Uskomattomasti menee rahaa laskuihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämä kallista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elämä kallista

Vieras
Eilen maksoin kaikki laskut ja rahaa meni 1963e ja mein tulot kk on nettona 3570e
Oikeesti meille ei jää ku 1607e/k ruokaan ym.menoihin.
Kesälomakin pitäisi pitää elokuussa ja mennä johonkin,mut ei ole kyl varaa.
Miten tällaisen kertoo lapsille, pojat 6v ja 4v
Miten te muut pärjäätte ?

Jos ei laskujen määrää saa mitenkään vähemmäksi niin sitten pitää pärjätä sillä mitä on. Voisko lasten kanssa tehdä jotain, mihin on varaa? Ovat kyllä aika vähään tyytyväisiä tuonikäiset. Yhden huvipuistokäynnin varmaan pystytte tekemään ja sielläkin järki päässä.

No laskut on jo ihan minimissä,meil ei ile mitää ylimääräistä jos ei puhelinta ja nettiä sellaiseksi lasketa. Tuo sis vuokran,sähköt,vedet,puh,netti

Häh? 4 hengen tuokiin riittää hyvin 600e kun itse tekee, eli teillä jää tonni kaikkeen muuhun... Luulisi siitä riittävän yksi 300e huvipuistoreissuunkin.

Mahtaa olla kallis vuokra kun vuokraan, sähköön, veteen ja puhelimiin ja nettiin menee noin paljon.

Niinpä! Jos laskee neljän hengen veteen yläkanttiin 80e, sähköön 50e, nettiin 40e ja puhelimiin 40e, niin vuokralle jääkin hintaa sitten ainakin 1700 euroa!!! Aivan järjetön vuokra, kannattaisiko vähän tinkiä asumismukavuudesta jos vuokraan kuluu puolet tuloista?

50e/kk sähkölasku kuulostaa ihan normaalilta 4 hengen asunnossa. Sähkölaskuhan tulee 3 kk välein, eli ap:n sähkölasku olisi 3kk erässä 150e. Asunto on oletetttavasti 60-90 m2? Meillä on 60m2 asunto komelle hengelle ja sähkö lasku per 3kk on yleensä 180e, eli melko samaa luokaa, kun ap:lla.

te keillä on noin pienet sähkölaskut, niin ette varmaan maksa lämmitystä sähkölaskussa? terkkuja siis rutkasti pienemmästä asunnosta ja sähkölasku samaa luokkaa :D

te keillä on noin pienet sähkölaskut, niin ette varmaan maksa lämmitystä sähkölaskussa? terkkuja siis rutkasti pienemmästä asunnosta ja sähkölasku samaa luokkaa :D
Jos ap:lla on sähkölämmitteinen asunto, niin voihan siihen mennä vaikka 200e kuussa. Mutta sitten tullaankin siihen, että 1550e vuokra sähkölämmitteisestä kämpästä on sekin yhtä helkutin kallis kuin 1700e vuokra kaukolämpöasunnosta.

MOT: ap asuu tuloihinsa nähden ihan liian kalliissa asunnossa. Silloin on turha itkeä että rahaa jää "vain" 1600e laskujen jälkeen.

Jos ap:lla on sähkölämmitteinen asunto, niin voihan siihen mennä vaikka 200e kuussa. Mutta sitten tullaankin siihen, että 1550e vuokra sähkölämmitteisestä kämpästä on sekin yhtä helkutin kallis kuin 1700e vuokra kaukolämpöasunnosta.

MOT: ap asuu tuloihinsa nähden ihan liian kalliissa asunnossa. Silloin on turha itkeä että rahaa jää "vain" 1600e laskujen jälkeen.
joo, täysin samaa mieltä. rupesin vaan miettimään että toivottavasti noissa "normaali kulutus luvuissa" ei ole sitä lämmitystä mukana, koska itse siis maksan lämmityksen sähkölaskussa ja sähkölasku on samaa luokkaa kuin tässä sanotut, vaikka asunto onkin rutkasti pienempi. mutta ilmeisesti oli käyttösähköstä kyse ilman lämmitystä :)

Niinhän niihin menee. Meillä menee pakollisiin joku 1700€/kk (ruoka mukana). Tulot vaihtelee, nyt 2200€/kk ja kun olen töissä niin n. 3200€/kk. Siis nettona. En minä sano ettei toimeen tulla, mutta aloituksen pointti kai oli sanoa että pakollisiin kuluihin menee aika tolkuttoman paljon vaikka kuinka vetäis ne minimille.

Toivottavasti tämä oli provo koska ei kukaan voi olla noin tyhmä ja avuton jos ei tuollaisilla tuloilla pärjää.

Meillä nettotulot yhteensä n.2900€, neljä henkeä (yhdestä vain lapsilisä), oma talo joka osittain remontoitiin ennen muuttoa, syödään hyvin, ostetaan vaatteita yms. ja tehdään kolmen hengen voimin viikon ulkomaanmatka.

Niinhän niihin menee. Meillä menee pakollisiin joku 1700€/kk (ruoka mukana). Tulot vaihtelee, nyt 2200€/kk ja kun olen töissä niin n. 3200€/kk. Siis nettona. En minä sano ettei toimeen tulla, mutta aloituksen pointti kai oli sanoa että pakollisiin kuluihin menee aika tolkuttoman paljon vaikka kuinka vetäis ne minimille.
Ei tuo nyt kovin minimiltä kuulosta, jos vuokra alkaa olla luokkaa vähintään 1500e...

