Uuden mallinen Tripp Trapp on täysi fiasko!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt

Vieras
Nykyisessä tuolissa on ne muoviset vauvaosat, joissa siihen eteen tulee muovinen este ja jalkaosa. Meidän 8 kk:n ikäinen tyttö ei enää mahdu jalkoineen siitä muovijutusta kunnolla istumaan, vaikka selkäosa on otettu pois (tyttö painaa 9 kg) niin aivan käsittämätön tuoli ja maksettiin tästäkin hyvästä se pari sataa euroa. Ei muuta kuin uuden syöttötuolin ostoon, ai että kun harmittaa. Ja meillä kaksoset, molemmille on tuolit, mutta toinen tytöistä on pienempi ja just ja just menee. 400 euroa tais mennä kankkulan kaivoon tässä ostoksessa.

Eli tiedoksi tripp trappeja hankkiville, älkää ihmeessä ostako ainakaan vauvan syöttötuoliksi!

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Mä voin suositella Ikean Antilop-tuolia. :) Edelleen meillä käytössä ja hyvin mahtuu. B) Ei kaadu ja helppo pitää puhtaana. :D Hinta-laatu erittäin kohdallaan.

Meil on mökillä ja jostain syystä mä kompastun siihen joka helvetin kerta ku ohi kuljen..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siksipä me ostettiin ihan tuollainen tavallinen, taittuva syöttötuoli. Hienosti on toiminut jo ties kuinka pitkään, en muita enää huolisi.:)

Joo, mutta toimiiko vielä 3-vuotiaalle, 5-vuotiaalle jne? Tripp Trapp toimii...Eihän kukaan osta tuota Tripp Trappia vaan vauva-ajan syöttötuolitarvetta varten...

Alkuperäinen kirjoittaja minämörkö harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja sa:
Meillä on toi tuoli myös ja 1,5 vuotias (joka painaa 10kg) mahtuu siihen ihan ongelmitta!!! Kumma juttu, ettei teisän 8kk mahdu...

vartalonmuoto voi olla ihan eri,ni äläpäs tuomitse :)

Tuomitse??? Ihmettelyksi tuota meillä päin kutsutaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja fggfhs:
Mä voin suositella Ikean Antilop-tuolia. :) Edelleen meillä käytössä ja hyvin mahtuu. B) Ei kaadu ja helppo pitää puhtaana. :D Hinta-laatu erittäin kohdallaan.

Meil on mökillä ja jostain syystä mä kompastun siihen joka helvetin kerta ku ohi kuljen..

Sama homma meillä, siihen kompastuu joka kerta ohi kulkiessa ja kyllä muuten kaatuu!

Oho. Meillä poika 2v ja 12kg istuu vielä triptrapissa vauvakaaren ja sen muovisen selkänojan kanssa. Joku tässä ei nyt täsmää jos teillä ei pienempi tyttö mahdu? Ollaan tosin laskettu istuinosaa mut silti.

Alkuperäinen kirjoittaja fggfhs:

Mulla sama vaiva. :D Kavereilla kaksoset ja kaksi tuollaista tuolia, enkä pysty liikkumaan keittiössään, koska kompastelen jatkuvasti noihin. Samoin töissä meillä on tuollainen asiakkaita varten ja kun se on käytössä, pitää kiertää tosi kaukaa ettei kompastele kersaa kumoon. :)

On tytöt kieltämättä paksujalkaisia. Se on ihan totta. En pysty laskea istuinta, koska se muovinen turvakaari ei sitten mene oikein paikoilleen, koska se tulee kiinni selkänojaan tiettyyn kohtaan ja samoin kaaren alaosassa oleva näpykkä tulee istuinossaan ja jos tuoliosaa lasketaan, kaari ei kiinnity siis oikein. Eli tähän syöttötuolikäyttöön vauvalle istuinosaa ei pysty laskemaan.

Lastentarvikekaupassa käytiin ostamassa eikä tällanen ongelma tullut todellakaan mieleen, kun tripp trapista niin paljon oltiin kuultu ja luettu kehuja. Se vanhan mallinen puinen etukaari + nahkaremmi antaa jaloille paljon enemmän tilaa.

