uudelleen synnyttäjällä kohdusuun aukeaminen..kuinka nopeast

siis aloin tossa miettiin sitä että uudelleen synnyttäjällähän aukee paikat nopeemmin kuin ensisynnyttäjällä,
mutta kuinkas teillä muilla on synnytys sitten varsinaisesti alkanut kun on ensimmäisen kerran huomattu kohdunsuun auenneen???

itellä siis oli sen sentin auki ja koko ajan tuntuu pientä painoa tai paineen tunnetta tuolla alapäässä ja ajatuksissa olis jo kovinkin "nopeesti"päästä synyttään mutta ajattelin kysästä että josko täällä joku tiputtas mut maan pinnalle kertomalla ettei se sieltä silti nopeesti tule?? :whistle:
vai tuleeko???
 
Ensimmäiseltä oltiin 2 tuntia sairaalassa. N 5 tuntia supisteli kotona ensin.
Viidenneltä olin n 5 tuntia sairaalassa (kotona supisteli sen 4-5 tuntia). Auki olin sairaalaan mennessä n 7 cm ja silti kesti. Mulla tuntuu et joka kerta vain hidastuu. Ja kipulääkkeet kans hidastaa.
 
mulla eka kesti 23h40min
toinen 2h30min

ja koko raskauden pelkäsin että tulee toinen pitkä synnytys lääkärit toisen kannustivat että toinen on ylensä helpompi mutta en ikuna olis uskono että n helpolla
1,5h sairaalassa enkä edes ehtinyt saada kipu ym lääkettä
kun jossakin vaiheessa piti kattoo paljonko olin auki niin kätilö totes että 10cm auki ja pää näkyy jo ite olin ihan shokissa..
 
ääh...nyt täällä tulee niin sekalisia vastauksia ettei tässä taida maan pinnalle päästä ensinkään :D

itellä kun esikon synnytys kesti 19 tuntia ja olin sairaalaan mennessä 4cm auki jos oikein muistan....

nyt siis auki sen sentin verran mutta ei vaan supistele vaan muuten kolottaa!!! :kieh:
no siis jään innokkaana ja hartaudella odottamaan että jos ne supparit joskus tulis... :whistle:
tai no en mää niitä niin "innokkaana" odota mut kuitenkin!!
mulla ei oo kummastakaan olu mitään ennakoivia suppareita vaan esikostakin heti kun ne alko niin alko kohtu avautuun ja päästiin synnytteleen kun oli tarpeeks auki...tai en ainakaan muista että niitä kivuttomia suppareita olis tullu...
on mulla välillä kiristäny mahaa nytten mut ei kipeesti kuitenkaan joten en sit tiiä etttä onko ne niitä vai ei!!

mutta laittakaa lisää niin saan "vettä"myllyyn tässä synytysinnossani!! :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 16:42 Annette-79 harmaana kirjoitti:
Aiemmista en muista. mutta nelosta oottaessa oli kohdunsuu 1.5cm-2cm auki useamman viikon.. on kuulemma hyvin tavallista uudelleensynnyttäjällä.
nyt masensi...tosin tiesin ton ennestään mutta se että niin oikeasti on niin on liikaa sulateltavaa näissä "päähaaroissa"tunnelmissa!!
tarvis varmaan ottaa uudelleen se suursiivous ajankohtaseks vaikka eilen siivottiinkin just :whistle:
eilen saunottiinki mut se kolmas ässä jäi suorittamatta kun en oikein tunne kykeneväni siitä mitenkään nauttimaan :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 16:47 vinci kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 16:42 Annette-79 harmaana kirjoitti:
Aiemmista en muista. mutta nelosta oottaessa oli kohdunsuu 1.5cm-2cm auki useamman viikon.. on kuulemma hyvin tavallista uudelleensynnyttäjällä.
nyt masensi...tosin tiesin ton ennestään mutta se että niin oikeasti on niin on liikaa sulateltavaa näissä "päähaaroissa"tunnelmissa!!
tarvis varmaan ottaa uudelleen se suursiivous ajankohtaseks vaikka eilen siivottiinkin just :whistle:
eilen saunottiinki mut se kolmas ässä jäi suorittamatta kun en oikein tunne kykeneväni siitä mitenkään nauttimaan :ashamed:
mä masennan lisää, 5 viikkoo ennen laskettua oli 2cm auki ja käskettiin lepäillä (kahden alle 4 veen kanssa se onkin tosi helppoa) ja kaksviikkoa meni yli lasketun ajan ja käynnistettiin, mutta sit ku käynnistettiin niin syntyki tosi vauhdilla :)
 
Neljättä lastani odottaessa minulla ei ollut lainkaan ennakoivia supistuksia, kuten aikaisemmin oli ollut. Minulla tuntui vain painon/paineen tunne alapäässä kun olin seisallani. Lopulta soitin miehen "käskystä" synnärille illalla, niin sieltä sanoivat, että tulla sinne heti, sillä on niitä lapsia synnytetty ilman suurempia kipujakin. Sanoivat vielä että kunhan et synnyttäisi matkalla, meiltä sinne sairaalaan on vajaat 100 km. Se painon tunne kuulema meinasi sitä, että synnytys on lähellä. Siitä sitten lähdettiin. eikä supistuksista ollut tietoakaan. Mutta kuten oli sanottu synnäriltä, lähellä synnytys oli, sillä parin tunnin kuluttua sairaalaan menosta supistukset alkoivat ja suunilleen tunnin kuluttua vauva oli maailmassa.
 

Yhteistyössä