uusi allergialääke raskanaolevalle??

  • Viestiketjun aloittaja minkä niminen
  • Ensimmäinen viesti
minkä niminen
Näin jossain lehdessä mainoksenkin siitä, mutta hitsit en muista nimeä? Apteekissa eivät tienneet mitään kyseisestä tuotteesta... Muistaako joku mikä se ois ollut?? Kamalaa kituuttaa, kun oireet ikäviä:(
 
Nasaleze
Nasaleze on sen jauheen nimi. Ja se ei oo varsinainen lääke vaan sellainen jauhe joka muodostaa kalvon ettei allergeenit pääsisi sinne limakalvolle.
Ja sitä saa halvemmalla verkkoapteekista :)
 
puhelin käteen
Nasaleze?

Soita huomenna Teratologiseen ja kysy mitä kaikkea saa käyttää. Luultavasti kaikkia paikallisvalmisteita saa.
http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437
 
??? mulle neuvolalääkäri määräs ihan Heinixiä... Samaa kamaa kun Zyrtec. Työterveyslääkäri sano että raskaana ei voi mtn allergialääkkeitä syödä, mut neuvolas lääkäri oli eri mieltä, että kyllä esim Zyrtec on ihan ok... Ja oli keskustellut muidenkin neuvolalkääkäreiden kanssa asiasta joskus aikasemmin....
 
ap.
Siis mä olen VARMA et luin just lehdestä jostain lääkkeestä , jossa nimenomaan mainostettiin et käy raskaanaolevallekin ! Voi, elämä.. nyt mua rupes oikein häiritsemään.... No, mulla kyl tänään lääkäri, et eiköhän se osaa auttaa.....??
 
Non compos mentis
Vanhanaikaiset, nukuttavat antihistamiinit sopivat raskaudenkin aikana, kuten Benadryl. Plussana se, että yleensä vähentää myös pahoinvointia. Raskauden vikoina kuukausina voi syödä myös esim. cetiriziniä. Kysy lisää lääkäriltäsi.
 
Nasaleze
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Siis mä olen VARMA et luin just lehdestä jostain lääkkeestä , jossa nimenomaan mainostettiin et käy raskaanaolevallekin ! Voi, elämä.. nyt mua rupes oikein häiritsemään.... No, mulla kyl tänään lääkäri, et eiköhän se osaa auttaa.....??
Se on toi NASALEZE usko jo
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja lubi:
mulle sano just tänää neuvolassa et raskaana saa nykytutkimuksen jälkeen käyttää zyrtecii, mut ei heinixii...(oli joku toinenki mitä sai käyttää, mut en ny muista :ashamed: )
Öh, zyrtecissä ja heinixissä on sama vaikuttava aine?
 
Hannapur
Mulla on sekä neuvolan lääkäri, että äippäpolin lääkäri sanonut, että zyrtekkiä voi ottaa raskausaikana. Zyrtek on kuulemma niin pitkän ajan ollut käytössä, että voi turvallisesti ottaa. Mäkin yritin aluksi kärvistellä tolla Glinorilla, mutta ei se auttanut mihinkään. Nyt olen sitten 3 päivää syönyt Zyrtekkiä ja oireet poissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Vanhanaikaiset, nukuttavat antihistamiinit sopivat raskaudenkin aikana, kuten Benadryl. Plussana se, että yleensä vähentää myös pahoinvointia. Raskauden vikoina kuukausina voi syödä myös esim. cetiriziniä. Kysy lisää lääkäriltäsi.
Mun lääkäri TAYS:issä kans sanoi, että voin käyttää benadryliä raskauden aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
hassua kun juuri aamulla lääkäri sanoi ettei saa ottaa mitään suunkautta otettavaa..kyllä mä ainaki tuolla suihkeella ja tarvittaessa silmätipoilla pärjään
Toi on niin lääkärikohtainen juttu... Mutta kyllä mä luotan siihen, ettei ne neuvolasta mitään väärää mulle määräis. Mullekin työterveyslääkäri sanoi, ettei mitään saa syödä raskaana... Mut ne ei ookkaan sen paremmin perehtyny asiaan, varmaan vaan netistä lukenu jostain et ei suositella...

Ja kuten neuvolalääkäri sanoi: parempi syödä niitä lääkkeitä jos itelle tulee parempi olo, ku se, että olisin ihan kipeenä ja tukossa koko kesän... Ei sekään oo hyvä! Mutta ainahan se on parempi mitä vähemmällä pärjää. Mieluiten olisin syömättä mitään lääkkeitä raskausaikana! Mutta se ei vaan oo mahdollista... (syön myös epilepsialääkkeitä)
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Toi on niin lääkärikohtainen juttu... Mutta kyllä mä luotan siihen, ettei ne neuvolasta mitään väärää mulle määräis. Mullekin työterveyslääkäri sanoi, ettei mitään saa syödä raskaana... Mut ne ei ookkaan sen paremmin perehtyny asiaan, varmaan vaan netistä lukenu jostain et ei suositella...

Ja kuten neuvolalääkäri sanoi: parempi syödä niitä lääkkeitä jos itelle tulee parempi olo, ku se, että olisin ihan kipeenä ja tukossa koko kesän... Ei sekään oo hyvä! Mutta ainahan se on parempi mitä vähemmällä pärjää. Mieluiten olisin syömättä mitään lääkkeitä raskausaikana! Mutta se ei vaan oo mahdollista... (syön myös epilepsialääkkeitä)
tähän samaan vähän aiheen vierestä, mulle sanottiin et buranaakin saa ottaa raskausaikana. eikä vaan panadolia, jos sitä ei syömällä syö. oli mulle ihan yllätys..
 

Yhteistyössä