Uusi kuva eiliseltä haamuilijalta

• Viestiketjun aloittaja haamuilija
  • Ensimmäinen viesti
ap
Jos nyt omasta näkökulmastani kerron, miksi hehkutan:
1. Olen juuri plussannut. Olen asiasta onnellinen.
2. En halua vielä ruveta kylillä asiasta puhumaan, koska raskaus on niin alussa, että mitä vaan voi sattua. Täällä voin tehdä sen anonyymisti.
3. Se, että olemme seksin jälkeen vitsailleet ja nauraneet mahdolliselle raskaudelle hyvässä hengessä, on mielestäni ihana asia. Kurjaa sensijaan olisi, jos kirjoittaisin että tappelimme samaisesta aiheesta.
4. En ole tarkoittanut omaa, henkilökohtaista onneani kenenkään suruksi ja murheeksi.
5. Jos se nyt jotakuta helpottaa, niin tämä raskautuminen onkin minun elämässä varmaan ainoa asia, jossa onnistun hyvin.

hei
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kehtaankohan edes kertoa, miten tää tapahtui.. :D Multa otettiin kierukka helmikuussa pois, koska mulla oli jatkuvasti alavatsakipuja. Miehen kanssa ajateltiin, että aletaan yrittää toista lasta muutaman kk:n päästä. Nooh, yhtenä iltana ku heiluteltiin peittoja niin ei sitten käytetty kondomia. YHTENÄ ILTANA! Naurettiin heti perään molemmat että katotaan vaan niin mä tulen tästä yhdestä kerrasta raskaaksi. Ja kuinkas kävikään? Tulinhan minä :D
Kivat sulle. Mä en saa lapsia koskaan ja täällä toiset vaan pilailee asiasta :( Eikö vois vaan ottaa onnittelut vastaan eikä hehkuttaa vielä päälle??
Elämä on. Ei toi ole sulle mitenkään vittuiluksi. Ymmärrän, että vituttaa, jos et itse meinaa raskautua, mut kun se vaan on elämää.

Ap:llä on ihan yhtälainen oikeus iloita raskaudesta, helposta raskautumisestaan ja laskea siitä leikkiä just niin paljon kuin sielu sietää. Eikä sulla ole siihen nokan koputtamista. Niin se vaan on. Tässä aikuisten maailmassa.

Tsemppiä kuitenkin sullekin ja toivotaan pikaista plussaa.

hmph
Alkuperäinen kirjoittaja penelopekruuts:
no ei kai lapseton ole ap:ta syyttänyt lapsettomuudestaan vaan ihmetellyt miksi tarvii kääntää veistä haavassa kun meille kaikille se lasten teko nyt ei vaan ole yhtä helppoa. ei sullakaan järki päätä pakota jos et tajua, että kun lasta tekee kauan saamatta niin tuollaiset kommentit alkaa väkisinkin sattumaan!
Lapsettomat voi olla lukematta tällaisia ketjuja!
Jos minäkin haluaisin talon maalta ja kaksi farmarivolvoa, niin voin juu olla kateellinen sellaiselle, joka niistä täällä "hehkuttaa". Mutta ei se tarkoita, että niistä ei saisi kirjoittaa!![/quote]

No voi jessus. Se oma farkku ja maalaistalokin ovat paljon konkreettisempia saavuttaa kun lapsettomalle oma lapsi.
Vähän todellisuudentajua nyt kummallekin osapuolelle huudan!

toinen lapsettomuudesta kärsivä
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen lapsettomuudesta kärsivä:
Alkuperäinen kirjoittaja ff:
Kehtaankohan edes kertoa, miten tää tapahtui.. :D Multa otettiin kierukka helmikuussa pois, koska mulla oli jatkuvasti alavatsakipuja. Miehen kanssa ajateltiin, että aletaan yrittää toista lasta muutaman kk:n päästä. Nooh, yhtenä iltana ku heiluteltiin peittoja niin ei sitten käytetty kondomia. YHTENÄ ILTANA! Naurettiin heti perään molemmat että katotaan vaan niin mä tulen tästä yhdestä kerrasta raskaaksi. Ja kuinkas kävikään? Tulinhan minä :D
Kivat sulle. Mä en saa lapsia koskaan ja täällä toiset vaan pilailee asiasta :( Eikö vois vaan ottaa onnittelut vastaan eikä hehkuttaa vielä päälle??
ja sun lapsettomuutes syy on ap:n? että multa loppuu taju..
no ei kai lapseton ole ap:ta syyttänyt lapsettomuudestaan vaan ihmetellyt miksi tarvii kääntää veistä haavassa kun meille kaikille se lasten teko nyt ei vaan ole yhtä helppoa. ei sullakaan järki päätä pakota jos et tajua, että kun lasta tekee kauan saamatta niin tuollaiset kommentit alkaa väkisinkin sattumaan!
Näitä alootuksia ei ole pakko lukia. Mä ainakin tajusin heti otsikosta mistä on kyse.

