uskotteko,että lapsi joka säännöllisesti lapsena vanhempiensa kanssa lenkkeilee ja harrastaa muutenkin urheilua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
vanhempiensa kanssa (pyöräily,uinti,luistelu,hiihto jne.) niin ymmärtää "liikunnan päälle" myös vanhempana?

itse olen koittanut liikunnan iloa oppia vasta vanhemmalla iällä ja koitan lapsille sisäistää sen jo nyt kun ovat pieniä.

En usko.
Omalla kohdallani ei oo noin käynyt. Kun olin pieni niin harrastettiin ja harrastinj jos sun mitä.
Nykyään ei vois hikiliikunta vähempää kiinnostaa. Inhoan hengästyä ja hikoilla :ashamed:

Kyllähän me toistetaan ikävä kyllä niitä samoja tapoja, tekoja, ajatuksia yms kuin vanhempamme. Murros-isässä voisin kuvitella tapahtuvan notkahduksen (ehkä siis) mutta eiköhän se elämäntapa tartu =)

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
En usko.
Omalla kohdallani ei oo noin käynyt. Kun olin pieni niin harrastettiin ja harrastinj jos sun mitä.
Nykyään ei vois hikiliikunta vähempää kiinnostaa. Inhoan hengästyä ja hikoilla :ashamed:

Meillä juuri päinvastoin.

En usko.

niin mutta harrastitko näitä alunperin omasta tahdostas ja jos siis vanhemmat sanellut niin se voi olla osa syy siihen ettet nyt harrasta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En usko.

niin mutta harrastitko näitä alunperin omasta tahdostas ja jos siis vanhemmat sanellut niin se voi olla osa syy siihen ettet nyt harrasta

Ei mulla oo mitään huonoja muistoja muutakuin väkisinhiihdosta.
Kyllä mä noita joukkuepelejä mieluusti pelasin ja pelasin vanhempienkin kanssa esim. tennistä.
Aloiotin kaikki innokkaasti esim. baletin ja judon mutta ei ne kauaa kestänyt.
Pyöräilin ihan hirveesti ja ihan omasta halusta.

Laskettelu on ainoo mikä on lapsuudesta jääny harrastukseksi.

mä tykkäsin pienenä harrastaa vaikka mitä. teininä myöskin. liikuntatunnitkin koulussa oli mun lempitunteja. ihan pienestä pitäen myös pyöräilin tosi paljon ja ihan joka paikkaan. mun äiti oli kans tosi urheilullinen ja on vieläkin. oisko ollut että siinä 20-21 vuotiaana ei enää kiinnostanut ollenkaan. ei minkäänlainen liikunta. ja nyt 25 veenä lapsen kanssa kävelylenkitkin on ihan tuskaa. onneks toi ei enää rattaissa viihdy niin voi olla vaan pihalla. ei tää kyl kivaakaan oo kun ei jaksa mitään liikuntaa harrastaa.

No jaa, riippunee ihmisestä. Jos on mukavat muistot niin sitten ehkä, ei mikään tae kylläkään. Mä olin tosi liikunnallinen lapsena ja liikuttiin paljon, oli kivaa. Nykyään en jaksa, innostus lopahti n. 20-vuotiaana. En usko, että lapsuuden kokemuksilla on niin väliä enää myöhemmin. Koululiikunnasta se voi auttaa selviämään paremmin, tosin koululiikunta itsessään on ihan hanurista ja tappaa helposti kiinnostuksen kaikkeen liikuntaan.

Mä uskon vahvasti siihen, että kyllä se jonkin kipinän jättää jos lapsena liikkuu paljon. Meillä ei olla pakotettu vaan ihan perus ulkoilusta lähdetty liikkeelle, sitten alkoi lapsia kiinnostaa hiihto ja laskettelu sekä pyöräily oli huippua, ku sen oppi eli tavallaan liikkuminen on meille arkipäivää...! Itse ollut sellainen pullamössö pienestä pitäen, mut aina on liikuntaa harrastettu ja myöhemmin ihan kilpailu mielessä... Mutta sitä ei meillä vaadita, hyvä mieli ja hauskaa yhdessä oloa! Tavallaan itse olen kasvanut liikkumiseen mukaan niin, että se on elämäntapa ja hyvä sellainen :) :)

Miusta oli tosi kivaa aina liikkua omien vanhempien kanssa, käytiin vaeltamassa, hiihtämässä, luistelemassa, pyöräilemässä uimassa jne.

Mut ei kyl nykyään huvita noista oikein mikään :ashamed:

Uskon. Samoin uskon, että jos vanhemmat ovat aktiivisia kuvataiteissa, musiikissa, kirjallisuudessa tai missä tahansa muussakin asiassa ja ottavat lapsensa pienestä pitäen näihin harrastuksiinsa mukaan, lapset todennäköisesti innostuvat näistä harrastuksista itsekin.

Yhteistyössä