Uskooko rokotevastaiset aidosti omiin puheisiinsa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No jos mietit kaikenlaisia vaarallisia lahkoja, joita on ollut, niin näköjään tällaisessakin asiassa näköjään jotkut ovat taipuvaisia uskomaan mitä sattuu.
 
vierailija
Eikö ihminen pääsääntöisesti toimi niin, että se oma usko on ja pysyy ja uutisetkin onnistutaan lukemaan niin, että vain tieto, joka vastaa omaa käsitystä asiasta, tulee luetuksi?
Näin se taitaa mennä. Toki on sitten niitä, jotka ovat pienestä pitäen näissä porukoissa mutta sitten myöhemmällä iällä tajuavat irtautua, jos ja kun tajuavat, että asiat ovat pielessä.
 
En ole aktivisti. Otan rokotteen jos se on ihan pakollista.

Mutta ihmettelen, että kuinka pian ihmiset altistavat itsensä median aivopesulle.

Medialla on vain tiedottajan rooli, ja vielä on kaikenlaista tietoa annettu. Mutta painotukset ovat mielenkiintoisia.

Jos mediatalot olisivat vaikka vuoden ajan valinneet teksteistään lööppeihin ja uutisotsikoihin ei-hysterisoivat lauseet asiantuntijoiden puheista, jotka ovat MYÖS totta koronan suhteen, olisi hysteria poissa.

Mitä jos R-kioskin seinässä olisi Iltiksen lööppi "Kuolleiden mediaani-ikä 84 vuotta." tai "Suomessa on kuntia, joissa on alle 5 koronapotilasta"?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Kerran tässä ketjussa on tyhmä-sana jo heitetty, niin mun mielestä ei-riskiryhmiin kuuluvat rokotetut ovat yksinkertaisesti

TYHMIÄ, aivopestyjä, omilla aivoillaan ajattelemattomia ja sosiaalisen paineen alla murtuvia.
Koska koronatilastot ovat rokottamattomien ja maltillisten puolella.

Nyt ei ole kyse suht tavallisesta muoti-ilmiöstä "mäkin ostin Vallilan uudet Eräjorma-verhot kun kaikilla mun kahvakuula-jumppapiirissä on", vaan painostamisesta jonkun aineen ottamisesta omaan elimistöön.

Ikinä ei saa antaa toisten painostaa itseä oman kehon suhteen.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
En ole aktivisti. Otan rokotteen jos se on ihan pakollista.

Mutta ihmettelen, että kuinka pian ihmiset altistavat itsensä median aivopesulle.

Medialla on vain tiedottajan rooli, ja vielä on kaikenlaista tietoa annettu. Mutta painotukset ovat mielenkiintoisia.

Jos mediatalot olisivat vaikka vuoden ajan valinneet teksteistään lööppeihin ja uutisotsikoihin ei-hysterisoivat lauseet asiantuntijoiden puheista, jotka ovat MYÖS totta koronan suhteen, olisi hysteria poissa.

Mitä jos R-kioskin seinässä olisi Iltiksen lööppi "Kuolleiden mediaani-ikä 84 vuotta." tai "Suomessa on kuntia, joissa on alle 5 koronapotilasta"?
Mä en ota rokotetta etenkään jos se on pakollista ja koska se on koronarokote, mitä ei tilastojen valossa tarvitse ottaa.

Oon siinä onnellisessa asemassa, että mua ei voi potkia pois työpaikalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Mä en ota rokotetta etenkään jos se on pakollista ja koska se on koronarokote, mitä ei tilastojen valossa tarvitse ottaa.

Oon siinä onnellisessa asemassa, että mua ei voi potkia pois työpaikalta.
Jep. Sen rokotteen muuttuminen yhä pakollisemmaksi on erittäin luotaantyöntävää.

Huomasin yks päivä jopa harkitsevani influenssarokotetta. Kas kun sitä ei hysterisoida.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Mitä jos lopetettais toistemme syyttely, kun kummallakin taholla on kuitenkin pontimena se, että miten olisi turvallisempaa ja riskittömämpää elää viruksen kanssa. Jokainen tekee omat päätöksensä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Mä en ota rokotetta etenkään jos se on pakollista ja koska se on koronarokote, mitä ei tilastojen valossa tarvitse ottaa.

Oon siinä onnellisessa asemassa, että mua ei voi potkia pois työpaikalta.
Sinä et ehkä hyödy siitä mutta muut ihmiset hyötyy siitä. Varsinkin kun sinua ei näytä korona kiinnostavan penninkään edestä vaan elät normaalisti. Olet potentiaalinen koronalinko.
 

Yhteistyössä