Uusavuttomat kertokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Onko teitä olemassa oikeasti niin urpoja, ettette tiedä miten saisi hiivalla tehtyä pullaa kun tiedetään että nesteen pitää olla kädenlämpöistä? Siis ei tajuta miten kauan nestettä pitää lämmittää tms. jotta se olisi käden lämpöistä... Voi elämä mä hajoon... :D

Kertoka hyviä uusavuttomuus tarinoita!

Jos nyt totta puhutaan niin jossain vaiheessa oli kovasti ongelmia kuivahiivan kanssa. Lämpömittarilla tuli kokeiltua että milloin on TASAN oikean lämpöistä nestettä ja sitten kovalla kiireellä pistämään ne hiivat sinne ettei ehi jäähtymään liikaa :D

Tuorehiivan kanssa ei kai ole niin pirun tarkkaa, itse en ole tainnut koskaan epäonnistua sen kanssa, vaikken erikoisemmin sitä nesteen lämpöä mittaile. Minulla on ihan hyytävän kylmät kädet, joten se vesi on yleensä varmasti vähän turhan kylmää, mutta annan sitten taikinalle pidemmän ajan kohota.

Onko tuo mahdollista edes aavistuksen tervejärkiseltä ihmiseltä? Siis sellaiselta joka ei tarvitse esim. huoltajaa tai laitoshoitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja kylmät kädet;28151345:
Jos ei ne vaan ymmärrä mitä käden lämpöistä tarkoittaa??

Jos nyt totta puhutaan niin jossain vaiheessa oli kovasti ongelmia kuivahiivan kanssa. Lämpömittarilla tuli kokeiltua että milloin on TASAN oikean lämpöistä nestettä ja sitten kovalla kiireellä pistämään ne hiivat sinne ettei ehi jäähtymään liikaa :D

Tuorehiivan kanssa ei kai ole niin pirun tarkkaa, itse en ole tainnut koskaan epäonnistua sen kanssa, vaikken erikoisemmin sitä nesteen lämpöä mittaile. Minulla on ihan hyytävän kylmät kädet, joten se vesi on yleensä varmasti vähän turhan kylmää, mutta annan sitten taikinalle pidemmän ajan kohota.

Jospa se perusvika on siinä, että joutuu oikein lämpömittarin avulla tällaisia asioita tekemään. Toiset vain leipovat ilman ongelmia ja mittareita ja hyvää tulee. Näissä tuppaa olemaan juuri se uusavuttomuus niin syvälllä. Sama kuin täysin hulttion, käytöshäiriöisen lapsen kasvattamisessa opaskirja kädessä.

[QUOTE="vieras";28151545]Jospa se perusvika on siinä, että joutuu oikein lämpömittarin avulla tällaisia asioita tekemään. Toiset vain leipovat ilman ongelmia ja mittareita ja hyvää tulee. Näissä tuppaa olemaan juuri se uusavuttomuus niin syvälllä. Sama kuin täysin hulttion, käytöshäiriöisen lapsen kasvattamisessa opaskirja kädessä.[/QUOTE]

Kuivahiivan nesteen pitää olla tasan 45astetta. Ja juu olen uusavuton enkä osaa arvioida milloin vesi on 45 astetta eikä 42 tai vaikka 47. Se kun ei kuitenkaan suostu heräämään henkiin kylmässä, mutta "palaa" herkästi? Näin ainakin minä olen ymmärtänyt.

tuttavan autosta kuului kumma kurahdus aina kun pisti vaihdetta pienemmälle.... kysäisi hän mieheltään, että olisko tuo vaihekeppi aika lyhentää, kun se ottaa vauhissa maahan kiinni..

Uusimmat

Yhteistyössä