Uudesta äitiyspakkauksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Edda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Edda

Jäsen
28.06.2009
407
0
16
Onko kukaan vielä sattunut saamaan tämän vuoden uutta äitiyspakkausta?

Laitoin kyselyä jo tuonne toisellekin puolelle, mutta ilmeisesti se ei ole jaossa. Lapsimessut on loppukuusta, jossa uusi pakkaus julkaistaan. Olisi jo kiva tietää onko värit millaisia ja tyyli muutenkin. Viime vuoden pakkaus on tietenkin hyvä, mutta itse kaipailisin vähän erilaista, jos saisin valita...:)

Itse haen kohta noita tukia Kelasta, joten taidan vielä vanhan pakkauksen saada.

Eikös se tosissaan julkisteta vasta lapsimessuilla. Vanhat jaetaan eka pois ja sitten vasta uudet. Eli toisaalta jos haluaa uuden kannattaa laittaa sitten mahd.myöhään kelaan se hakemus.

Nyt sainkin vastauksia, että ilmeisesti aikaisempina vuosina jopa kesän lopulla on saanut vielä vanhaa pakkausta. Viime vuonna toukokuun lopulla vaihtunut? Eli vanha pakkaus tulossa.

Matilda84: Näinhän se taitaa olla. Ja mistäs sen tietää vaikka uusi pakkaus olisi sellainen etten haluaisikaan. Kaikkea uutta vaan odottaa innolla...:D Ja pikkaisen toivoin että se toppapuku ja makuupussi olisivat mukavammat uudessa. :ashamed: Hävettää ihan tällainen vaatimus, kun kuitenkin ilmaiseksi saa ja hyvää tavaraa ovat.

Ei taida tosiaan olla vielä missään julkistettu :/ Itse myös innolla haluaisin uuden äitiyspakkauksen, vaikka oonkin miettinyt että mitäs jos se onkin paljon kamalempi? :D Vuoden 2009-pakkaus on mun mielestä kaikin puolin hieno, mutta kuitenkin jos se oiskin se vuoden 2010-pakkaus vielä hienompi ;D ..Tässä ois kopioituna Kela-Kertun vastausta äitiyspakkaukseen liittyen :

Äitiyspakkauksesta Kela-KerttuKäyttäjän viestit29.3.2010 10:56
Heipä hei ja kiitos kysymyksestä!

Viimeisimmän tiedon mukaan uusien pakkausten jako alkaa tosiaan huhtikuun lopulla, joten olisin hyvin luottavainen sen suhteen, että saat toiveesi mukaan uuden äitiyspakkauksen mikäli jätät hakemuksen toukokuun puolella. Äitiysavustusta sekä äitiys- ja vanhempainrahaa tulee tosiaan hakea viimeistään 2 kuukautta ennen laskettua aikaa. Näitä kaikkia voit hakea samalla hakemuksella kuin myös lapsilisää. Voit varmistaa vielä hakemuksen jättöhetkellä onko uusi pakkaus jo jakelussa. Kelan internet-sivuilla tiedotetaan kyllä heti, kun uusi pakkaus on jakelussa.

Terveisin
Kela-Kerttu

Mä laitoin viime vuonna toiveen, että haluaisin 2009 vuoden äitiyspakkauksen. Kela ei käsitellyt hakemustani ennenkuin pakkausvaihtui ja sain tuon vuoden pakkauksen. Eli toiveen voi siis esittää. Pojan laskettu aika oli kesäkuun puolessa välissä, syntyi huhtikuun alussa ja sain silti uuden pakkauksen.

Yhteistyössä