Kouluun pitäis lapsi ilmoittaa ja kovasti meitä vanhempia alkoi mietityttämään uskonnon opetus... Millaisia kokemuksia teillä, joilla on jo koululaisia, mutta oma usko ei kovinkaan vahva? Itse en kuulu kirkkoon, mies ja lapset kuuluvat (ev.lut). Kovasti mietiitty, pitäisikö kouluun menijä erottaa kirkosta, kun uskonnon opetus on seurakuntaan kuuluville pakollista... Mies pelkää, että koulunkin uskonnon opetus on "pelottelua", turhan "kiihkouskovaista" omiin lapsuuden kokemuksiinsa vedoten. Mitenkäs elämänkatsomustieto? Onko liian harvinaista/ leimaavaa pienellä paikkakunnalla? Millaisia kokemuksia puolin ja toisin?
Lapsillamme ei siis toistaiseksi ole minkään laista käsitystä/opetusta/kasvatusta uskonnoista. Minä ja miehemme ajattelemme, että lapsen kuuluisi antaa itse ajan kanssa muodostaa oma mielipiteensä siitä, mihin haluaa uskoa tai olla uskomatta.
Lapsillamme ei siis toistaiseksi ole minkään laista käsitystä/opetusta/kasvatusta uskonnoista. Minä ja miehemme ajattelemme, että lapsen kuuluisi antaa itse ajan kanssa muodostaa oma mielipiteensä siitä, mihin haluaa uskoa tai olla uskomatta.