Uskontoko estää meidän yhdessäolon vaikka rakkaus on suurinta mitä ikinä kokenut,molemminpuolista,miten mahdollista nyky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyynelsilmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyynelsilmä"

Vieras
suomessa tällainen...En halua laittaa rakastani ristituleen :( olemme olleet puoli vuotta suhteessa,hänen sukunsa lestadiolaisia,hän itse irtaantumassa,eronnut vaimostaan mutta lapsiaan tapailee säännöllisesti..Minä en vain jaksa näitä moitteita mitä hän saa kuulla kun on nyt suhteestamme kertonut :(

Hän itse sanoo että asia ok ja rakkautemme voittaa eikä hän välitä ja haluaa minut..mutta sydämeni itkee hänen saamastaan kohtelusta,sanoista...ja tiedän että jos meidän suhteemme loppuu,joskus hän hankkii kuitenkin uuden rakkaan ja sama rumba alusta joten tavallaan syy ei ole minun... Mutta rakastan häntä vain niin suuresti,hän on kaikkea mitä olen toivonut,meidän suhde ihan uskomaton..en vain halua että hän kokee tuollaista.

On vaan vaikea nähdä kun rakastamani ihminen joutuu kärsimään meidän upean suhteemme takia..hänkään ei sitä käsitä,en minäkään,vaan tuottaa tuskaa minulle että hän joutuu siitä kuulemaan suvultaan,vanhemmiltaan :( ja minun vuokseni.

Rakkautta ei ole hylätä ja kieltää omiaan. Siinäpä melkoinen pulma ratkottavaksi, koska sekä yhteisöstä lähtevä että jäävä kokevat molemmat tavallaan saman kohtalon.

Loppu onkin sitten valintakysymys.

Jos todella uskot rakkauteenne, niin tue miestäsi rohkeasti, äläkä surkuttele.
Anna hänelle se "koti" jonka hän nyt toisaalla menettää.

Hmm. Ei teitä uskonto erota, uskovainen ihminen on ymmäärtäväinen ja rakastavainen ja ei tuomitse, eikä hylkää.

Teidät erottaa lestadiolaisuus, tuo liike, jota sen parissa olevat sanovat uskonnoksi.
Mutta ovat sen verran ahdasmielisiä, että en sitä uskonnoksi sanoisi.

Joten ole rakkaasi tukena. Nuo ihmiset tulevat hylkäämään tuon miehen, olit sinä kuvioissa tai et. joten älä sinä enää jätä häntä.

Kyllä se suku pian tottuu, ei ne kauaa jaksa piikitellä.

Ja voisittehan te ihan vaikka sanoa niille sukulaisille, että kuulkaa kun tää on meidän kahdenvälinen suhde, ei teidän eikä se siis teille kuulu?

Yhteistyössä