Uuden talon ostaminen?

• Viestiketjun aloittaja raksareetta
  • Ensimmäinen viesti
raksareetta
Onko uuden oktn ostaminen tosiaan aivan tuhoon tuomittu ajatus? Olemme ajatelleet muuttaa uuteen taloon, mutta meillä ei kerta kaikkiaan ole aikaa/taitoa/mahdollisuutta rakentaa itse. Olemme katselleet nyt jonkin aikaa rakennuttajien tekemiä uusia taloja. Tästä kun olemme ystäville/sukulaisille kertoneet, meitä pidetään vähintäänkin kummallisina. Onko tämänlaisen kohteen ostamisessa tosiaan niin paljon riskejä, että ei kannata? Pääpointti ihmisillä tuntuu olevan, että kannattaa rakennuttaa niin pääsee itse valitsemaan huonejaot, materiaalit jne. Olemme kuitenkin jokatapauksessa "tyytymässä" standarditaloon uudelta asuntoalueelta, ja monessa uudiskohteessa pääsee itse vaikuttamaan juuri materiaaleihin jne. Eli, tyhmää vai vielä tyhmempää?

Ei kai siinä mitään tyhmää ole jos vaan löytää mieleisen pohjapiirroksen.Ja kerta pääsee vaikuttamaan materiaaleihin kummiskin ni saa semmosen kun haluaa.Mutta hinnassa kannattaa olla tarkkana!Ite kun oon kattellu ni just tommoset talot mihin voi vielä ite vaikuttaa ovat olleet halvempia kun semmoset pari vuotta vanhat talot.Miksköhän?!Ainakin Salon seudulla...Ite rakennetaan uutta taloa mut raha syistä ite pakko tehä et ees jotain säästää...

Tietysti tuossa on järkeä, varsinkin jos haluaa päästä muuttamaan omaan kotiin pian, eikä aikaa rakentamiseen ole, MUTTA..
Uuden talon ostossa kannattaa olla todella tarkkana - pitäisi oikeastaan olla joku rakentamisen asiantuntija auttamassa, jotta tietää ostavansa uuden, laadukkaan talon.
Sellaiset kohteet jotka tehdään myyntiinm, eivät valttämättä olekkaan uusia, upeita taloja vaan valitettavan usein niissä on ikäviä huolimattomuusvirheitä. Tehdään kiireellä ja tehdään sutta :/

suosittelen
me ostimme juuri valmistuneen talon 3v sitten ja eipä ole valittamista ollut!
oli ihana päästä ihka uuteen ihan vaan kantamalla kamat sisään :)

kyllä se nyt vanhan talon ostamisen aina voittaa! ja säästää uuden rakentamisen/rakennuttamisen stressin ja vaivan.

onnea matkaan
:flower:

maiaj
uuden talon otossa hyiväkin puolia; rakentamisen ajan jousut kuitenkin asumaan jossain josta kuluja eli kulut tuplaantuu rakentamisen ajaksi.
rakentaessa aikataulut aina pettää
rakentaessa tulee ikäviä yllätyksiä sekä toimittajilta että budjetin suhteen
rakentaessa olet vastuussa itse (mestarin kanssa9- uuden ostaessa joku muu on vastuussa rakenteista
ja onhan se paljon stressitömämpää kuin rakentaminen!

itse rakensimme-mies rakentaa työkseen ja siitä nämä kokemukset tulivat vaikka lopput utlos hyvä

Yhteistyössä