Minäpä aloin tuollaisen kanssa suhteeseen, minäpä olinkin naiivi ja luotin ja kuvittelin, ettei hän minua oikeasti pettäisi, olisi aikuistunut. Vaikka meidänkin suhteemme alkoi lähestulkoon pettämisestä. Kuittailin kyllä hänen aiemmista pettämisistään kaikissa ed. suhteissaan ja puhuimmekin siitä.
No, kuten arvata saattaa, pettihän se minuakin. Jos nyt saisin päättää, olisinko koskaan aloittanut hänen kanssaan suhdetta, en osaa sanoa. Ehkä en. Ehkä olisin. Nyt hän sanoo muuttuneensa (yllätys!) ja on tehnytkin monia ihan konkreettisia asioita sen eteen ja todella "nähnyt vaivaa" muuttuakseen. Onko oikeasti muuttunut? Mistäpä tuota tietää, pääseekö tiikeri koskaan raidoistaan.. Tuon myötä omakin moraalini on löyhentynyt valitettavasti, yhtäkkiä en voikaan sanoa, ettenkö minä pettäisi häntä. Koen sen jotenkin oikeutetuksi, joten ehkäpä teenkin sen ensimmäistä kertaa elämässäni joskus, petän jotakuta.
Olen siis kyseisen ihmisen ansiosta muuttunut kyynisemmäksi, epäluotettavammaksi enkä pidä itseäni läheskään yhtä erityisenä tai ainutlaatuisena ihmisenä kuin ennen. Onko se sitten kaiken sen arvoista..