Uskotteko että paha saa palkkansa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arpaonni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en usko sellaiseen, kuin karma. Uskon kumminkin niin, ettei toisille inhottavat ihmiset voi olla aidosti onnellisia, eikä toiselta viety ole koskaan oikeasti omaa. Vaikka muut ei tietäisi, niin itse tietää.

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
Uskon että jos olet paha toiselle, heijastuu tekosi jotenkin sinulle takaisin. Mutta en usko että se on mikään silmä silmästä juttu, vaan sellainen, että sitä kylvät mitä niität.

Äh, oliko tuossa mitään tolkkua..?

Inhottavalle ihmiselle harvoin ollaan mukavia. Vaikka joku olisi oikein hallitseva ja niin pelottava, että häntä mielistellään ja hän saa aina tahtonsa läpi, niin hänestä puhutaan paskaa sitten takanapäin ennenpitkää. Ja kun hänellä tulee tilanne, jossa hän tarvitsisi tukea, hän saattaa jäädä yksin.

En usko. Haluaisin uskoa eräänlaiseen karmaan ja jotenkin ehkä itse sen mukaista elämäntyyliä noudatan, mutta en oikeasti usko siihen. En usko, että muille ilkeät ihmiset ovat yhtään onnettomampia tms, en usko että paha saa palkkansa ja hyvyys palkitaan. Koska siitä ei selvästikään ole näyttöä.

Ei hyvyyttä palkita välttämättä. Ihmiset käyttää hyviä ihmisiä hyväkseen ja suuttuu, jos se kiltti ihminen sanookin jossain vaiheessa ettei suostu enää. Mutta kiltti ja mukava ihminen voi katsoa itseään peilistä.

Uskon että ihminen joka on tehnyt vääryttä ja kieroillut, ei koskaan saavuta todellista onnea koska tietää että on sisimmästään musta. Ja sellaiset ihmiset jäävät hädän hetkellä yksin. Kyllä pahat teot kostautuvat.

Kaikista eniten pahaa ansaitsevat ne ihmiset jotka puukottavat selkään ja tekevät pahaa vaikka olisi saanut paljon hyvää osakseen niiltä jotka sitten pettävät. Tähän luottaen jaksaa ahdingon keskellä.

mun sukulainen on paha, se teki ikäviä asioita mulle tärkeille ihmisille. Toivoin, et olis joutunut vastuuseen, ei joutunut. Karma sitä rankaisi. Ei pysty synnyttään lapsia ja ainakin kahdesti nyt jo eronnut. Olenko paha jos olen tyytyväinen?

Entä jos ihminen ei tajua tekevänsä pahaa. Joskus hyvilläkin teoilla on pahoja seurauksia. Ja joku voi olla "Luonnevikainen" eikä koskaan näe virheitä saati pahuutta omissa teoissaan.

[QUOTE="vieras.";29268032]Entä jos ihminen ei tajua tekevänsä pahaa. Joskus hyvilläkin teoilla on pahoja seurauksia. Ja joku voi olla "Luonnevikainen" eikä koskaan näe virheitä saati pahuutta omissa teoissaan.[/QUOTE]

Tällaiset ovat kammottavia. Juuri tuollaisesta on viime ajoilta kokemusta. Elää fantasiamaailmassa... Ihmettelee miten kaikki menee päin persettä mutta ei näe omissa teoissaan mitään väärää. Odottaa ymmärrystä vaikka tekisi normaalille ihmiselle päivänselvästi pahoja asioita.

No olen sen niin monta kertaa nähnyt, että paha ei saa palkkaansa, että en usko. Paha suorastan palkitaan ruhtinaallisen hyvin. Ja olen myös nähnyt, että hyväntekijäkin jää vain hyväksikäytetyksi.

[QUOTE="Sirkkeli";29268039]No olen sen niin monta kertaa nähnyt, että paha ei saa palkkaansa, että en usko. Paha suorastan palkitaan ruhtinaallisen hyvin. Ja olen myös nähnyt, että hyväntekijäkin jää vain hyväksikäytetyksi.[/QUOTE]

Hyväntekeminen on itsessään palkinto.

