Uudet autot typeriä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meille tuli uusi premium luokan auto. Voi tuska nuo kosketusnäytöt on typeriä. Jopa lämmitystä ja ilmastointia pitää säätää monen valikon takaa ja hanskat kädessä se oikeen onnistu mitenkään. Sama kun haluu vaikka penkinlämmittimen päälle, hitto yritä siinä sieltä löytää oikee kohta. Äsken olin ajaa ojaan kun yritin vaihtaa radioasemaa!

Kyllä fyysinen nappula ois paljon kätevämpi usein käytettyihin toimintoihin :sick: Mut tällä mennään, ehkä tähän tottuu mutta hyvä tämä ei ole! Auto on Cupra Formentor, muuten kyllä mukavan liukas reki :)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Totta. Kosketusnäytöt kuuluvat niihin muoti-ilmiöihin, joiden soisi jäävän pian unholaan. Asiat tehdään tarpeettoman vaikeaksi koska se on mukamas hienoa. Valitse valikko ja alavalikko, että pääset tekemään jonkun säädön. Ihanan loogista ja helppoa kun ajat 120 km/h suomalaista kuoppaista motaria.
 
Vai että Seatti.

Piti oikein kytätä kun ei ollut tuttu. Melko kiva kikotin.

Kyllä noihin toimintoihin tottuu.(y)
 
vierailija
Meille tuli uusi premium luokan auto. Voi tuska nuo kosketusnäytöt on typeriä. Jopa lämmitystä ja ilmastointia pitää säätää monen valikon takaa ja hanskat kädessä se oikeen onnistu mitenkään. Sama kun haluu vaikka penkinlämmittimen päälle, hitto yritä siinä sieltä löytää oikee kohta. Äsken olin ajaa ojaan kun yritin vaihtaa radioasemaa!

Kyllä fyysinen nappula ois paljon kätevämpi usein käytettyihin toimintoihin Mut tällä mennään, ehkä tähän tottuu mutta hyvä tämä ei ole! Auto on Cupra Formentor, muuten kyllä mukavan liukas reki
Heppatyttöjen syytä?
 
vierailija
Pitää vaan hidastaa vauhtia riittävästi kun säätää jotain. Onko pakko aina ajaa niin kovaa!
Tämähän se riittää aina perusteluksi kun tehdään jotain huononnuksia yhtään mihinkään. Käyttäjävirhe, jos ennen pehmeä sohva ei olekaan puolella täytteellä varustettuna versiona yhtä mukava. Tai jos pakastin ei olekaan -20 astetta enää sen jälkeen kun sen energiankäyttö on laskettu puoleen. Ei voi vaatia sitä mitä oli ennen, vaan pitää oppia elämään sen kanssa, että ihan joka päivän jokaisena tuntina ei vaan tule sähköä pistorasiasta. Jne.
 
Totta. Kosketusnäytöt kuuluvat niihin muoti-ilmiöihin, joiden soisi jäävän pian unholaan. Asiat tehdään tarpeettoman vaikeaksi koska se on mukamas hienoa. Valitse valikko ja alavalikko, että pääset tekemään jonkun säädön. Ihanan loogista ja helppoa kun ajat 120 km/h suomalaista kuoppaista motaria.
Ehkä nuo säädöt kannattaisi tehdä ennen kuin lähtee liikkeelle. Tosin suomalainen laittaa turvavyönkin kiinni vasta kun on ajanut ensimmäiset 200 metriä...

Jotakin uusien autojen valikkojen vaikeudesta voi kuitenkin päätellä - sen, että ajaja on siirtynyt ns. senioriluokkaan, jolta lääkäri muutaman vuoden kuluttua (toivottavasti) ottaa kortin pois.

 
  • Haha
Reactions: AivanSama
Tason luulisi menevän käsi kädessä käytettävyyden kanssa. Järkevä insinööri tekee nipstaakkeleista helppoja.

Yks idiooteimpia asioita on myös laittaa julkisiin paikkoihin digitaaliset mikroaaltouunit. Siinä muiden nähden yrität sitä rakkinetta piippailla toimimaan.
Kun olisi vain 2 portaatonta säätönuppia niin kaikki olisi hyvin, mutta kun ei.
 
vierailija
Tason luulisi menevän käsi kädessä käytettävyyden kanssa. Järkevä insinööri tekee nipstaakkeleista helppoja.

Yks idiooteimpia asioita on myös laittaa julkisiin paikkoihin digitaaliset mikroaaltouunit. Siinä muiden nähden yrität sitä rakkinetta piippailla toimimaan.
Kun olisi vain 2 portaatonta säätönuppia niin kaikki olisi hyvin, mutta kun ei.
Tämä on niin totta. Insinöörit näyttävät etevyytensä sillä kuinka vaikeiksi käytettävyydeltään asiat voidaan tehdä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Meille tuli uusi premium luokan auto. Voi tuska nuo kosketusnäytöt on typeriä. Jopa lämmitystä ja ilmastointia pitää säätää monen valikon takaa ja hanskat kädessä se oikeen onnistu mitenkään. Sama kun haluu vaikka penkinlämmittimen päälle, hitto yritä siinä sieltä löytää oikee kohta. Äsken olin ajaa ojaan kun yritin vaihtaa radioasemaa!

Kyllä fyysinen nappula ois paljon kätevämpi usein käytettyihin toimintoihin Mut tällä mennään, ehkä tähän tottuu mutta hyvä tämä ei ole! Auto on Cupra Formentor, muuten kyllä mukavan liukas reki
Premium?

Anyway. Kyllä kosketusnäyttö toimii hanskoilla ainakin omassa autossani.
 

Yhteistyössä