Uskotteko "kielillä puhumisen lahjaan"?

17.12.2004
478
0
16
Itse en ole uskossa ja olen aika skeptinen. Kaverini uskoo. Olin eräässä hengellisessä tapahtumassa viime viikonloppuna, ja siellä eräs nainen puhui sekavia, kuulosti siansaksalta; luulin ensin, että hän puhuu latinaa tms.
Sitten myöhemmin kaverini kertoi, että kyseessä on ns. kielillä puhumisen lahja, ja hän itsekin on sitä "kokenut". Mistä tietää, ettei kyseessä ole ns. siansaksa ja feikkaus, ja ettei henkilö esitä "kielillä puhumista" tehdäkseen vaikutuksen muihin...?

Olen edelleen epäilevä. :xmas:

monen oon kuullut puhuvan kielillä. kuulostaa ennemmin joltain latinalta tai heprealta. ja joskus ainakin joku mies ymmärsi jonkun kielillä puhumista,puhui hänen kieltään.
entiä mitä mieltä olisin,mutta pelottavaa se ois jos itte alkaisin puhuun jotain..

Tavallaan uskon, tavallaan en. Epäileväinen ehkä juuri siitä syystä, etten oikein tiedä, mitä se on. Mikä sen selittää, mikä tarkoitus sillä on... Joku on joskus yrittäny sitä mulle selventää, mutta...

Uskon. Ja turha tähän hellareita on taas sekoittaa pilkkaamismielessä. Raamattu puhuu kielilläpuhumisen armolahjasta ja mitään huuhaata se ei tosiaan ole. Mutta ymmärrän jos ei sitä voi käsittää kun ei itse ole kokenut. On muitakin armolahjoja, Uudesta testamentistahan nuo löytyy :)

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
monen oon kuullut puhuvan kielillä. kuulostaa ennemmin joltain latinalta tai heprealta. ja joskus ainakin joku mies ymmärsi jonkun kielillä puhumista,puhui hänen kieltään.
entiä mitä mieltä olisin,mutta pelottavaa se ois jos itte alkaisin puhuun jotain..

Latina kuulostaa kyl kauniimmalta :D

Mä en ole uskossa, mutta uskon kielilläpuhumisen lahjaan, kun olen omin silmin sellaisen nähnyt. Kyseessä oli vuosia sitten helluntailainen kaverini, ja kyllä hänestä näki, että ei feikannut, vaan ihan aidosta asiasta oli kyse. (Siis ei tosta vaan alkanut kielillä puhua vaan oltiin yhdessä tilanteessa, long story...). Sitä en sitten tiedä, mistä moinen ilmiö johtuu. Hiukan pelottavana tilanteena on jäänyt mieleen.

Yhteistyössä