USU: Thaipoimijoiden määrässä raju romahdus – ei vielä yhtään varmaa tulijaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
vierailija
vierailija
Jos suomalaiset ei arvosta oman maan antimia niin paljon että lähtee itse metsiin keräämään niin puolestani silloin joutaakin jäädä mustikat ja muut metsiin. Ihan älytön idea edes roudata toiselta puolelta maailmaa porukkaa lähes ilmaiseksi keräämään. Ehkä niistä marjoista voisi jopa maksaa enemmän kun ei ole ilmaiskerääjiä, ihmiset menis ite enemmän keräämään ja myytävästä saaliista saisi reilumman hinnan, paljon parempi kuin tuoda jotain thaipoimijoita.
 
vierailija
Jos suomalaiset ei arvosta oman maan antimia niin paljon että lähtee itse metsiin keräämään niin puolestani silloin joutaakin jäädä mustikat ja muut metsiin. Ihan älytön idea edes roudata toiselta puolelta maailmaa porukkaa lähes ilmaiseksi keräämään. Ehkä niistä marjoista voisi jopa maksaa enemmän kun ei ole ilmaiskerääjiä, ihmiset menis ite enemmän keräämään ja myytävästä saaliista saisi reilumman hinnan, paljon parempi kuin tuoda jotain thaipoimijoita.
Eihän marjafirmat pääse vetämään välistä jos ihmiset alkaa itse myymään marjoja ostajille.
 
vierailija
Eihän marjafirmat pääse vetämään välistä jos ihmiset alkaa itse myymään marjoja ostajille.
Ja ne poimijoiden tienaamat rahat jäisi jopa Suomeen kiertämään, suomalaisten kauppiaiden, tuottajien ja palveluntarjoajien hyväksi.. Eihän sellaista voi ajatella edes, parempi vaan ottaa ulkomailta kausityöntekijöitä jotka vie ne rahat mukanaan.
 
vierailija
Tietää sitä että marjojen ja marjatuotteiden hinnat Suomessa nousevat reilusti. Mutta onhan se toki pääasia etteivät ulkomaanpellet ylitä rajaa.
Jos ei halua itse kerätä tai maksaa reilua hintaa niin sitten ei niitä marjoja tarvitse syödä. Ehkä näiden tuotteiden arvostuskin nousee sen hinnan mukana, ja aletaan arvostamaan sitä että joku kerää, sen sijaan että pidetään selviönä että köyhistä maista voi tuoda puoli-ilmaisia kerääjiä jotta suomalaiset voi ostaa pakastehyllystä ilman mitään vaivannäköä mustikat halpaan hintaan. Niin nykyajalle tyypillistä.
 

Yhteistyössä