Mä haluaasin toisen lapsen aivan yli kaiken, mutta ei mua hetkauttanut mitenkään tuo ap:n viesti mistä te nyt veditte herneet nekkuun.
en mä ainakaan ole vetänyt hernettä nekkuun ap:n aloituksesta. mua kävi vain ärsyttämään pikkasen liikaa tuo ff:n kommentti. musta on vain hienoa kuulla, että edes jollain se käy noin helposti. mä olen ainakin aidosti onnellinen niiden puolesta jotka ei tässä suossa joudu tarpomaan.

hei
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Alkuperäinen kirjoittaja penelopekruuts:
Lapsettomat voi olla lukematta tällaisia ketjuja!
Jos minäkin haluaisin talon maalta ja kaksi farmarivolvoa, niin voin juu olla kateellinen sellaiselle, joka niistä täällä "hehkuttaa". Mutta ei se tarkoita, että niistä ei saisi kirjoittaa!!
No voi jessus. Se oma farkku ja maalaistalokin ovat paljon konkreettisempia saavuttaa kun lapsettomalle oma lapsi.
Vähän todellisuudentajua nyt kummallekin osapuolelle huudan! [/quote]

Vähän todellisuudentajua sullekin. Sä olet (jos olet) aikuinen, pysy poissa tämmösistä ketjuista, jos noin kaivelee.

Jokaisella on oikeus iloita raskaudestaan, on se alkanut sitten helpolla tai ei. Ja siitäkin, onko alkanut helpolla vai ei, on oikeus iloita ja puhua.

Kertokaahan te jotka lapsettomuudesta kärsitte, tykkäisittekö jos teitä pyydettäisiin kummeiksi? Vai tuntuisiko se jotenkin kurjalta? Meillä on ihana tuttavapariskunta, jotka ilmeisesti ovat yrittäneet lasta jo pitkään, mutta ei vaan tunnu tärppäävän :( Haluaisimme pyytää heitä kummeiksi, mutta mä mietin, että voiko se jollainlailla tuntua heistä pahalta?
no mä itse kipuilen kun en sitää kolmatta lasta saa niin mull aon ehkä erilainen katsonta kuin jos ensimmäistä yrittäisimme. itse olsin ainakin iloinen jos joku meitä kummiksi pyytäisi.

ap
Kertokaahan te jotka lapsettomuudesta kärsitte, tykkäisittekö jos teitä pyydettäisiin kummeiksi? Vai tuntuisiko se jotenkin kurjalta? Meillä on ihana tuttavapariskunta, jotka ilmeisesti ovat yrittäneet lasta jo pitkään, mutta ei vaan tunnu tärppäävän :( Haluaisimme pyytää heitä kummeiksi, mutta mä mietin, että voiko se jollainlailla tuntua heistä pahalta?
no mä itse kipuilen kun en sitää kolmatta lasta saa niin mull aon ehkä erilainen katsonta kuin jos ensimmäistä yrittäisimme. itse olsin ainakin iloinen jos joku meitä kummiksi pyytäisi.
Kiitos vastauksesta :) Näitä kaipailen lisääkin, tätä ei tainnut kukaan muu edes huomata.

jj
Itse lapsettomana en nyt haluaisi kummiksi, ja pelkään aina vauvan saaneita ystäviä.. Mutta meitäkin on moneen junaan, joten voisit kysyä kummiasiaa, jotenkin samalla mainiten, että et loukkaannu vaikka kieltäytyisivät! Mulla varmaan osittain syynä kummikammoon sekin, että on jo niin monta kummitettavaa..

hei
Kylläpäs mä olen nyt varsinaisen sopan onnistunut keittämään :(
Etkä ole, älä ota kuuleviin korviis noita. :)

Sulla on oikeus yhtälailla iloita ja hehkuttaa asiaa tai vaikka asian helppoutta kuin kellä tahansa muullakin. :) Ei ole sun vika, jos joku toinen ei onnistu eikä tarkota sitä, et automaattisesti sun pitää sen vuoksi onnesi salata.

Mitä tohon kummiuteen tulee, niin kysele hyvin varovasti, älä painosta ja anna vastata rauhassa. Muista myös antaa selkeä mahdollisuus kieltäytymiselle. Voi olla, et satuttaa, voi olla, että ei. Me ollaan jokainen omia persooniamme, joten ei voi sanoa... Mulla ainakin oman km:n jälkeen, kun ei vielä yhtään lasta ollut, tuli semmonen olo, et ei vois vähempää muiden lapset kiinnostaa.

hei
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Minua kaivelee vaan se, että mammat hyökkii lapsettomien päälle oikein porukalla.
Tota itsehän tässä ketjussa lapseton oli se, joka tuli aukomaan päätään ap:lle. Siis ei mammat alkaneet hyökkiä kenenkään kimppuun ennen kuin yksi tuli tänne vaatimaan jotain sellasta, jota sillä ei oikeasti ollut mitään oikeutta tulla vaatimaan. :)

Siis itse se lapseton tässä hyvin itsekäs oli, ei ap.

mutsi
Rakas ap, älä välitä näitä höpinöistä täällä!!!! Sinulla on täysi oikeus nauttia aivan vapaasti tästä onnesta, eikä se taatusti ole pois ensimmäiseltäkään lapsettomalta!!! Voit olla siitä aivan varma. :hug: Säälittää nämä lapsettomat, jotka oikeasti ajattelevat, että toisten lapset ja raskaudet ovat jotenkin heiltä pois, huhhuh...

