Uskaltaisitko ostaa sohvan netistä ilman että sitä on saanut koeistua? onko joku ostanut verkkokaupasta sohvan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"heli"

Vieras
Mulla on pieni budjetti sohvan ostoon, 400e, joten vaihtoehtoja ei ole. Kun kaupoissa ei näyttäisi olevan mitään sopivaa, mutta bongasin pari nettikauppaa missä on ok näköisiä sohvia. Siinä mielessä se on ihan ja sama ostaako liikkeestä vai netistä, koska kotiinkuljetuksen tarvitsen kuitenkin.

Onko joku ostanut netistä sohvaa?

Tuolla budjetilla katselisin käytettyä sohvaa. Tietty silloin joudut itse vuokraamaan pakun ja kuskaamaan sen sohvan. Usein käytettynä ostaesa on mahdollista sopia että käy katsomassa tuotetta ennen ostopäätöstä. Kierrätyskeskuksesta jos löytää niin sieltä voi sen kotiinkuljetuksenkin ostaa.

Jos ostat nettikaupasta niin käy nyt ainakin koeistumassa erilaisia sohvia ja mittaa mikä on sinulle sopiva istumasyvyys jne. Niin sitten voi nettikaupastakin löytää sopivan. Toki sohvan pehmeyttä/kovuutta on vaikea arvioida kuvan perusteella..

En todennäköisesti uskaltaisi, koska oon aika tarkka siitä miltä sohva tuntuu (sohvaperuna). Mulla on toisaalta käynyt hyvä tuuri ja oon aina löytänyt liikkeestä sopivan. Mutta jos et muualta löydä, niin tilaa netistä. Kannattaa toki selvittää että jos haluat palauttaa, niin joudutko maksamaan itse palautuskustannukset (ja jos joutuu, niin paljonko ne on). Joissain paikoissa meinaan joutuu, olisiko HobbyHall ollut ainakin sellainen. En tosin oo varma, jotenkin sellanen mielikuva vaan.

Muuten voisin ostaa käytety sohvan (nykyinenkin on)mutta se pakun vuokraaminen maksaa ja mullla ei ole edes kanto-apua, siksi ajattelin että liikkeestä/netistä tilaamalla saisin sohvan.

Vai suostuisiko muuttofirmat korvausta vastaan (mikä se korvaus mahtaisi olla) hakemaan sen käytetyn sohvan, sillä itsellä ei tosiaan ole kuljetusmahdollisuutta, ja asun vielä 5. kerroksessa...

Jos löytyy sopiva sohva käytettynä, niin voihan sitä toki aina myyjältä kysyä että onnistuuko heiltä kuljetus ja kanto(apu). Älä toki kysy kuitenkaan sellaisilta joilla lukee "vain nouto" ;)

[QUOTE="köyhä";29525530]Mistä löysin noin edullisen sohvan? Linkkiä?[/QUOTE]

En suoranaisesti vielä mistään, hobbyhallilla on kanta-asiakastarjouksella yks ok näköinen divaani 399e

Pakko muuten mainostaa täällä tälläistä sivua: http://kodinmuutot.fi
Sielä saa kilpailuttaa kodin muuttoja yms. Sielä kilpailutettiin ainakin ennen myös sohvan kuljetuksia.

[QUOTE="wieras";29525553]Jos löytyy sopiva sohva käytettynä, niin voihan sitä toki aina myyjältä kysyä että onnistuuko heiltä kuljetus ja kanto(apu). Älä toki kysy kuitenkaan sellaisilta joilla lukee "vain nouto" ;)[/QUOTE]

Muuten hyvä idea, mutta aika paljon tarttis varmaan laittaa rahaa kätöseen jos myyjä suostuu auttamaan sohvan 5 kerrokseen asti...

[QUOTE="Sohva";29526707]Minä tilasin sohvan netistä kokeilematta, Huonekalut netistä kotiinkuljetuksella - vekenkaluste.fi , kaikki meni hyvin ja on kaunis ja mukava sohva. Kuljetusfirma ei tosin kantanut sohvaa edes etuovelle, jättivät tielle mistä sitten roudattiin itse kotiin. En tiedä onko yleinenkin käytäntö? Luulisi, että jos maksaa kuljetuksesta erikseen, tuotaisiin sisälle asti tai edes ovelle.[/QUOTE]

Me ostettiin (tai meille ostettiin) 2kpl 80cm runkopatjasänkyjä. Mies oli kotona kun ne tuotiin. Tyyppi haki allekirjotuksen, nakkasi sängyt autosta nurtsille ja kaahasi tiehensä

[QUOTE="vierailija";29526778]Me ostettiin (tai meille ostettiin) 2kpl 80cm runkopatjasänkyjä. Mies oli kotona kun ne tuotiin. Tyyppi haki allekirjotuksen, nakkasi sängyt autosta nurtsille ja kaahasi tiehensä[/QUOTE]

Hyvä tietää, tartten toriaan sellaisen firman ikä kuskaa ovelle asti ja mieluiten sisään asti...

Kyllä olen ostanut, kaksikin. Netanttilasta. Pehmeätkin ovat. Ja ihan sisälle asti kantoivat (itellan pojat), 5 kerrokseen. Olisivat väkisin vielä kantaneet omalle paikalleenkin, mutta vakuutin että riittää kun jättävät sen meidän eteiseen. :) Maksaahan se kotiinkuljetus kuitenkin 50€, ja se tosiaan käsittää kotiovesta sisälle!

[QUOTE="aapee";29525538]Muuten voisin ostaa käytety sohvan (nykyinenkin on)mutta se pakun vuokraaminen maksaa ja mullla ei ole edes kanto-apua, siksi ajattelin että liikkeestä/netistä tilaamalla saisin sohvan.

[/QUOTE]

Jos lueskelet niitä toimitusjuttuja, niin aika monessa on, että toimitus on vain kerrostalon ovelle, sieltä eteenpäin joudut itse hoitamaan sen kotiin.

Meillä ostettiin juuri liikkeestä vähän toisen hintaluokan sohvat, niihiin saatiin liikkeestä kotiintuonti ja vienti 50€:lla ja meidän budjetti oli lähes kymmenkertainen.

Ruokapöydän ja tuolien poisviennistä olisi joutunut maksamaan toisessa paikassa 50€, ne myin tuota pienemmällä summalla pois ja ostajat kantoivat ne ulos :)

Ostin ON24 viime keväänä, maksoi 600€. Eihän tää kovin laadukas ole, mutta istuttava ja siisti. Kotiin sisälle asti kantoi. Itse yritin ostaa paikallisesta liikkeestä, mutta enpä saanut palvelua, joten tilasin netistä. Voisin tilata toistekkin.

Maahanmuuttoa ei tarvita. Tuosta ei voi olla kuin yhtä mieltä. Kuinka moni tuo asian esiin työtarjouksessaan kuten tämä mies http://kantopalvelut.blogspot.fi/ ;)?

Yhteistyössä