Vaihdetaan Tripp Trapit käyttöön lasten tuolikäyttöön sitten myöhemmin eli siinä mielessä kyllä onneksi tulee käyttöön.

Miks kukaan ei koskaan sanonut että lapsella pitää olla syöttötuoli? Siinähän tuo on istunut penkillä siitä lähtien kun istumaan oppi ja kun kiinteiden harjoittelu alkoi samoihin aikoihin niin eipä tullut ongelmaa. Oikeastaan nyt minä vasta ymmärrän, miksi hän istuu niin paljon tilaa vieden, kun ei ole pienenä ahtaaseen syöttötuoliin sullottu.
Toivottavasti ymmärsin jotenkin väärin, että lapset pidetään johonkin tuoliin survottuna vielä 3-5 vuotiainakin?

Alkuperäinen kirjoittaja Äyä:
Oho. Meillä poika 2v ja 12kg istuu vielä triptrapissa vauvakaaren ja sen muovisen selkänojan kanssa. Joku tässä ei nyt täsmää jos teillä ei pienempi tyttö mahdu? Ollaan tosin laskettu istuinosaa mut silti.

okei,joku juttu ei välttis täsmää...mut sehän on nähty ja koettu et pojilla on puolet ohkasemmat jalat ku tytöillä.tytöt on enemmän reisistä makkaroilla tossa iässä :) mut voi hyvinkin olla et ap ei osaa käyttää kyseistä tuolia oikein...paha sanoo ennenkun joku meistä "asiantuntioista" käy kattomassa tilanteen ja auttamassa asianomaista...

Alkuperäinen kirjoittaja Äyä:

ap voisi laittaa kuvan...

Alkuperäinen kirjoittaja Ei vaan tajuu...:
Miks kukaan ei koskaan sanonut että lapsella pitää olla syöttötuoli? Siinähän tuo on istunut penkillä siitä lähtien kun istumaan oppi ja kun kiinteiden harjoittelu alkoi samoihin aikoihin niin eipä tullut ongelmaa. Oikeastaan nyt minä vasta ymmärrän, miksi hän istuu niin paljon tilaa vieden, kun ei ole pienenä ahtaaseen syöttötuoliin sullottu.
Toivottavasti ymmärsin jotenkin väärin, että lapset pidetään johonkin tuoliin survottuna vielä 3-5 vuotiainakin?

jaa,no minkäikäsenä sun lapsokainen oppi istumaan kunnolla?tai no mun pojat istu syöttärissä 5-6kk ja se oli hyvä ratkasu...ei varmaan olis turvallisesti pysyny oikeella tuolilla ilman laitoja vaikka tottakai istuivat syöttiksessäkin valvottuna.ja oikeeseen tuoliin ryhtyivät 1v:eenä....ja onhan se niin että on kiva istua pöydän ääressä syöttiksessä joka on pöytään kohden oikeella tasolla.oikeet tuolit ku on niin pirun matalalla pikkusille pöytään verrattuna.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei vaan tajuu...:
Kyllä meillä on tapana ollut, että tuon ikäisetkin istuu pöydässä syömässä tuolilla istuen. Olen kyllä kyläillyt paikoissa, joissa lapset saavat vaellella ruoka kädessä huoneesta toiseen syömässä. Kasvatustapansa kullakin.

Ei kyllä tarvitse survoa sinne tuoliin, osaavat ihan itse mennä. Meillä on 9 v:lläkin Tripp Trapp käytössä, turvakaari otettiin häneltä kyllä pois suunnilleen tasan vuoden vanhana.

Ap:n ongelmaan neuvoisin kokeilemaan istuinlevyn syvyyden säätöä. En tiedä miten toimii tuon uudenlaisen kaaren kanssa, vanhassa sillä pystyi säätämään paljonkin tuota mahtumista. Yksi sukulainen, jonka lapset saa syödä missä haluavat, sai tuolista huonon kuvan, kun se oli meidän pienimillä säädetty ja vielä siten, ettei päässyt sieltä nousemaan itse. Ei sinne isompi kunnolla mahtunut :D En ihmettele vaikka kävisi palstoilla tuolia mollaamassa.

Yhteistyössä