Uskosta :D

  • Viestiketjun aloittaja Supersankari
  • Ensimmäinen viesti
Supersankari
Mä en oikein ymmärrä aina kaikkia uskovia. Siis sitä, että miten oikeasti ihmiset voi uskoa vielä aikuisena yhtä vahvasti johonkin samankaltaiseen satuhahmoon, kuin mitä pääsiäispupu tai joulupukki ovat?
Jos oikeasti olisi kuitenkin joku taivas niin voi että kuinka hyvin on saanut se henkilö nauraa useamman vuosisadan ajan siellä pilven reunalla hönteille jotka luulevat että sen keksimät tarinat olisivat mukamas totta :D

Jeesus on selvästi samanlainen sankarihahmo, mitä nykyään on esim teräsmiehet, hämähäkkimiehet yms. Silloin vaan ajat on ollut niin erilaiset, että siitä on kehkeytynyt tuon kaltainen sankari.
Enkä mä nyt tietty puhu pelkästään Jeesuksesta, onhan noita muitakin "sankareita" maailma pullollaan eri uskonnoissa.

Hauskaa noille on nykyään itseki naureskella, kuinka vakavasti ihmiset ottavat esim just Jeesuksen sankariteot todesta ja tosiaan luulevat, että joku olisi voinut tehdä niin suuria ihmeitä mitä tuossa satukirjassa lukeekaan :D

Onneks sentään kaikki ei usko enää joulupukkiin, pääsiäispupuun, kotitonttuihin eikä jeesukseen. Jotakin hyvää siis maailmassa on vielä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Supersankari:
Onneks sentään kaikki ei usko enää joulupukkiin, pääsiäispupuun, kotitonttuihin eikä jeesukseen. Jotakin hyvää siis maailmassa on vielä ;)
Onko se siis tehnyt maailmasta pahemman paikan jos joku uskoo Jeesukseen? tai joulupukkiin, pääsiäispupuun jne? Mun mielestä moni muu asia on tehnyt tästä maailmasta paljon pahemman paikan elää kuin ihmisten usko em. asiohin.
 
Supersankari
Alkuperäinen kirjoittaja garbalo:
Alkuperäinen kirjoittaja Supersankari:
Onneks sentään kaikki ei usko enää joulupukkiin, pääsiäispupuun, kotitonttuihin eikä jeesukseen. Jotakin hyvää siis maailmassa on vielä ;)
Onko se siis tehnyt maailmasta pahemman paikan jos joku uskoo Jeesukseen? tai joulupukkiin, pääsiäispupuun jne? Mun mielestä moni muu asia on tehnyt tästä maailmasta paljon pahemman paikan elää kuin ihmisten usko em. asiohin.
Ei se pahempaa paikkaa tee, se vaan naurattaa välillä kuinka siitä kiihkotaan monessa paikassa ja tuodaan sitä sanomaa välillä oikein väkisinkin sisään ikkunoista, ovista ja joka rakosesta mistä sitä nyt vaan voi toisen kotiin ja elämään yrittää tunkea :D Toisaalta mä ymmärrän et heikkoina hetkinä on hyvä johonkin turvautua mut jos mun pitäis valita supersankareista niin kyllä mä varmaan fanittaisin mieluumin esim Ihmenelosia tai Wolfrinea, niissä on enemmän sitä jotain kui yhdessä Jeesuksessa lannevaatteineen vai mikä lie kaapu sillä aina olikaan päällä :p
 
Jos usko tuo joillekkin ihmisille voimaa jaksaa vaikeitten aikojen yli ja tuo lohtua "paremmasta" huomisesta ni onko siinä välttämättä mitään pahaa. Surullistahan se on että kun ihminen kuolee ni sitä ei vaan enää ole. Onhan se lohduttavaa ajatella että joskus me kaikki vielä nähdään jossain. Kai se helpottaa siihen kuolemanpelkoon ja niin edelleen. En nyt ihan heti keksi mitä se haittaa jos joku noihin juttuihin uskoo ja pääsee siten elämässä helpommalla..
 
