uusi ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seela
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

seela

Vieras
heips!

haluaisin perustaa uuden ketjun johon ovat tervetulleet kaikki vauvahaaveilijat!itse olen 23-vuotias ja mieheni on saman ikäinen.ei olla käytetty ehkäisyä periaatteella tulee jos on tullakseen.en ole laskenut mitään päiviä enkä tikuttanut tms.itselläni on tosi epäsäännölliset kuukautiset ja ne todennäköisesti haittaavat jonkin verran raskaaksi tulemista.vauvakuumetta itselläni on ollut jo useamman vuoden enemmän tai vähemmän.oma nyytti olisi ihanaa saada.mutta olisi kiva jakaa ajatuksia ja mielipiteitä.

kukaan ei ole vielä liittynyt seuraan...:( olisi kivaa jos joku haluaisi tulla uuteen ketjuun jakamaan tunteita ja kokemuksia.
tänään oli töissä aika hiljainen päivä.silloin se aikakin kuluu tosi hitaasti mutta toisaalta on mukavaa kun on vähän rauhallisempaa koska sen kyllä tietää että kiireitä on tulossa koska joulu lähestyy.
ajattelin tänään ottaa ovistikut käyttöön.mulla on menossa nyt kp 12/31-45.tosiaan kun mulla on niiiin epäsäännölliset niin olis kiva tietää missä vaiheessa se ovis oikein on.
mutta sellaista...tulkaahan nyt joku kertomaan myös kuulumisia!

Moi Seela!

Mä täytän ensi kuussa 23 v. ja tää on meidän eka yrityskuukausi. Mulla on tosi säännölliset menkat ja ovis olikin viime viikolla. Ahkeraa harjoitusta on siis ollut. :) Menkkojen alkamisaika pitäisi olla n. puolentoista viikon päästä. Toivottavasti jäävät tulematta!! Ainakaan vielä ei ole minkäänlaisia oireita jotka viittaisi raskauteen.

En ole moneen vuoteen käyttänyt pillereitä niiden sivuvaikutusten takia, joten olen aika optimistinen raskautumis mahdollisuuksistani jos kaikki muuten ovat kunnossa.

Ovulaatiokysymykseesi sen verran, että mulla on itelläni kauheen selvät oireet aina. Munasarjoja nipistelee ja kipu on välillä todella vihlova. Valkovuodon eritys myös lisääntyy. Minulla ovulaatio ajoittuu suurin piirtein kierron keskivaiheille, mutta se on hyvin yksilöllistä.

Tsemppiä teidän yritykseen ja olisi kiva kuulla kuulumisia.

Meillä on myös mieheni kanssa ensimmäinen yrityskerta menossa. Mulla menkat (muutamilla päivillä saattaa heittää ajankohta, että mitkään _tosi_ säännölliset mun menkat ei oo koskaan ollu) pitäs alkaa tossa joulukuun ekalla tai tokalla viikolla. Toivottavasti olis tärpänny, eikä menkkoja kuuluis. ;)

Mullakin ovulaatio-oireet aina tosi selkeät. Vihlontaa (yleensä vaan toisella puolella), turvotusta (yleensä vaan päivän verran), ilmavaivoja ja kauheaa panetusta. :D Nyt on tosin ollu vähän kummallisia oireita - ihme turvotusta useampi päivä, nippailuja tuntunu vähän ""siellä täällä"", ja on ollu entistä paremmat unenlahjat mulla (joinain päivinä tuntuu, että vois vaan nukkua ja nukkua..). Nää toki voi olla raskaudenoireita, tai sit oon vaan kuvitellu. Toivottavasti en.

