uusi ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seela
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikkelis vaan! Ajattelin täs joutessani tänne kirjoitella, kun sain tuon esikoisenkin äsken yöunille ja mies on töissä....nyt olis menossa kp19/28-31. Eli ovis vissiinki oli ja meni...en tikutellut. Juuri silloin oletetun oviksen aikoihin maha oli ihan ihmeellinen (koskaan aikaisemmin en ole huomannut mitään oireita oviksen aikoihin), alavatsaan koski, vihloi ja selkäkin tuntui oudolta, aamuisin oli rakko haljeta ja maha ei toiminut muutenkaan normaalisti...tätä jatkui 3 päivää...jonakin niistä päivistä luulen oviksen olleen. Nyt maha toimii normaalisti, välillä nippailee ja pissittää useemmin kuin ennen...mutta ei ole lämpö koholla, ei tissit kipeät, eikä väsymystä tai muutakaan, täysin normaali olo...esikoista odottaessa tuli kaikki mahdolliset jutut heti. En oikeen tiiä mitä tästä pitäs päätellä, koko ajan jotenki ajattelen etten oo raskaana, koska kaikki tuntemukset oli niin erilaisia esikoisen kohdalla ja pillereiden lopettamisen jälkeen en silloinkaan tullut raskaaksi heti ekasta kierrosta, vaan tokasta. En jaksais uskoa et nytkä niin kävis....vaikeeta tää elämä....anteeksi kun ruikutan tänne...mut mun puolesta ruikutetaan kaikki!

niin ja seela mä tykkään kans täydelliset naiset- sarjasta.

Voi itku..näyttäis siltä, että menkat tuleekin. :( Pikkasen semmosia rusehtavia merkkejä ollu nyt..Todella harmi! Ihme ettei tärpänny, vaikka ahkerasti ollaan hommailtu..

Heips!
Täti saapui eilen=( Harmittaa, mutta toisaalta nyt ei tarvitse olla kuivin suin firman pikkujouluissa ja keksiä tekosyitä juomattomuuteen;) Ja tämä oli vasta ensimmäinen yrityskerta. Oireita kyllä tuntui olevan, mutta ei niin sitten ei. No, pitää jatkossa yrittää tiheämmin=)

Minulla kaksi isoa siskoa, joista vanhempi odottaa ja laskettu aika on tammikuun ekoina päivinä. Siitä tämä minunkin vaavikuume on saanut potkua=)

Mulla on ihan takuuvarmasti ollu nyt omituisin kierto mitä mulla on ikinä ollu. Jatkuvasti hillitöntä turvotusta, superhyvät unenlahjat (edes kolmentunnin päikkärit ei oo haitannu yöunia, niinkuin _yleensä_ ) jne. Enkä todellakaan oo noita kuvitellu.

Silti menkkani on ilmeisesti alkamassa. Tällä hetkellä fiilis, ettei musta ja miehestäni ole mihinkään. Ottaa ihan kunnolla päähän!

Niin ja tää on/oli vasta meidän eka yrityskierto, mutta kyllä joillain tärppää heti ekalla kerrallakin.. :P

Kesäheinä: Vähäistä vuotoahan voi tulla, vaikka olisikin raskaana, joten älä vielä luovuta=)
Mulla oli kamalasti oireita, enkä voinut kyllä kaikkia kuvitella. Mahaa nippaili koko oviksen jälkeisen ajan menkkoihin asti, oli kylmä ja väsytti. Pitää ajatella, että nyt ei vielä ollut oikea aika vauvalle. Meillä oli myös ensimmäinen yrityskerta, enkä uskonutkaan että heti voi tärpätä.

Tämmösissä asioissa, kuten lisääntyminen, on hitosti haittaa Kaikki mulle heti nyt -asenteesta..Ja vaikka kuinka sanotaan ""ei kannata _yrittää_"", ei silti voi olla yrittämättä. Sänkyhommat pitäs voida ajottaa ovulaation paikkeille, muuten hedelmöittyminen on lähes mahdotonta (toki siittiöt saattaa elää useamman päivän kohdussa).

Ja mitäs sitten, jos ei ovulaation aikana huvitakkaan? Meillä miehellä on raskas fyysinen työ, jonka jälkeen ei todellakaan voi aina tehdä seksiä mieli (joka paikka ja lihas kipeänä jne.). Mutta vauvaa yriteltäessä kun olis vähän ""pakko"", ei muuten tapahdu mitään..