Nooh... Minä en usko sillä tavalla niinkuin ap kirjoittaa (kristinusko), mutta kuitenki. Omalla tavallani... :)

Se on jotenki jännä, miten toiset on niin sokeita henkisesti, ettei nää ympärillään muuta kuin sen mitä fyysisesti voi nähdä, eikä aina kyllä sitäkään. ;) ..että miten joitaki ei oikeesti edes kiinnosta mitkään tällaiset asiat...ei ne pysähdy miettimään maailmaa, menee vaan menojaan...elämän kirjo menee ohi silmien, ei oo aikaa, tai on niin uppoutunut esim työhön, että se todellinen syvyys elämästä puuttuu täysin. Jotku näkee vain sen oman totuutensa, ja sulkee silmänsä kaikelta muulta.
 
vieras ei-uskova
Miten huonosti uskoville voi käydä? Elävät elämänsä noudattaen hyviä periaatteita, joista muutkin voisivat ottaa oppia... Jos nyt sitten ovatkin uskoneet satuihin, niin ainakin ovat eläneet hyvän elämän. Entäs sitten uskovien perheiden lapset? Ei lasten ainakaan tarvitse katsoa humalaisia tai krapulaisia vanhempiaan.

Tuskinpa uskovat edes nauravat epäuskoisille mammapalstalla? Voisihan sitä julistaa kuinka nuo ravintoloissa viihtyvät äidit palavat vielä helvetin tulessa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Jos usko tuo joillekkin ihmisille voimaa jaksaa vaikeitten aikojen yli ja tuo lohtua "paremmasta" huomisesta ni onko siinä välttämättä mitään pahaa. Surullistahan se on että kun ihminen kuolee ni sitä ei vaan enää ole. Onhan se lohduttavaa ajatella että joskus me kaikki vielä nähdään jossain. Kai se helpottaa siihen kuolemanpelkoon ja niin edelleen. En nyt ihan heti keksi mitä se haittaa jos joku noihin juttuihin uskoo ja pääsee siten elämässä helpommalla..
Tätä peesailen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ei-uskova:
Miten huonosti uskoville voi käydä? Elävät elämänsä noudattaen hyviä periaatteita, joista muutkin voisivat ottaa oppia... Jos nyt sitten ovatkin uskoneet satuihin, niin ainakin ovat eläneet hyvän elämän. Entäs sitten uskovien perheiden lapset? Ei lasten ainakaan tarvitse katsoa humalaisia tai krapulaisia vanhempiaan.

Tuskinpa uskovat edes nauravat epäuskoisille mammapalstalla? Voisihan sitä julistaa kuinka nuo ravintoloissa viihtyvät äidit palavat vielä helvetin tulessa?
Juu, kristityt ei juuri ateisteille naureskele, mutta me täysin eri tavalla uskovat ollaanki sitte eri asia. ;)

Kohta myöskin joku tulee kertomaan kuinka siinä ja siinäkin uskovaisessa perheessä vanhemmat ryyppää jne... :attn:

Usko ei oo pahasta, ellei sillä yritetä viedä toiselta vapautta. Ellei se ole niin kiihkeää, että omat lapsetki hylätään jos ei usko samalla tavalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
ootellaan 2000 vuotta niin mustanaamiokin on totta B)
Ai säkö et usko mustanaamioon? :eek:


Ei vaan, minusta ei ole pahaa siinä jos joku saa uskosta lohtua ja voimaa.
Mutta siinä vaiheessa kun usko sotkeentuu politiikkaan niin mitään nättiä ei tapahdu :|
 
Sanovat, että totuus on tuolla ulkona. Historiankirjoitus rakentuu palasista, kirjallisista, arkeologisista yms. jäänteistä siitä, mitä on ollut. Lienee mahdotonta saavuttaa täydellistä historiallis-tieteellistä totuutta siitä, mitä tuhansia vuosia sitten on tapahtunut.