Kyllä itse olen huomannut että jollain tapaa pahaa tehneet ihmiset (ei mulle mutta jollekin muulle) on saaneet kokea jotain kamalaa, tapaturmaisia kuolemia yms. Olen vaan ajatellut että siinä taas paha sai palkkansa kun olen näistä kuullut.

Alkuperäinen kirjoittaja mietin mä;29267983:
Uskon että ihminen joka on tehnyt vääryttä ja kieroillut, ei koskaan saavuta todellista onnea koska tietää että on sisimmästään musta. Ja sellaiset ihmiset jäävät hädän hetkellä yksin. Kyllä pahat teot kostautuvat.

Kaikista eniten pahaa ansaitsevat ne ihmiset jotka puukottavat selkään ja tekevät pahaa vaikka olisi saanut paljon hyvää osakseen niiltä jotka sitten pettävät. Tähän luottaen jaksaa ahdingon keskellä.

Minä en oikein usko tähän. Tiedän liikaa sellaisia "minulla on oikeus tehdä väärin, koska olen vähän parempi kuin muut" -tyyppejä. Eli jotenkin aina oikeuttavat ne pahat tekonsa itselleen, kun kuvittelevat muuten tekevänsä paljon hyvää.

Juu kyllä, on olemassa näkymätön voima joka pitää huolen nimenomaan siitä että ihmisten moraalikysymykset saavat ratkaisun. Tottahan ihminen on niin ylivertainen ja mahtava olento että sitä varten on tuhat ja yksi erilaista henkiolentoa ja voimaa jotka ihan vaan siitä kunniasta että saavat meidän elämäämme seurata palkitsevat ja rankaisevat jokaisen henkilökohtaisten päätöksiensä perusteella.

Se että Jari-Petteri Miljonääri kusetti palkansaajia YT-neuvotteluissa ja sai boonuksia enemmän kuin kerkeää elämänsä aikana kuluttaa, oli kosmisessa mittakaavassa niin merkittävä asia että kyllähän siihen jos jonkinlainen jumalolento tai selestiaalinen olemus halusi puuttua.

Nykyäänhän Jari-Petteri kärsii satunnaisista närästysvaivoista 3 millin kartanossaan Espanjassa.

Kyllä paha sai palkkansa. Ylistys jumalalle, pelsepuupille, keijukaisille sekä kohtalon johdatukselle.

kuinka pehmeitä ihmisten päät on.

[QUOTE="tavallinen äiti";29268083]Kyllä itse olen huomannut että jollain tapaa pahaa tehneet ihmiset (ei mulle mutta jollekin muulle) on saaneet kokea jotain kamalaa, tapaturmaisia kuolemia yms. Olen vaan ajatellut että siinä taas paha sai palkkansa kun olen näistä kuullut.[/QUOTE]

Järkky ajatusmaailma. Tiedän monia hyviä ihmisiä joille on sattunut samanlaisia aioita, mitäs se sitten on.

Ihan yhtä hölmöä on sanoa, että hyvä ihminen voi sitten katsoa itseään peilistä, ihan samalla tavalla se toinen voi niin tehdä. Melko naiivia ajttelua, että se "paha ihminen" jotenkin kokisi pistoa sydämessään tai mitä tolla nyt halutaankaan tarkottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29268094:
Minä en oikein usko tähän. Tiedän liikaa sellaisia "minulla on oikeus tehdä väärin, koska olen vähän parempi kuin muut" -tyyppejä. Eli jotenkin aina oikeuttavat ne pahat tekonsa itselleen, kun kuvittelevat muuten tekevänsä paljon hyvää.

Mut joteskin semmoset ihmiset ei voi oikeesti olla onnellisia. Ei kai onnellinen ihminen ois muille koko aika epäreilu. Uskoisin.

Yhteistyössä