Uudenvuoden vietosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minnu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole toinen täysin selvin päin, mutta kukaan ei ole kännissäkään. Otetaan ruualla (muulloinkin kuin uutena vuotena) lasi tai kaksi lasia viiniä. Enemmän sitten kun lapset nukkuu. Nuo kun ei paljoa yli yhdeksään valvo.

En näe syytä, miksi toisen pitäisi aina olla vesiselvä.

Me vietetään uuttavuotta mun ystävän luona.

Otetaan ehkä 2-4 siideriä. Miehet ovat töissä eli yhtään tippaakaan alkoa ottamatonta aikuista ei talosta löydy, muttei yhtään humalaistakaan. Lapsia paikalla 5-6 kpl.

Alkuperäinen kirjoittaja Minnu:
Kuinka paljon te vanhemmat yleensä USKALLATTE nauttia alkoholista uudenvuoden aattona, jos lapset ovat kotona? Onko toinen täysin selvinpäin`?

ei nautita lainkaan,kyse ei ole siitä ettei uskallettais,mutta ei kuulu meidän uudenvuoden vietton.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
voiko vanhemmat siis kännätä mielestänne, jos lapset nukkuvat? Ja en tarkoita mitään ihan pieniä lapsia vaan esim. 4-10v. lapsia...

Meillä ei koskaan kännätä. Viiniä juodaan useinkin, ihan lasten läsnäollessa. Ei tulisi mieleenikään kännätä lasten ollessa kotona - muttei kyllä kuulu muutenkaan tapoihin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
voiko vanhemmat siis kännätä mielestänne, jos lapset nukkuvat? Ja en tarkoita mitään ihan pieniä lapsia vaan esim. 4-10v. lapsia...

Meillä ei koskaan kännätä. Viiniä juodaan useinkin, ihan lasten läsnäollessa. Ei tulisi mieleenikään kännätä lasten ollessa kotona - muttei kyllä kuulu muutenkaan tapoihin :whistle:

Näin meilläkin!

Mun mielestä ei todellakaan. Jos jotain sattuu, on jonkun oltava selvästä päästä. Itse en alkoholia käytä juur ollenkaan ja se ei edes kuulu suuriin juhlapäiviin.

On ok jos lapset näkee kotona "sivistynyttä" ottamista mutta jos se menee kännäilyn tasolla, siinä ei ole musta mitään järkeä.

Yhteistyössä