Eivätkä sankariteot tietysti mikään mahdottomuus ole, jos uskoo siihen Jumalaan B)
 
Saarnamies
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
ootellaan 2000 vuotta niin mustanaamiokin on totta B)
Ai säkö et usko mustanaamioon? :eek:


Ei vaan, minusta ei ole pahaa siinä jos joku saa uskosta lohtua ja voimaa.
Mutta siinä vaiheessa kun usko sotkeentuu politiikkaan niin mitään nättiä ei tapahdu :|
Ja liian usein uskontoa käytetään vaan vallan välineenä ihmisten omien päämäärien saavuttamiseksi. Jos kaikki uskovat olis oikeasti sellaisia lähimmäistään rakastavia herran terttuja niin hyvä homma mutta kun totuus on ihan toinen ja todellisuudessa uskovia käytetään paljon hyväksi ja uskonnon varjolla toteutetaan väkivallantekoja. Kristinuskon historia on jo pelkästään niin verinen että en voisi koskaan uskoa kirkkoon joka on toiminut sillä tavalla.

Olen sitä mieltä että ihmisen on hyvä uskoa johonkin, mutta tärkeämpää on henkilökohtainen jumalkokemus kuin kuulua johonkin riistävään lahkoon, joihin myös kritillisen kirkkokunnan lasken mukaan.
 
Nana
Sanokoot muut mitä vaan, mutta se että olen omassa elämässäni konkreettisesti todennut Jumalan pitäneen minusta huolta, vain vahvistaa uskoani ja luottamustani Häneen. Enkä ole ainut. Se on paras todistus Jumalan olemassaolosta minusta. Eikä muuten uskoa uskoksi sanottaisi, jos Jumala olisi jotain minkä voisi nähdä...
 
Siru
Kun oikeasti kokee Pyhän hengen kosketuksen, tietää että Jumala on olemassa. Jeesus sanoo: Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei yksikään tule Isän luokse muuta kuin minun kauttani. Siunausta kaikille!
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Porukka uskoo horoskooppeihin, melkein joka iikka. Sekö ei ole hoopoa? :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Se kai jollain tasolla perustuu fysiikkaan ja astronomiaan :D Ainakin sillä voi perustella, että siis tähtien ja planeettojen liikkeet vaikuttaisi ihmisiin :snotty:

(Ja henk. koht. minä en usko niihinkään :whistle: )
Nii joo, hehee.
Minua hieman kiusaa sellainen, että samat tyypit, jotka jauhaa jostain planeettojen asennoista ja oinaan ja ravun yhteensopivuudesta, sekä myös tyypit, jotka uskoo sielunsa vaeltelevat, kokevat voivansa sanoa olevansa jotenkin viksumpia, kun ne, jotka lukee raamattua.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja garbalo:
Alkuperäinen kirjoittaja Supersankari:
Onneks sentään kaikki ei usko enää joulupukkiin, pääsiäispupuun, kotitonttuihin eikä jeesukseen. Jotakin hyvää siis maailmassa on vielä ;)
Onko se siis tehnyt maailmasta pahemman paikan jos joku uskoo Jeesukseen? tai joulupukkiin, pääsiäispupuun jne? Mun mielestä moni muu asia on tehnyt tästä maailmasta paljon pahemman paikan elää kuin ihmisten usko em. asiohin.
Kyllä, uskonnot ovat tehneet maailmasta pahemman paikan.

Ihmisiä tapetaan, lasten sukupuolielimiä silvotaan, rasismia harjoitetaan ja esim seksuaalivähemmistöjä syrjitään uskonnon nimissä.

Maailma olisi parempi paikka ilman uskontoa.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja garbalo:
Alkuperäinen kirjoittaja Supersankari:
Onneks sentään kaikki ei usko enää joulupukkiin, pääsiäispupuun, kotitonttuihin eikä jeesukseen. Jotakin hyvää siis maailmassa on vielä ;)
Onko se siis tehnyt maailmasta pahemman paikan jos joku uskoo Jeesukseen? tai joulupukkiin, pääsiäispupuun jne? Mun mielestä moni muu asia on tehnyt tästä maailmasta paljon pahemman paikan elää kuin ihmisten usko em. asiohin.
Kyllä, uskonnot ovat tehneet maailmasta pahemman paikan.

Ihmisiä tapetaan, lasten sukupuolielimiä silvotaan, rasismia harjoitetaan ja esim seksuaalivähemmistöjä syrjitään uskonnon nimissä.

