uusavuton kysymys! tuttien ym keitosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
kun keitän tutteja ym. kattilassa niin voiko sen saman keittoveden käyttää uudestaan keittämiseen vai kannattaako se vaihtaa välissä ja pestä kattila? erityisesti nyt kun meillä on sammasta ja siitä pitäisi päästä eroon.....

Kyllä ne bakteerit kuolevat sinne kiehuvaan veteen, ei tarvitse vaihtaa joka kerta, jos ei halua. Miksi muuten keität isossa kattilassa, veden lämpiäminen kestää niin kauan ja tulee tuhlattua energiaa?

Yhtenä päivänä voi kyllä käyttää samaa vettä.

Jos vedensäästö kiinnostaa miksi et hanki esim. Aventin mikrosteriloijaa (vaikka käytettynä) myyt sen sitten pois kun et enää tarvitse.

• Tykkää
Reactions: chef
Ok. Siksi kun on niin paljon keitettävää, tutit, tuttipullot, rintapumppu, puruleluja että menis ikuisuus jos niitä alan pienessä kattilassa keittämään.

Olen harkinnut tuota mikrosteriloijaa kyllä, huutiksesta niitä sai halvallakin.

Mä keitin pullot ja tutit vain ekat 2 viikkoa. Sen jälkeen pesin erillään omassa vadissaan neuvolan ohjeiden mukaan. Tuttiharjalla harjaan tutit sisältä ja pullot pulloharjalla. Ei ollut vatsatauteja ikinä. Kyllä täällä neuvotaan, että ei tarvitse keitellä jos pesee huolella ja pesee erillään eli ei visko pulloja bakteeriseen tiskialtaaseen muiden tiskien kanssa. Pulloihin voi kaataa kiehuvaa vettä ja kääntää tutit niihin nurinpäin kellumaan silloin tällöin.

[QUOTE="höh";27353984]Mä keitin pullot ja tutit vain ekat 2 viikkoa. Sen jälkeen pesin erillään omassa vadissaan neuvolan ohjeiden mukaan. Tuttiharjalla harjaan tutit sisältä ja pullot pulloharjalla. Ei ollut vatsatauteja ikinä. Kyllä täällä neuvotaan, että ei tarvitse keitellä jos pesee huolella ja pesee erillään eli ei visko pulloja bakteeriseen tiskialtaaseen muiden tiskien kanssa. Pulloihin voi kaataa kiehuvaa vettä ja kääntää tutit niihin nurinpäin kellumaan silloin tällöin.[/QUOTE]

No en mäkään niitä normaalisti keittele kuin kerran viikossa ja muuten pesen koneessa (paitsi tutit käsin), mutta kun meillä on se sammas ollut jatkuvasti eikä päästä siitä pirulaisesta eroon, niin siksi keittelen nyt huolellisesti joka käyttökerran jälkeen....

[QUOTE="vieras";27354003]No en mäkään niitä normaalisti keittele kuin kerran viikossa ja muuten pesen koneessa (paitsi tutit käsin), mutta kun meillä on se sammas ollut jatkuvasti eikä päästä siitä pirulaisesta eroon, niin siksi keittelen nyt huolellisesti joka käyttökerran jälkeen....[/QUOTE]

Imetätkö myös? Muistathan hoitaa myös rintasi? Mun lapsella oli sammasta ja siihen auttoi parikuisena puolukan mehu ja vichyveteen kastettu tops-puikko. Itse "huuhtelin" vichyvedellä rintojani.

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä;27354035:
Imetätkö myös? Muistathan hoitaa myös rintasi? Mun lapsella oli sammasta ja siihen auttoi parikuisena puolukan mehu ja vichyveteen kastettu tops-puikko. Itse "huuhtelin" vichyvedellä rintojani.

Joo imetän ja mulla on nyt lääkevoide rinnoille ja lapselle oma lääke. Kokeiltiin kyllä vichyt ja puolukat ja karpalot mutta ei niistä ollut apua.... on sen verran levinnytkin jo toi sammas lapsen suussa, nieluun saakka :(

nyt kyllä jo parempi kun on ollut pari päivää kuuri päällä.

Meillä keitettiin kaikki pullot, kumit ja pumpun osat yhdellä kertaa. Pumppuhan pitää keittää vain kerran päivässä, muuten riittää hyvä pesu. Isoon kattilaan eka satsi ja kun ovat aikansa olleet, nostettiin pullot haarukalla (sai hyvin piikkien väliin pullonkaulan reunan) tai reikäkauhalla (tutit jne.), mutta myynnissä on myös isoja muovipihtejä tuohon tarkoitukseen. Sitten sinne kiehuvaan veteen seuraava satsi. Ei tarvinnut monta kertaa päivässä ruveta kattilaa kiehuttamaan.

Meillä keitettiin kaikki pullot, kumit ja pumpun osat yhdellä kertaa. Pumppuhan pitää keittää vain kerran päivässä, muuten riittää hyvä pesu. Isoon kattilaan eka satsi ja kun ovat aikansa olleet, nostettiin pullot haarukalla (sai hyvin piikkien väliin pullonkaulan reunan) tai reikäkauhalla (tutit jne.), mutta myynnissä on myös isoja muovipihtejä tuohon tarkoitukseen. Sitten sinne kiehuvaan veteen seuraava satsi. Ei tarvinnut monta kertaa päivässä ruveta kattilaa kiehuttamaan.

no siis näin mä teenkin, mutta kun mun pitää nyt esim. se pumppu keittää JOKA KÄYTTÖKERRAN jälkeen, sammaksen vuoksi. Samaten tuttipullot, tutit ja lapsen suussa käyvät lelut jne. Eli ei siis ole ihan normikeitteilyistä kyse vaan tehostetusta :)

Yhteistyössä