uskomatonta toi meidän tyttären aamutoiminta.

Siis uskokaa tai älkää: mä herätin sen aamulla klo 7: silti se myöhäistyi eskarista joka alkaa klo 9. Mä sanoin sille aamupuuron jälkeen klo 08.15 että sitt kuteita niskaan että keritään (siis ainoastaan kyse oli tässä vaiheessa ulkovaatteiden pukemisesta) ja lopulta lapsi oli valmis klo 08.55. Mä en voi ymmärtää!!! |O Tarviiko mun? :xmas:
 
Myöhästelijä
Ethän vaan jätä lapsen omalle vastuulle tuota vielä, vaan opetat "kädestä pitäen" miten olla ajoissa. Eskarilainen kuitenkin vasta harjoittelee...

Itse jouduin vasta aikuisena itse opettelemaan ajoissa olemisen, kun äitini "antoi" olla myöhässä ja vain voivotteli. (En tarkoita, että sinä näin tekisit tai aikoisit tehdä, tuli vain mieleen)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myöhästelijä:
Ethän vaan jätä lapsen omalle vastuulle tuota vielä, vaan opetat "kädestä pitäen" miten olla ajoissa. Eskarilainen kuitenkin vasta harjoittelee...

Itse jouduin vasta aikuisena itse opettelemaan ajoissa olemisen, kun äitini "antoi" olla myöhässä ja vain voivotteli. (En tarkoita, että sinä näin tekisit tai aikoisit tehdä, tuli vain mieleen)
Siis mitä sä käytännössä tarkoitat? Mä seison vieressä, patistan, neuvon mitä ottaa ja mistä: silti mitään ei tapahdu. Siihen vedän rajan että alkaisin 6 vuotiasta pukemaan, sen taidon osaa kyllä jo itse. Tai syöttämään (söi puuroa tänään 35 min). Tänään sen hetken kuin itse puin jätkää ja olin eteisestä minuutin pois, tyttö istui, katseli hanskoja edessään lattialla mutta ei tehnyt mitään. Mä olin kyllä ohjeistanut, mitä pitää tehdä sillä välin, kun mä puen veikan. Mutt ei.


Soitin mun äidille ja narisin heti kun sain tytön eskarin ovesta sisään: se vaan nauroi. Possu. Väitti että mä olen ollut ihan samanlainen. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Väitti että mä olen ollut ihan samanlainen. :snotty:
Eivät ne omenat puusta kauas putoa :D

Mutta onhan se hankalaa, muistan meidän tytyn eskarivuoden. Pukeminen sinänsä sujui, mutta matkat olivat aina yhtä takkuamista. Jos vähänkään joutui kävelemään tai pyöräilemään ylämäkeen, niin kauhia paikka mikä valitus :D
Enpä mä osaa sua tuossa asiassa neuvoa... noille omilleni sanon välillä, että käyttäydy nyt kuten 7-vuotias, eikä kuin 3-vuotias. Joskus se tehoaa ;)
 
NeitiNasu ei sit ainakaan ole työelämässä? Koska silloinhan olisit itsekin myöhästynyt.
Sehän siinä on että jos on aikaa kuppailla niin silloin kuppaillaan. Mutta jos aamulla on kiire duuniin, bussit kun ei tunnetusti odota, niin silloin mukulat harvemmin jää aamuisin vatuloimaan.
 

Yhteistyössä