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja ff:
ja sun lapsettomuutes syy on ap:n? että multa loppuu taju..
Ei kai ap mitenkään tarkoituksella tuossa ilkkunut lapsettomille? :eek:

Hankalaksi menee jos kukaan raskaanaolija ei saa iloita ja hehkuttaa onnellaan sen takia että siinä saattaa olla kuulemassa joku joka ei sitä lasta ole saanut yrityksistään huolimatta. Tottakai tuollaiset sattuu, mutta oikeasti se ei ole misään tapauksessa helposti raskaaksi tulijoiden ongelma tai syy.

On paljon asioita missä joku pääse helpommalla tai muuten onnistuu paremmin kuin toinen ja totta ihmeessä niistä saa olla iloinen.

Onnittelut ap:lle! :flower:
hei, mä en ole millään tapaa puuttunut ap:n viestii vaan tuohon ff:n kommenttiin. musta on erittäin ok ja hienoa että hehkutatte onneanne täällä ja raskaudutte yms. musta on hienoa, että toisilla käy helposti raskautuminen mutta mä myös ymmärrän sen, että jostain toisesta se voi tuntua pahalle ja siksi tulee monesti puolustettua sitä jonka kimppuun hyökätään kun erehtyy jotain kommentoimaan muuten kuin onnittelemalla.

mä edelleen ihmettelen, miten toisten voi olla niin vaikea ymmärtää että toisesta voi tuntua kuin väännettäisiin puukkoa haavassa kun toiset sanoo, että kertapano joo. mutta siltimä toivoisin ettei mun kimppuun hyökätä vain sen takia, että itse kärsin lapsettomuudesta ja ymmärrän myös sen kolikon kääntöpuolen. mä olen ilmeisesti sitten omassa kastissani erittäin harvinainen koska ensimmäinen ajatus mulla on, jee lapsia. mutta mulla kertakaikkiaan nostaa niskakarvat pystyyn tuo lapsettomien täällä saama ryöpytys ajoittain.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Itse lapsettomana en nyt haluaisi kummiksi, ja pelkään aina vauvan saaneita ystäviä.. Mutta meitäkin on moneen junaan, joten voisit kysyä kummiasiaa, jotenkin samalla mainiten, että et loukkaannu vaikka kieltäytyisivät! Mulla varmaan osittain syynä kummikammoon sekin, että on jo niin monta kummitettavaa..
Siitä on niin vaikea puhua :( Täällä palstalla sitä uskaltaa riemastua kun ei tunne ketään, mutta tosiasia on, että en mä kertoisi tästä mun helposta raskautumisesta lapsettomille ystäville, vaikka muutoin varmaan puhunkin raskaudesta ihan normaaliin tapaan heillekin.
Nämä tutut eivät juurikaan puhu lapsettomuudestaan, mutta tiedän että he ovat yrittäneet lasta yli 2 vuotta. Joskus, kun heillä oli grillijuhlat, löysin tämän naisen sisältä itkemästä, ja mulle tuli sellainen olo että liittyi ehkä raskaudenyrittämiseen/keskenmenoon , mutta hän ei halunnut puhua asiasta.
Mä en mitään niin toivo, kuin että he vielä saisivat oman vauvan :( Eikä tää kummius liity heidän lapsettomuuteen, vaan siihen, että haluaisimme heidät kummeiksi joka tapauksessa.

voi muru, sä et ole tehnyt mitään väärää vaan juuri sen mitä sun kuuluukin. sä olet hehkuttanut onneasi ja on tällä hetkellä tärkeää. sulle on tapahtunut jotain todella ihanaa mistä sun pitää nauttia ja sulla on täys oikeus hehkuttaa. kyllä sen sopan keitti ihan toiset ihmiset, sä jouduit vaan ikävään välikäteen :hug:

ap
voi muru, sä et ole tehnyt mitään väärää vaan juuri sen mitä sun kuuluukin. sä olet hehkuttanut onneasi ja on tällä hetkellä tärkeää. sulle on tapahtunut jotain todella ihanaa mistä sun pitää nauttia ja sulla on täys oikeus hehkuttaa. kyllä sen sopan keitti ihan toiset ihmiset, sä jouduit vaan ikävään välikäteen :hug:
Kiitos, mä jo parun tääl :hug: *noloa*

toinen lapseton
Kiitos, mä jo parun tääl :hug: *noloa*
ei se ole noloa. mä uskon et varmasti sulla nousi ketjun aikana tunteet pintaan ja hormonit ei asiaa helpota. millasia oireita sulla muuten on?

ap
No ei vielä hirveesti mitään. Huonoa oloa, outo tunne ylävatsassa varsinkin maatessa. Tunteet on voimakkaat, hyvässä ja pahassa. Ihan erilaiset ku ekassa raskaudessa. Silloin mulla oli alussa vaan törkeen kipeät rinnat, mut ei juuri muuta.

Yhteistyössä