Uskaltaisitteko ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pretty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pretty

Jäsen
02.04.2008
699
0
16
Huusin huuto.netissä lahjakorttia ja tarjosin siitä 400e. Sain pari päivää sitten myyjältä viestin, että hän voi sulkea kohteen, vaikkei hintavaraus ylittynytkään (450e) jos lunastan huudon heti.

Suostuin siihen ja tarkoitus oli maksaa puolet tänään, puolet perjantaina kun liksa tulee. Nyt ehdotin, että saisin kortin postiennakolla perjantaiksi, eli maksaisin puolikkaan heti ja loppuosan postista hakiessa. Tähän myyjä ei ole vielä vastannut.

Miehen kanssa tuli tästä erimielisyyttä... noin kalliita kauppoja ei kuulemma meillä tehdä netin kautta ...

Mietin asiaa itsekin. Onhan tyyppi tunnistautunut huutikseen, mutta esim. palautetta en pääse antamaan, kun en ole kauppaa voittanut, kun hv ei toteutunut ja myyntiaikaa oli vielä jäljellä.

Jos tulen kusetetuksi voin toki tehdä rikosilmoituksen, mutta rahojahan tuskin silti enää takaisin saa...?

Mitä teen, mitä muut tekis...?

Mä en I-K-I-N-Ä uskaltais netistä mennä ostaa tuolleen, mistä ei tosiaankaan tiedä, et tuleeko huijatuksi tai ei. Eri asia on ihan liikkeiden nettikaupat (just h&m, anttila, biltema jne. )

En osta itse netistä mitään mitä ei saa luottokortilla maksettua. Eikö tuossa tapauksessa vois koko jutun lähettää postiennakolla? sitähän ei tiemmä saa haettua lunastamatta. Tosin sittenkin - läheteyksessähän voi olla periaatteessa pelkkää vessapaperia... Huutonetti on ihan jees juttu sinänsä, mutta moni on tullut siellä huijatuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja jiuq:
mä ostaisin vain jos suostuis lähettää postiennakolla ja niin että saan postissa tarkistaa sen mitä sisällä on ennenku maksan tuotteen

Mut eikö postiennakko pidä maksaa ennen kuin ne voi postista sen antaa? Eli et voi avata ja sit vasta maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja jiuq:
mä ostaisin vain jos suostuis lähettää postiennakolla ja niin että saan postissa tarkistaa sen mitä sisällä on ennenku maksan tuotteen

Mut eikö postiennakko pidä maksaa ennen kuin ne voi postista sen antaa? Eli et voi avata ja sit vasta maksaa.

Jos myyjä (=lähettäjä) suostuu että avataan ennen maksua niin voi avata.

Mä en uskaltaisi: kaverille kävi kehnosti pari vuotta sitten vaikka osti postiennakolla. Tavara (läppäri) ei ollut kuvausta vastaava / kunnossa eikä myyjään saatu yhteyttä. Rikosilmoitus tehtiin, mutta ei johtanut mihinkään. VAROVAISUUTTA!

On yritetty huijata vastaavan laislla "kaupoilla". Jos vähänkin "haiskahtaa" ei kannata. Täällä netissä liikkuu "ilmaisen lainanottajia". Iso summa. Me kyllä saatiin tuote takaisin ja uusi, kun tehtiin ilmoitus poliisille ja huutokaupan pitäjälle. Oli tuolla veijarilla muitakin hämäriä myyntejä...

Yhteistyössä