Uusi asunto + takuuvuokra

• Viestiketjun aloittaja helppiä
  • Ensimmäinen viesti
helppiä
Tilanne on se. Olen hankkimassa uutta asuntoa. Minulla on maksuhäiriö merkintä. Kiitos ex ukon. ( en ala enempää selittää)
Jos saan uuden asunnon, niin maksaako sossu ne takuut? olen siis kotihoidontuella, ja palaan töihin toukokuussa.
Eli tuskin saan sitä takuurahaa kokoon.

Enkä tosiaan kaipaa ilkeilyä nyt..

"vieras"
Mä kans olen saanut takauksen sossussa. Ja olematta sossun asiakas. Eli harkinnanvaraisesti myöntivät, kun oli yh pienen vauvan kanssa - rahallisia perusteita ei sinänsä ollut, olin kyllä töissä, mutta siis äitiyslomalla. Ja se meni niin, että maksoivat suoraan takuuvuokran vuokranantajalle ja kun muutin pois, takuu palautui heille. Eli oli tavallaan lainassa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja helppiä;22755380:
Ok. en ole koskaan hakenut sossusta mitään.
Ei noista oikein tiiä, kun ei ikinä käytä :) Mietin vaan, että takaako ne isonkin summan? multa voidaan vaatia isokin takuu =(
Ootko muuttamassa yksityiselle vuokralle? Voivat kyllä jonkun katon takuumäärälle asettaa, perustuen siihen mitä kaupungin asunnoista pitäisi maksaa takuuta...tuskin sen enempää maksavat.

tuota
se riippuu myös takuun summasta ja asunnon koosta sekä asunnon vuokrasta myöntävätkö vai ei... jos siis asunto on liiansuuri ja vuokra liian kova niin eivät myönnä ja moni yksityinen ei huoli sossun maksaria kun siinä ei raha liiku suuntaan tai toiseen.

Yhteistyössä