokset muistankin tältä päivältä;) Kiitos käynnistä ja tervetuloa uudestaan!

Voi että, en oo kuullutkaan vielä tuosta kirppiksestä, täytyy mennä käymään. Varsinkin tuo Secondhand kuulostaa mulle sopivalta, kun en jaksa itse myydä. Kuinka hyväkuntoisia vaatteiden ja lelujen pitää olla, että otatte vastaan?

Voi että, en oo kuullutkaan vielä tuosta kirppiksestä, täytyy mennä käymään. Varsinkin tuo Secondhand kuulostaa mulle sopivalta, kun en jaksa itse myydä. Kuinka hyväkuntoisia vaatteiden ja lelujen pitää olla, että otatte vastaan?

Hei,

ostamme Second Handiin ehjää ja tahratonta vaatetta, merkillä ei ole väliä, ihan perus H&M ja Lindex passaa oikein hyvin myytäväksi, jos on siistissä kunnossa. Venyneitä ja vanuneitakaan vaatteita (lyhet ja leveät trikoopuserot hyvänä esimerkkinä) emme myy second handissa. Tosin jos haluaa samalla kertaa päästä pienivikaisistakin eroon, voi ne tuoda samassa kassissa, lahjoitamme ne eteenpäin (meillä on useampikin lahjoituskohde pk-seudulla), niistä emme luonnollisestikaan maksa.

Kiitos taas mielenkiinnosta;)

hei, tuo pöydänmyyntihinta 35,- kuulostaa aika kalliilta, osaatko sanoa noin mitä myyjät ovat saaneet viikkopalkkaa?

Tuo on aika normaali hinta itsepalvelukirpputoreilla viikoksi ja esim. Valtterissa yhden päivän kirppispaikka maksaa lähes 30?. Me myös siistimme pöydät päivittäin ja meiltä saa henkarit lainaan. Ensimmäinen viikko takana ja kyllä paras pöytä tienasi yli 100? ja muutkin sellaista 50-80?. Myyjät ovat osanneet tosi hyvin hinnoitella tuotteensa joten kauppa on käynyt hyvin!

Yhteistyössä