Mä oon 24 ja mieheni 26. Ekaa lastamme siis yritellään (eikä kummallakaan aikasemmista suhteista lapsia).

mä oon ihan netinorja kun roikun täällä koko ajan :)kivaa että seuraan on liittynyt muitakin!

mistä päin suomea olette?mä olen itse tampereelta.mun mieheni on saman ikäinen kuin mä itsekkin eli 23.

mulla on aina ollut tosi epäsäännölliset menkat ja sen takia on varmaankin tosi hankalaa tää raskautuminen.tai ainakin vaikeampaa.teillä molemmilla on tosi hyvä kun teillä on selkeät ovis oireet.itse en ole mitään huomannut.

mutta palaillaan taas ja toivotaan plussa tuulia kaikille!!

Hessulivei !! juu yritystä kolme kuukautta takana, miten ne voivatkaan tuntua niin pitkiltä. Jokainen päivä on vuosi!! Viimeiset menkat 2.11 ja olisi syytä olla pulla uunissa mieluiten kaksi=) Ei nyt liikaa toivota. Viime kierrolla ""urheiltiin"" kiukulla yksi päivä jäi väliin ja tulos ei vaavia.. Kuvittelin olevani tuulitomutteinen , mutta luulohan ei näemmä ole tiedon väärti.. Ekan kerran otin selvää ovulaatiosta ilm. alan olla epätoivoinen=)

tulin just koirien kanssa lenkiltä...ihanan kurainen ilma,saa varmasti pestä molemmat koirat suihkussa kunnolla aina joka lenkin jälkeen...no,sellaista se on...ei parane valittaa,ne on kuitenkin niin ihania otuksia:)

M:ovulaatiotesti toimii aika lailla samalla tavalla kuin raskaustesti eli testi näyttää koska ovulaatio tapahtuu ja on paras aika tulla raskaaksi.

nyt täytyy lähteä töihin joten kirjoittelen illalla lisää kuulumisia!

iloista päivänjatkoa kaikille!

moikka! minäkin taidan tulla kertoilemaan omat kuulumiseni...olen 21v. ja toista lasta yritämme, nyt on eka yritys kerta meneillään. oviksen pitäisi olla ihan näinä päivinä, minulla on säännöllinen kierto, mutta itse ovista en kyllä tunne millään lailla. Ensimmäinen lapseni on 1v4kk ja tyttö, äsken oltiin ulkona hiekkalaatikolla leikkimässä n.150m päässä kotoa....siellä oli aika märkää, onneksi laitoin tytölle kuravaatteet päälle. Siellä se söi suun täydeltä hiekkaa ja kotimatkalla teki kävely stopin, kyllä oli kiva kantaa sylissä märkä ja kuranen lapsi....voi tätä äitiyden ihanuutta aina välillä! mutta on se silti niin ihanaa, että pakko niitä on saada lisää....

kirjoitin jo yheden viestin mutta se katosi jonnekkin gyberavaruuteen:)harmittaa koska tuli kirjoitettua aika pitkä viesti...

Iina:oon tosi pahoillani sun keskenmenon takia.nyt vaan uutta yritystä kehiin ja toivotaan että pikkuinen pysyisi seuraavalla kerralla kyydissä loppuun asti:)onko sulla ollu säännölliset kuukautiset?tulitko helposti raskaaksi edellisellä kerralla?

olin viime yön mökillä ja nyt oon taas takaisin kaupungissa.on se vaan niin ihanaa kun on sisä vessa!tällälailla sitä oppii sitten arvostamaan ellaisiakin itsestään selvyyksiä! :)

meillä on ollu puuhailua ihan kivasti ja mulla on menossa nyt kp15/31-45.eli nyt alkais varmaan olemaan aika otolliset ajat..täytyy tänään taas tikutella ja katsoa näkyykö siinä mitään ovikseen liittyvää.

mites teillä muilla?mikä kierrospäivä on menossa?mä oon nyt aika realistisella kannalla tän mun raskautumiseni kanssa.me ollaan kuitenkin oltu aika kauan ilman ehkäisyä meinigillä ""onnistuu jos on onnistuakseen"".ajattelin ens vuoden puolella mennä puhumaan tästä asiasta gynelle ja pyytämään jotain hoitoa noihin mun epäsäännöllisiin menkkoihin.

mutta nyt kaikille ihanaa viikonloppua ja tulkaahan keroman kuulumisianne!!

