USKOVAISET ÄIDIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja johanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

johanna

Vieras
muualla en nyt pääse tätä kysymään,niin täällä sitten.
mikä on teidän mielipiteenne tähän sikainfluenssa pandemiaan?
entä mitä mieltä ootte rokotteesta?
aluksi olin vastaan etten ota,nyt en tiedä.
luin juuri raamattua ja sain käsiini nopsaan tuon ihanan psalmin 91
helpotti oloa,mutta silti..mulla on 3 pientä lasta jota tahdon suojella ja haluan tehdä oikein.
jatkan rukoilua,muuta ei voi.
mitäs te?

No mä uskon kyllä rokotteeseen. En nyt tiedä olenko sun mielestäsi "oikealla tavalla" uskovainen, mutta vastasin nyt kuitenkin. Nuorempi lapsi on saanut rokotteen, ja vanhempikin saa jos tai kun sitä tarjotaan.

moikka! itekki olen miettinyt että ottaisiko pikkuselle rokotteen hm ... onneks ei ainakaan pelätä tarvitse tapahtu mitä vaan niin kaikki on jumalan käsissä ja jumala on sanassaan luvannut pitää huolta omistaan :)

En ole uskovainen, mutta mun käsittääkseni se rokote ei sisällä mitään sellaista, mikä olisi edes jehovan todistajien tulkinnan mukaan Raamatussa kielletty. Joten miksi ette ottaisi rokotetta?

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
mää en ota vaikka oon pakana,mun mielestä kaikki on luonnon käsissä! =) (ja ukko ateisti...)
mun mielestä usko ei liity tähän asiaan mitenkään! |O heitä mukula järveen ja odota että jumala sen pelastaa,tulee mieleen ekana...sitä järkeekin voi joskus käyttää!!

peesi :)

tämä juuri,että Jumala pitää huolen omistaan,niin pitääkö siihen mennä väliin sotkeen jotain rokotetta..se mua mietityttää.
mutta toisaalta jos Jumala on tarkottanut sen rokotteen otettavaks. viimeyönä ainakin näin siitä rokotteesta painajaisen.

en ymmärrä miten rokote ja usko on yhteyksissä toisiinsa. Jumala antaa taudin tulla jos tahtoo. Mutta sitä vastaan voi ja kannattaa suojautua. Minusta tämä on kuitenkin enemmän järjen kuin uskon asia niinkuin lääketiede muutenkin.

saa nähdä kerkeekö sitä ees ottaan,kun tuo tauti tännekkin on jo rantautunut.. ja rokotuksen alkaa vasta reilun 2vkonpäästä.
nopeesti se tänne pirkanmaalle tulikin.

En ota rokotetta en itselleni enkä lapsille eikä mieskään ota. Ollaan kaikki perusterveitä enkä ole raskaana ja vaikka olisinkin en ottaisi. Eihän raskaus ole sairaus.
Ja mitä tulee uskooni niin näitä epidemioita on aina ollut ja tulee olemaan. Jokaisen meidän päivät on ennelta määrätty rakkaiden lapsienikin, joten Herra antaa ja Herra ottaa.

Olen levollisin mielin ja yritän ihan maalaisjärjelläkin tätä asiaa käsitellä. Meillä on neljä lasta ja tässä yhdeksän vuoden aikana meillä on pyörinyt yksi jos toinenkin influenssa ja edelleen ollaan hengissä =)

Ota rokote jos tarpeelliseksi näet. Kyllä meillä syödään esim. lääkkeitä tarpeen vaatiessa vaikka uskovaisia ollaankin. Itse en lapsiani rokota, en näe tarpeelliseksi rokottaa kaikkia tauteja vastaan. Mutta ei usko Jumalaan mitenkään ole esteenä rokotetta ottaa :)

Otettiin eilen rokote. Mieti kanssa tätä, että onko tämä nyt sitten epäuskoa, mutta en jaksa enää miettiä. Jos tein väärin, niin kyllä Jumala ymmärtää :) . Itse Hän on luonut äidille lasta suojelevan luonteen..

Pieni on vielä mahassa, mutta olen uskova. Uskon Jumalan huolenpitoon, mutta myös siihen, että on syy siihen, miksi Jumala antoi meille järjen, että voimme miettiä, mikä tuntuu viisaimmalta ratkaisulta. Jumala voi toimia myös lääkäreiden ja muiden ihmisten kautta niin parantumisessa kuin taudilta varjeltumisessa. En kieltäydy muustakaan lääketieteellisestä hoidosta, niin en näe hengellistä syytä kieltäytyä rokotteestakaan eihän se poissulje sitä, että pyytäisin Jumalalta varjelusta. Rukoilin paljon tänä syksynä, että osaisin tehdä oikean päätöksen ja että saisin rauhan asian kanssa. Olen päättänyt rokotteen ottaa ja olen rauhassa asian kanssa, vaikka perusluonteeltani olenkin sellainen loppuunasti jahkailija ja huolehtija.

Olen raskaana ja en aio ottaa rokotusta, meidän 1v poikaa ei rokoteta myöskään, mutta ei tällä asialla taida olla mitään tekemistä sen kanssa, että uskovainen olen. En vain ole koko aikana osannut pelätä sairastumista enkä oikein näe mitään syytä ottaa rokotetta.

Enkä ota rokotetta itselleni enkä lapsille. Ensinnäkin siksi että rokote ei ole kunnnolla testattu ja toiseksi siksi että sen varastointikoodo on eu666. epäilen että näistä rokotetuista tulee se robottikansa josta Raamatussa puhutaan että kulkevat ohjattuna miten esivalta tahtoo:(

Alkuperäinen kirjoittaja mie olen:
Enkä ota rokotetta itselleni enkä lapsille. Ensinnäkin siksi että rokote ei ole kunnnolla testattu ja toiseksi siksi että sen varastointikoodo on eu666. epäilen että näistä rokotetuista tulee se robottikansa josta Raamatussa puhutaan että kulkevat ohjattuna miten esivalta tahtoo:(

Toivottavasti et ole tosissasi ... ?

Alkuperäinen kirjoittaja mie olen:

Tuota noin..mitä tähän nyt sanois..
Itse olen uskossa ja otin rokotteen. En usko menettäväni taivaspaikkaa sen vuoksi :)

En ole uskova, mutta jos Jumala ei haluaisi ihmisten ottavan rokotetta, miksi Hän antoi lääkäreiden kehittää sen? Miksei estää tällaista tapahtumasta? Ja minkä takia tähänkin pitää Jumala sotkea? Ei kaikki maailmassa voi olla sen aikaansaannosta. Miten sikaflunssarokotteen ottaminen liittyy jotenkin uskomiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kysymys: kumman tekemiä sairaudet on, jumalan vai pirun? tota olen miettiny:o

vaikea kysymys, olen miettinyt itsekin samaa.

Uskon että kaikki hyvä on Jumalasta. Ei kaikki sairaudetkaan ole pahasta, niillä on mm. tärkeä merkitys meidän ihmisten vastustuskyvyn parantumisesta. Uskon että mitään mitä tapahtuu, ei tapahdu ilman Jumalan tahtoa. Jos joku menehtyy sairauteen, oli näin tarkoitettu myös tapahtuvan.

Yhteistyössä