Uunoja kysymyksiä Helsinki-Vantaan lentoasemasta... Apuva!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as if
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26833059]Ja se julkinen maksaa sen lähemmäs 5 euroa per henkilö eli 10e julkisilla tai 12e omalla autolla.[/QUOTE]

Ei kai kukaan muutenkaan millään bussilla mene ketään lentokentältä hakemaan? Sitten raahaa niitä laukkuja jossain pysäkeillä. Juu, ei kiitos.

[QUOTE="vieras";26833080]Autoko ei kuluta polttoainetta litraakaan matkalla sinne kentälle?
Seutulippu maksaa muuten €3.47.[/QUOTE]

Mä ainakin olen kyllä maksanut yli 4 euroa kun olen mennyt keskustasta kentälle. Finnair-bussi on nopeampi mutta se maksaa 6,20.

[QUOTE="vieras";26833093]Mä ainakin olen kyllä maksanut yli 4 euroa kun olen mennyt keskustasta kentälle. Finnair-bussi on nopeampi mutta se maksaa 6,20.[/QUOTE]
Viime kuussa ainakin junalla Myyrmäestä Helsinkiin maksoi 4,50 €.

[QUOTE="vieras";26833080]Autoko ei kuluta polttoainetta litraakaan matkalla sinne kentälle?
Seutulippu maksaa muuten €3.47.[/QUOTE]

Siksipä juuri ei 6€/h pysäköinnistä tunnukaan missään. Katsos, kun kaikki eivät asu seutulipun päässä kentästä.

[QUOTE="sasa";26833086]Ei kai kukaan muutenkaan millään bussilla mene ketään lentokentältä hakemaan? Sitten raahaa niitä laukkuja jossain pysäkeillä. Juu, ei kiitos.[/QUOTE]

kyllä lentokenttädösän matkatavarateline on aina laukkuja täynnä. kun olen kentältä palannut lomamatkan jälkee eli kyllä vissiin jotkut :D

[QUOTE="vieras";26833122]kyllä lentokenttädösän matkatavarateline on aina laukkuja täynnä. kun olen kentältä palannut lomamatkan jälkee eli kyllä vissiin jotkut :D[/QUOTE]

Itse olen sen verran mukavuudenhaluinen, että lomamatkalle lähtiessäni vien auton lentoparkkiin. Pari viikkoa maksaa 70 euroa ja pääset heti kotimatkalle auton haettuasi.

[QUOTE="sasa";26833086]Ei kai kukaan muutenkaan millään bussilla mene ketään lentokentältä hakemaan? Sitten raahaa niitä laukkuja jossain pysäkeillä. Juu, ei kiitos.[/QUOTE]
Itse asiassa jopa ihan Vantaan sisäisessä liikenteessä on linja, joka kulkee lentokentän molempien terminaalien ovien edestä Länsi-Vantaalle asti. Ja näissä busseissa on nimenomaan matkalaukuille varatut tilat. Istumapaikkoja vähemmän kuin tavallisissa busseissa.

*muoks* Ja matkalaukuissahan on pyörät. Helpompi niiden kanssa on pysäkiltä kotiin tulla kuin vaikkapa neljän täysinäisen Citymarketin muovikassin kanssa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="sasa";26833040]Eli 6€/h. Jos joudut vaikka pari tuntia odottamaan = 12€. Ei kai tuohon kukaan kuole, kun vertaan oman auton mukavuutta ja vaivattomuutta julkisiin?[/QUOTE]

Miksi joutuisi odottamaan pari tuntia? Katsoo etukäteen milloin lento on tulossa ja ajoittaa saapumisensa vaikka niin että on noin puoli tuntia lennon saapumisen jälkeen lentokentällä. Siinä ajassa ehtii jo hyvin se saapuja hakea matkatavaransa yms.

Yhteistyössä