-seela

Heippa. Mulla ollu edelleen kummallista turvotusta enemmän tai vähemmän, suhteellisen säännöllisesti. Ja nimenomaan alavatsan kohdalta turvotusta. Lisäksi usein on ollu todella ""etova"" olo (ei mitenkään hirveän pahasti, mutta vähän). Auton kyydissäoleminen on myös alkanu tekemään silloin tällöin etovaa oloa, vaikka yleensä näin ei _koskaan_ tapahdu. :O

Tänään mua alkoi kaupoilla käydessä yhtäkkiä pyörryttää ja etoa aika paljon, vaikka olin just juonu kahvit ja syönykki vähän..

Unenlahjat on myös yhtäkkiä ihan uskomattomat - normaalisti jo parin tunnin päiväunet pilaa suhteellisen hyvin seuraavan yön unen. Mutta vasta yksi päivä repäsin kolmen tunnin päikkärit ja käsittämättömän hyvin ja sikeästi tuli nukuttua seuraavana yönä (taisin yöllä vetästä vähintään 8 tunnin unet).

Merkkejä raskaudesta? En tiedä. Toivottavasti!

En mä osaa sanoa, mikä mun kp on, ku menkkakierto pikkusen vaihtelee - se on semmoset 30-32 päivää suurinpiirtein. Menkkojen pitäis alkaa ens viikolla tai sitä seuraavalla. MUT TOIVOTTAVASTI EI. ;D

Heips vaan tänne ketjuun!

Itse olen kirjoitelut tuonne pakkasplussaajiin ja tulin nyt morottaa teitäkin :) Eli olen 24-vuotias naikkonen ja ensimmäistä lasta/kiertoa yritellään, tänään kp13. Eilen ja tänään olen havainnut limoissa muutosta eli sitä kananmunankeltuaista on ollut ja kohdunnapukka (vai mikä se nyt on! :) tuntuu ihan pehmeältä, erilaiselta siis kun menkkojen jälkeen. En ole vielä tikutellut tässä kierrossa enkä aiokaan, mutta kyllä tämä varmaan sitä ovista on. Puuhailtukin on ihan mukavasti tässä lähipäivinä! Hassua miettiä näitä ovisoireita kun ei ole aikaisempaa kokemusta asiasta. Söin pillereitä 7 vuotta joten en yhtään muista kierrostani mitään ennen niitä.

Jotenkin olen ollut optimistinen tämän kierron suhteen, kai se on vähän psyykkaamista, mutta toisaalta voihan se hetikin tärpätä! Jostain olen kuullut että mukamas tärppäisikin paremmin heti pillereitten lopettamisen jälkeen jos vaan ovuloi.

Aika paljon oireita on kyllä ollut pillereiden jälkeen, negatiivisia mm. rasvoittuvat hiukset, näppylät leuassa ja lämpötilojen vaihtelu (mummotauti iskee apua!!). Mutta tosiaan liukasta on ja halut kohdallaan eli siltä kantilta on ihat hyvä meininki yritellä raskautta ;)

Kirjotelkaahan tekin, käyn täälläkin vilaisemassa aina kun ehdin.. mukavaa viikonloppua kaikille :))

Tessa

moikka!

tervetuloa mukaan Tessa!!mä ehdin pikaisesti kirjoittamaan koska koirat kaipaa ulos ja alkaa taas olla aikamoista riehumista täällä sisällä joten parasta olis mennä ulos riehumaan niitten kanssa:)

eilen tikuttelin taas ja mitään ei vieläkään näy...tulee vaan mieleen että ovuloinkohan ollenkaan...

no,mutta kirjoittelen varmaan illalla lisää.nyt koirien kanssa ulos.ihanaa lauantaita kaikille!

mulla ei ole edelleenkään merkkejä ovulaatiosta,siis ainakaan tikkujen mukaan :( hekä mulla ei sitten sitä tässä kuussa välttämättä tulekkaan/koskaan ollutkaan.

