Uunilohta ja koskenlaskijaa, mitä mausteeksi muuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli laitin tosiaan lohifileet joihin tein viillot, niihin laitoin koskenlaskijaa ja sipulia, kuohukermaa vielä päälle, mutta mitä muuta mausteeksi kuin suolaa ja mustapippuria, hiukan laitin myös sitruunapippuria. Sopisiko kalaliemikuutio??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli laitin tosiaan lohifileet joihin tein viillot, niihin laitoin koskenlaskijaa ja sipulia, kuohukermaa vielä päälle, mutta mitä muuta mausteeksi kuin suolaa ja mustapippuria, hiukan laitin myös sitruunapippuria. Sopisiko kalaliemikuutio??

oih,kuulostaa herkulliselta.
me kun ei koskaan syödä kalaa,liian kallista meidän budjetille :(
alkoi tekee mieli kalaa :D

Lohi on niin rasvainen ja maukas kala, että miksi pilata sitä lisäämällä vielä kermaa ja juustoa?? Suola, pippuri, tilli ja sitruuna riittävät minusta uunilohelle, eikä tule niin hillitöntä rasvapommia.

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Aurajuustokin sopii lohen kanssa uuniin loistavasti. :p Poikittaisia viiltoja fileeseen ja Auraa niihin viiltoihin.

No, mikä kenenkin maku on...Itse en voisi kuvitella moista yhdistelmää.
Oma maku seuraa italialaista tapaa eli ei ikinä edes parmesania kalapastaan tai juustoa kalaruokaan.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Lohi on niin rasvainen ja maukas kala, että miksi pilata sitä lisäämällä vielä kermaa ja juustoa?? Suola, pippuri, tilli ja sitruuna riittävät minusta uunilohelle, eikä tule niin hillitöntä rasvapommia.

rasvahan on terveellistä ja pitää nälän poissa :)

Alkuperäinen kirjoittaja nAMI:

eilen oli ainakin tarjouksessa s marketissa 4,90? kilo, ostin ihan ältsyn ison kalan ja makso 7?!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä "harrastan" karppausta eli kaikki rasva tänne mulle heti :D Ei mitään rasvoja pihtailla, siks toiseks mun mieskin rakastaa kun on kunnolla rasvaa välillä ruuassa :P

Mitähän noi teidän verisuonet siitä rasvasta tykkää...

Alkuperäinen kirjoittaja nAMI:

Oli tosiaan herkullista :) Ei meilläkään muuten budjetti antais myöden mutta kun mies kalastaa lohen itse niin tulee suht edulliseksi :D Tietysti nyt lupa maksaa 100? vuodessa, mutta saahan tuolla sitten jonkun aikaa kalastaakkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä "harrastan" karppausta eli kaikki rasva tänne mulle heti :D Ei mitään rasvoja pihtailla, siks toiseks mun mieskin rakastaa kun on kunnolla rasvaa välillä ruuassa :P

Mitähän noi teidän verisuonet siitä rasvasta tykkää...

Käypäs karppauksen sivuilla keskustelemassa asiasta, luulenpa että saatat jäädä tuossa kinassa kakkoseksi jos meinaat tuollaista väittää :)

Yhteistyössä