Esimerkiksi Tuurissa on ilmainen miljoonativoli alle 13 vuotiaille, kun kerran ette asu huvipuistojen lähellä, aivan sama mihin lähtee, hesaan vai etelä-pohjanmaalle. Tuurissa kyäkaupan lounasravintolassa löytyy lounasruoka joka päivä, 9.60 aikuiset ja 4.50 lapset. Sillä pärjää kyllä. Halutessa voi kaupasta hakea vaikka lisää ruokaa, ja jäätelöä ja karkkia yms. juuri käytiin ja paljon oli karkkipusseja eurolla. Leirintäalueelta löytyy halpaa telttapaikkaa, vaikka viikon olisitte tivolissa. Leitteet ovat ihan riittävät tuon ikäsille.

Tuosta puuttui pakolliset bensamaksut. Meillä on oltva molemmilla auto,työn takia. Miehen työmatka 200km yht. Pojat on kotihoidossa ja kulkee mun mukana työssä (pääsääntöisesti teen kotona töitä)
Asuntona, omakotitalo mikä lämpiää sähköllä.
Asunto ei liian kallis koska ei asumistukeakaan saa.

Ei tuo nyt kovin minimiltä kuulosta, jos vuokra alkaa olla luokkaa vähintään 1500e...

Kenen vuokra? Ei meidän vuokra ainakaan ole noin paljoa, ap:sta en tiedä. Omassa viestissäni puhuin pakollisista laskuista, ruoka mukaanlukien. Ruokaan neljällä hengellä menee meillä 500€ (sis vaipat + pesuaineet yms). 1200€ jää muihin pakollisiin; vuokra, vesi, sähkö, vakuutukset, puhelimet, netti, bensa, autovero, opintolaina. Ja kyllä ne aika minimille on kaikki vedetty.

Tuosta puuttui pakolliset bensamaksut. Meillä on oltva molemmilla auto,työn takia. Miehen työmatka 200km yht. Pojat on kotihoidossa ja kulkee mun mukana työssä (pääsääntöisesti teen kotona töitä)
Asuntona, omakotitalo mikä lämpiää sähköllä.
Asunto ei liian kallis koska ei asumistukeakaan saa.
Onhan se nyt hyvänen aika liian kallis, jos kerran rahat on (vuokran ja sähkön)laskujen jälkeen loppu :o. Kannattaisiko ehkä muuttaa lähemmän miehen työpaikkaa, halvempaan asuntoon? No ei tietenkään, teidän PITÄÄ saada asua maalla ja PITÄÄ saada asua talossa, mutta silti teille EI SAA tulla siitä kuluja.. tyypillistä.

Meillä ei vain ole varas matkustaa kesälomareissua,kallista ainakaan.

Minun työni takia ei onnistu muutto tai sitten olisin työtön
Eiköhän sen hinnan ole juuri se ja sama tuon ikäsille lapsille, kun sitä aloituksessasi tuskittelet, ettei ole varaa mihinkään lähteä, että mitä lapset siihen tuumaavat. Eli nyt lähdette sinne Tuuriin ilmaiseen tivoliin, 60 e saa sieltä vuokrata asuntoauton asumiseen ellei telttailu ole kiinnostavaa, teltta tosin maksaisi vain 10e vuorokausi. Lauantaina on muumileikkikentänkin avajaiset, että muumit ja pikkumyy myös pyörivät alueella sekä se ilmainen tivoli 12.00-18.00 ja myös sunnuntaina on tivoli. Ei tuu kalliiksi ja lapset ovat erittäin tyytyväisiä, eikä tarvi miettiä mitä he tuumaavat kun eivät pääse reissuun. Kivenheiton päässä kyläkaupalta on toinenkin leirintäalue, sieltä voi saada mökkejäkin.

Eiköhän sen hinnan ole juuri se ja sama tuon ikäsille lapsille, kun sitä aloituksessasi tuskittelet, ettei ole varaa mihinkään lähteä, että mitä lapset siihen tuumaavat. Eli nyt lähdette sinne Tuuriin ilmaiseen tivoliin, 60 e saa sieltä vuokrata asuntoauton asumiseen ellei telttailu ole kiinnostavaa, teltta tosin maksaisi vain 10e vuorokausi. Lauantaina on muumileikkikentänkin avajaiset, että muumit ja pikkumyy myös pyörivät alueella sekä se ilmainen tivoli 12.00-18.00 ja myös sunnuntaina on tivoli. Ei tuu kalliiksi ja lapset ovat erittäin tyytyväisiä, eikä tarvi miettiä mitä he tuumaavat kun eivät pääse reissuun. Kivenheiton päässä kyläkaupalta on toinenkin leirintäalue, sieltä voi saada mökkejäkin.

Neuvoteltiin ja tuo voisi olla hyvä juttu ja lapset tykkäisi huvipuistosta ja tosiaan muutakin.
Naapuri varmaan lainaa/vuokraa asuntoautoaan vielä ku heillä lomat jo kohta ohi. Pitää kysyy ja soitella.
Mä en tiennyt tästä ilmaisesta huvipuistosta. Kiitos

Yhteistyössä