Ääh, vaikeeta. :´(

Heissan! :) Siitä onkin aikaa kun viimeksi olen päässy täällä käymään kuulumisia laittamaan.

Piti tulla teillekin kertomaan ilouutinen, eli plussasin tossa tiistaina raskaustestillä! Olen aivan innoissani, mutta en oikein vieläkään ymmärrä tätä! Tämä on kuitenkin meidän ensimmäinen yrityskierto ja heti tärppäsi. :) Ihanaa!

Tänään sitten varailen neuvola aikaa. Toivon todella ettei alkio tule ulos. Yritän ottaa rauhallisesti, mutta onnea sumentaa pelko siitä että se menee kesken. Mulla ei aiemmin ole ollut tästä kokemusta, joten olen ehkä liiankin vainoharhainen. Lehdesta luin, että normaali raskaus kestä normaalia elämää.

Mutta juu nyt vaan sormet ja varpaat ristiin! :) Onnea kaikille muillekin yrittäjille! Olen hengessä mukana! :)

Saattaa olla varhainen keskenmeno. Jos ensimmäinen yritys vasta menossa, niin kohtu saattaa vasta harjoitella alkion kiinnittämistä...eli siis alkiohan on ""vieras aine"" elimistölle ja kohtu saattaa kuvitella, että tuosta on päästävä eroon. Vaikka siis hedelmöittyminen olisi tapahtunut ja kiinnittyminenkin onnistunut, niin kohtu voi silti poistaa alkion kroppaa suojellakseen. Kunhan muutaman kerran kiinnittyminen on tapahtunut, niin eiköhän se kohtu tajua, että hei täähän on mun tehtävä kasvattaa sitä alkiota =D

TAI sitten yksinkertaisesti olet jo raskaana ja alkio pysyy matkassa mukana, vaikka kohtu vähän tiputteleekin.

Tulen mukaan tähän keskusteluun jos sopii. Minulla oli kuukautiset viimeksi 25.10 ja 14.11 oli selvääkin selvempi ovulaatio. En ole uskaltanut vielä testata kun mulla on normaalistikin pitkä kierto mutta en kyllä montaa päivää jaksa enää odotella... :/

Siis nää menkkamerkit on ollu lähinnä hieman rusehtavaa valkovuodon seassa - eli samaa, mitä aina muutamia päiviä ennen ekaa menkkapäivää. Tuskin on siis mistään keskenmenosta kyse.

Mutta jännitys tiivistyy. Menkat alkaa joko viikonloppuna tai viimeistään ensi viikon alusta. Katsotaan.

Onnea annastiinalle!!!!sehän kävi nopeasti :)olet varmaan onnesta soikeana!!olen tosi iloinen sun puolesta!

onko olo nyt erilainen?mitä oireita sulla oli vai oliko mitään?

toivotaan nyt että pikkuinen pysyy kyydissä loppuun asti!

oma napa:ei edelleenkään bongattu ovista joten se siitä sitten...ens kuussa täytyy katsoa vielä että löytyykö sellaista,jos ei niin sitten voisin varailla aikaa tonne gynelle.

ihanaa kun tulee joulu!ja sen jälkeen voi taas alkaa haaveilemaan kesästä ja siitä ikuisesta ""tänä kesänä aijon olla rantakunnossa""-meiningistä. :)

iloista loppuviikkoa!

-seela

Mä oon ihan älyttömän onnellinen! Oireina lähinnä pahoinvointi, rintojen arkuus ja yleinen turvotus. Mulla on lisäksi ihan älytön lihan himo ja se on hassua, koska aiemmin olin monta vuotta kasvissyöjä, mutta vauvan takia halusin alkaa syömään myös lihaa.

Mä en ole vielä pystynyt täysin sisäistämään tätä asiaa. Tekisi niin mieli huutaa koko maailmalle tämä uutinen! Niin kovasti haluaisin kertoa myös vanhemmilleni, mutta näin varhaisessa vaiheessa en tiedä vielä kannattaako. Vauveli olisi heidän ensimmäinen lapsenlapsi!

Onnea Seelalle ja kaikille muillekin yrittäjille! Pidän peukut pystyssä puolestanne!

Iloista joulun odotusta! :)

Yhteistyössä