Maailma olisi parempi paikka ilman uskontoa.
Tyttöjen silpominenhan ei uskontoon liity, vaan naisten seksuaaliseen alistamiseen. Siihen keksitään ja on keksitty keinot ilman uskontoakin.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja garbalo:
Alkuperäinen kirjoittaja Supersankari:
Onneks sentään kaikki ei usko enää joulupukkiin, pääsiäispupuun, kotitonttuihin eikä jeesukseen. Jotakin hyvää siis maailmassa on vielä ;)
Onko se siis tehnyt maailmasta pahemman paikan jos joku uskoo Jeesukseen? tai joulupukkiin, pääsiäispupuun jne? Mun mielestä moni muu asia on tehnyt tästä maailmasta paljon pahemman paikan elää kuin ihmisten usko em. asiohin.
Kyllä, uskonnot ovat tehneet maailmasta pahemman paikan.

Ihmisiä tapetaan, lasten sukupuolielimiä silvotaan, rasismia harjoitetaan ja esim seksuaalivähemmistöjä syrjitään uskonnon nimissä.

Maailma olisi parempi paikka ilman uskontoa.
Tyttöjen silpominenhan ei uskontoon liity, vaan naisten seksuaaliseen alistamiseen. Siihen keksitään ja on keksitty keinot ilman uskontoakin.
Jaa mutta entäs pikkupoikien silpominen? Sille et keksiny sopivaa selitystä?

Ja kyllä se tyttöjenkin rääkkäys on uskontoon ja uskomuksiin liittyvä.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja garbalo:
Alkuperäinen kirjoittaja Supersankari:
Onneks sentään kaikki ei usko enää joulupukkiin, pääsiäispupuun, kotitonttuihin eikä jeesukseen. Jotakin hyvää siis maailmassa on vielä ;)
Onko se siis tehnyt maailmasta pahemman paikan jos joku uskoo Jeesukseen? tai joulupukkiin, pääsiäispupuun jne? Mun mielestä moni muu asia on tehnyt tästä maailmasta paljon pahemman paikan elää kuin ihmisten usko em. asiohin.
Kyllä, uskonnot ovat tehneet maailmasta pahemman paikan.

Ihmisiä tapetaan, lasten sukupuolielimiä silvotaan, rasismia harjoitetaan ja esim seksuaalivähemmistöjä syrjitään uskonnon nimissä.

Maailma olisi parempi paikka ilman uskontoa.
Tyttöjen silpominenhan ei uskontoon liity, vaan naisten seksuaaliseen alistamiseen. Siihen keksitään ja on keksitty keinot ilman uskontoakin.
Jaa mutta entäs pikkupoikien silpominen? Sille et keksiny sopivaa selitystä?

Ja kyllä se tyttöjenkin rääkkäys on uskontoon ja uskomuksiin liittyvä.
No minähän vastustan poikien pilien ropeloimista veitsellä. Moni joka ei ole mitenkään uskonnollinen, antaa leikata esinahkan pois, esim. jenkeissä se on yleistä eikä liity uskontoon, vaan ulkonäköön.
 
???
Suurin osa maailman pahuuksista on tehty uskonnon nimissä.

Suomessa syrjitään edelleen uskontoon vedoten jotain ihmisryhmää!

Uskonnoissa on paljon hyvääkin, mutta luulen että maailma olisi rauhaisampi paikka ilman. suvaitsevaisempi. onnellisempi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Suurin osa maailman pahuuksista on tehty uskonnon nimissä.

Suomessa syrjitään edelleen uskontoon vedoten jotain ihmisryhmää!

Uskonnoissa on paljon hyvääkin, mutta luulen että maailma olisi rauhaisampi paikka ilman. suvaitsevaisempi. onnellisempi?
Tai sitte ne samat pahuudet tehtäis vaan ilman uskontoa. Aina löytyy syitä listiä ihmisiä. Vaikka väärän värinen nahka tai tukka...

Uskonnot ja kirkot kuitenki tuo hyvääki. Ihmiset kaipaa kuulua johonki.
 

Yhteistyössä