missä kaikki luuraa???miten viikonloppu meni?mulla aika rauhallisissa merkeissä kotosalla ja töissä.ei siis mitään ihmeellistä tullut tehtyä.oli tosi ihanaa kun tuli lunta mutta nyt ne taas on sulamassa pois koska nyt sataa sitten taas vaihteeksi vettä...olis ollu kiva jos olis pysyny lumipeite.silloin on itelläänkin ihan erilainen fiilis kuin tälläsellä vesisateella.

seuraako kukaan teistä sitä täydelliset naiset -sarjaa?mun mielestä se on aivan mielettömän hyvä!mä oon ihan koukussa siihen sarjaan!!

mutta ei tässä mitään sen kummallisempaa.tulkaahan taas kertomaan kuulumisianne!

ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!

-seela

Moikka kaikille! Toivottavasti vielä mahtuu joukkoon mukavaan;)

Olen 24 vuotias ja puolisoni 27 ja ihan ensimmäistä yritämme. Ensimmäinen kierto menossa ja nyt 31/31, jänskää=) Tai oikeastaan toi voisi olla 31/28-31. Kolme kiertoa mennyt ihan ""luomuna"", eli pillerit jätetty pois 4kk sitten. Eka kierto luomuna oli 28, toka 28 ja kolmas 31. Oireista sen verran että oviksesta lähtien on alamasu ollut kipeä ja viluinen olen ollut myös. Lämpöä ei ole ollut. On kyllä koko ajan sellainen olo, että täti tulee. ""Menkkakipuja"" oli aamulla herätessä, mutta ovat nyt hävinneet (ei normaalia) ja rinnat eivät ole yhtään kipeät (yleensä ovat tod. arat). Mutta katsellaan mitä tuleman pitää=)

Mulla menkat pitäis alkaa tämän viikon viikonloppuna, MUTTA toivottavasti eivät ala. ;)

Tän kierron aikana mulla on ollu ihan jatkuvasti alavatsa turvonnu äärimilleen - ei missään asennossa oikein ole hyvä olla. Ja nimenomaan alavatsa, että mistään suoliston toimintahäiriöstä tms. ei ole kysymys. Nyt on pari päivää ollu masu taas turvonneena, lisäksi omituisia kipuja säteilee alaselkään (ja mulla ei oo koskaan menkkoja ennen tai menkkojen aikana minkäänlaisia tuntemuksia alaselässä!).

Piinaavaa tää odottaminen. Ja tiedän pettyväni, jos menkat alkaakin. :(

heips!

tulin vähän aika sitten töistä kotiin ja nyt alkaa väsyttämään mutta yritän nyt vielä tänne jotain rustailla..

kiva kun on tullut uusia ihmisiä mukaan!tosi kiva kuulla teidän mietteitä ja jännätä teidän kanssa yhdessä.

ajattelin tänään taas tikutella koska testi ei ole antanut kahta saman vahvuista viivaa mulle,eli ei vieläkään oviksesta tietoakaan...olis se kiva tietää onko mulla sellaista tulossa ollenkaan...aika epätoivoiselta näyttää mutta en luovuta vielä :)

onkos teillä muilla sisaruksia?mulla on itselläni kuusi pienempää siskoa joten isosisko olen :) on se nyt niin ihanaa kun on sisaruksia kun ei asu enää kotona :)silloin kun asui kotona niin tuli ehkä liiaksikin riideltyä ym.mutta nyt on oppinut arvostamaan kuinka suuri rikkaus se on kun on pikkuveljiä ja siskoja.mua naurattaa kun aika usein multa kysytään kun kerron perheemme lukumäärän,että onko isoon perheeseen uskonto ""syynä"".vastaan aina että se on ollut vanhempien mielestä varmaan vaan niin kiva puuhaa....:)

no,mutta jännäilen täällä teidän kanssa että tulisko meidän ketjuun plussia kohta.toivottavasti!

Yhteistyössä