Uudelleen synnyttäjän kohdunkaula ultraäänellä katsottuna

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maarella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maarella

Jäsen
01.12.2007
43
0
6
Onko muita monta lasta saanutta jolla olis todettu kohdunkaula lyhyeksi. Eli normaalistihan se tutkitaan vaan alakautta neuvolalääkärillä jollon se on yleensä 3cm ja kiinteä , pehmeä jne jne.Mutta mulla katsottiin tänään vuotokontrollissa (istukka lähellä kohdunsuuta ja aiheuttanut vuotoja) kohdunkaulakanavan pituus ja se oli vain 37mm eli 3,7cm. Onko muillakin ollut näin vähillä viikoilla kohdunkaulakanava näin lyhyt ja silti mennyt raskaus hyvin loppuun asti.
Kolmosesta se viimeksi on alakautta mitattu ja se oli rv 20+ 5cm vaikka sillon kohdunsuu oli pehmeä.
Nyt oli kohdunsuu kiinteä ja kiinni samoin sisäsuu oli kiinni..

Edelliset on pitäneet käynnistää eri syistä eli ikinä mulla ei ole itsekseen synnytys käynnistynyt...

Kuudetta odottava Maarella vasta 16+1

Mulla mitattiin rakenneultrassa 19+2 kohdunkaulakanavaksi 4 cm - ei mitään kommenttia lyhyydestä ultraajalta. Tänään sitten oli kaksosraskauden seuranta ultra, supisteluista huolimatta paikat kiinni ja kaulakanava 5cm. Lääkärin mukaan mittaustulos riippuu paljon asennostakin. Saan jatkaa töissä ihan normaalisti seuraavat neljä viikkoa. Ja aiemmat raskaudet on menneet viikoille 39-40 ja kaksoset syntyneet 37+4.

Neliapila + kuutonen ja seiska 24+2

heipsan!
Pakko vastata tänne kun täällä näyttää olevan muitakin 6: sen saavia =) Ihana nähdä etten ole ainut.
Mulla oli kanssa noita veren vuotoja viikoilla 18-22 ja nyt, kop,kop, ei ole tullut mitään. Mulla oli hematooma istukanreunassa. Ja noissa tarkasuksissa mulle todettiin että kohdunkaulan pituus on 3cm. Mulla ei muistaakseni mistään raskaudesta ole ollut pidempi kohdunkaula kanava, mutta silti ollaan aina menty loppuun. Ja todellakin tuo asia riippuu mittajasta aika paljon. Eli älä turhaan hätäile tuon asian kanssa. Uskon että sinullakin kaikki on hyvin. Onhan monella uudelleen synnyttäjällä paikat aukikin jo muutaman sentin monta viikkoa ennen synnytystä ja silti menee hyvin loppuun asti.
Mintsi ja lepakkovaavi 27+3

Hyvä kuulla kokemuksia muiltakin että vajaa 4cm kohdunkaula olis vielä normaali.Oleellista kait on se alkumitta ja jos pysyy aina samassa niin ei hätää. Viikkoja vaan on niin vähän vielä, että tuntuu sen takia kauheen lyhyeltä toi kun yleensä on aina neuvolakortissa ollut kanava 3cm kiinteä ja kiinni ja sen jälkeenhän se kanava jatkuu vähintään reilun sentin kohtuun päin ollen näin reilut 4cm..Mutta mulla on kontrolli ultra tuossa ensikuun 13 päivä jossa kait sit mitataan se kaulakin uudelleen...

Yhteistyössä