Uudelleensynnyttäjän mahan laskeutumisesta

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2006 klo 10:11 Eeva1980 kirjoitti:
Niin, eihän se välttämättä laskeudu ollenkaan ennen synnytystä :whistle:
Eipä niin, mutta jos laskeutuu, oli kysymys. Lähinnä sitä tässä haen, että voiko uudelleensynnyttäjä päätellä laskeutumisesta jotain.
 
Eeva1980
Mä oon ymmärtänyt, että ei voi päätellä mitään. Neuvolan täti kun sanoi ainakin mulle, että toisilla saattaa olla vauva laskeutuneena ja jopa kiinnittyneenä viikolta 30 lähtien ja silti syntyy ihan normaaleissa ajoissa.
 
Hei Gloria ulkona
Mä ootan toista ja neuvolassa sanottiin kun maha laskeutui rv 36 että voi mennä päivä synnytykseen tai sitten 6 viikkoa. ei voi siis päätellä mitään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2006 klo 10:47 Eeva1980 kirjoitti:
Mä oon ymmärtänyt, että ei voi päätellä mitään. Neuvolan täti kun sanoi ainakin mulle, että toisilla saattaa olla vauva laskeutuneena ja jopa kiinnittyneenä viikolta 30 lähtien ja silti syntyy ihan normaaleissa ajoissa.
näin kävi mulla, eli ei siitä ainakaan mitään varmaa voi päätellä.
 
neljäs
Jos oikein olen ymmärtänyt ...
Kiinnittyminen tarkoittaa , että lapsi on syvällä raivotarjonnassa ja
tuskin enää vaihda asentoa kokonaan toisinpäin.
Tällöin vauva painaa päällään suoraan kohdunsuulle eli
harjoitus- ja ennakoivat supistukset vaikuttavat ( ja tuntuvan !!!!).

Itsellä nyt neljäs tulossa- viikolla 34 ollaan ja pari viikkoa sitten
terkka jos sanoi , että on vaavi ihan pää syvällä kiinnittyneenä.
Sen kyllä huomaa , lonkkia särkee ja välillä ristiselkääkin niinkuin olis kamalat menkat ja supistuksetkin tuntuu ilkeltä...
Toki kaikista on hyötyä
lopputuloksen kannalta - kaikki kipu liittyy lonkkien löystymiseen ja kohdunsuun pehmiämiseen ja näin helpompaan loppurutistukseen
(tämä siis ainakin mun kohdalla - kokemuksesta puhun:)

vauvan laskeutumisesta varsinaiseen kiinnittymiseen voi mennä myös aikaa..joskushan vauva kiinnittyy vasta synnytyssupistuksissa
joskus ei silloinkaan , jolloin kohdunsuuhn aukeaminen voi pysähtyä.
 

Yhteistyössä