Uskaltaisitko jättää???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yh

Vieras
Olen yh, jonka lapset on melkein aina mulla arkena, muutaman kerran vaan vuodessa ovat isällään arkena, vaikka viikonloppuisin ovat säännöllisesti. Mieli tekis aina silloin tällöin käydä lenkillä iltaisin, mutta mihin lapset silloin? Nyt olen alkanut miettiä, että uskallanko jättää mukulat (5 ja 6 vuotiaat) noin puoleksi tunniksi iltapiirrettyjen aikaan yksin kotiin kännykän kanssa, et käväsen lenkillä? Mitä mieltä?

ihan riippunee lapsesta ja miten esimerkiksi asuu. kodinturvallisuus ym. ja opettaa et ketään ei saa päästää sisälle ja tietenkin se et lapsi osaa käyttää puhelinta:D

Riippuu lapsesta. Meillä 7 vuotias poika ei halua jäädä yksin kotiin, enkä siis häntä jätä. Mutta 5 vuotias tyttö haluis aina jäädä kotio jos käväsemme jossain, en tosin ole kuin kaksi kertaa antanut olla yksin kotosalla noin 20 minuuttia kerrallaan.

siis vähän menee asiasta ohi mutta täällä on ollut haloo siitä et saako lapsia jättää autoon esim. lyhen kaupassa käynnin ajan ja nyt sitten suvaitaan jättää ne kotiin siksi aikaa... mitä jos sattuu tulipalo, lapsi kaatuu ja vuotaa verta, televisio räjähtää....

Lapset haluais jäädä, ja tosiaan pikkukakkosen aikana ajattelin käydä, että ois se telkkari vähän niinkun seurana ja ajankuluna. Lisäks tuo 6v poika osaa hyvin käyttää kännykkäänsä, että osaa mulle soittaa jos hätä on. Ja ajattelin ihan tässä lähimaastossa lenkkeillä... aina ei viitsis sukulaisiakaan vaivata, kun muutenkin tarviin melko usein apua. Ja baarireissut hoidan kyllä ihan lasten ollessa isällään (silloin kerran vuodessa kun johonkin menen), ei tulis mieleenkään sen takia jättää, vaan tosiaan ihan sellasen mielenterveys-lenkin ajaksi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja lapsia vielä:
siis vähän menee asiasta ohi mutta täällä on ollut haloo siitä et saako lapsia jättää autoon esim. lyhen kaupassa käynnin ajan ja nyt sitten suvaitaan jättää ne kotiin siksi aikaa... mitä jos sattuu tulipalo, lapsi kaatuu ja vuotaa verta, televisio räjähtää....

jätetään puheli kotiin ja lapsi voi tarvitaessa soittaa kotiin. voian sitä tapahtua samat asiat vaikka olsi kotonakin , ei kannata maalata piruja seinille

Alkuperäinen kirjoittaja yh:
Olen yh, jonka lapset on melkein aina mulla arkena, muutaman kerran vaan vuodessa ovat isällään arkena, vaikka viikonloppuisin ovat säännöllisesti. Mieli tekis aina silloin tällöin käydä lenkillä iltaisin, mutta mihin lapset silloin? Nyt olen alkanut miettiä, että uskallanko jättää mukulat (5 ja 6 vuotiaat) noin puoleksi tunniksi iltapiirrettyjen aikaan yksin kotiin kännykän kanssa, et käväsen lenkillä? Mitä mieltä?

Jättäisin.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
kyllä puoli tuntia voi tuonikäiset olla keskenään, mutta vain lenkintv ajan, ei baarikäynnin

kuka nyt puoleksi tunniksi baariin lähtee?!

en tiedälähtekö, mutta kyse olikin yleensäkin lenkillä käymisestä. yhtä hyvin voin sanoa että kuka nyt puolen tunninlenkkejä tekee, ei kukaan,kylä enpitää vähintää tunnin kestää

kyllä puoli tuntia voi tuonikäiset olla keskenään, mutta vain lenkintv ajan, ei baarikäynnin

en tiedälähtekö, mutta kyse olikin yleensäkin lenkillä käymisestä. yhtä hyvin voin sanoa että kuka nyt puolen tunninlenkkejä tekee, ei kukaan,kylä enpitää vähintää tunnin kestää

Ei mut mistä sulle tuo baari tuli tässä mieleen kun ap kysyy puolentunnin lenkistä?

kyllä minä uskaltasin jättää.tietty riippuu paljon lapsista..jos eivät ole arkoja,tai pelkää jotain niin mikä heitä olis jättäessä kattomaan tv-tä tai videoita tjms.
meillä aikoinaan ekaluokkalainen ei suostunut menemään aamuhoitopaikkaan eikä iltapäivällä iltapäivä kerhoon,joten eipä ollut muuta vaihtoehtoa kuin yksin lähtee kouluun..kännykkä oli,johon sitten soitin kun täytyi kouluun lähtee.ja iltapäivällä soitin kun koulusta oli kotiin tullut.

Mä voisin baariin lähtee edes puoleks tunniks =) (Siis ei lapset yksinään sitä aikaa) Kunhan vaan pääsis hetkeks pois ympyröistä....

Mä pystyin alkaa jättää poikaa yksin kotiin vähän vajaa 8 vanhana vasta ja nytkin joudun luettelemaan säännöt ennen kuin kauppaan menen ja siltikin on tehnyt kaikkee omiaan sillä aikaa...

Mä voisin baariin lähtee edes puoleks tunniks =) (Siis ei lapset yksinään sitä aikaa) Kunhan vaan pääsis hetkeks pois ympyröistä....

Mä pystyin alkaa jättää poikaa yksin kotiin vähän vajaa 8 vanhana vasta ja nytkin joudun luettelemaan säännöt ennen kuin kauppaan menen ja siltikin on tehnyt kaikkee omiaan sillä aikaa...

missäs niin lukee,että lenkillä ei saa olla puolta tuntia :o ?Jos ap vaikka hölkkää sen puol tuntia?Mun lenkit kestää puolesta tunnista tuntiin,eikä oo kukaan marissu,että tunti pitäs lenkkeillä.. :whistle:

Lähimaastossa ajattelinkin olla, silleen et viidessä minuutissa kotona jos tarvitsee... tekisin sellaisen "kehän" tässä ympärillä. Puol tuntia riittäis oikein hyvin, en edes halua hölkätä sitä, vaan kävellä reilua vauhtia ja vähän tuulettaa aivoja työpäivän jälkeen... olen siis pph, ja kaikki päivät muutenkin lasten kanssa kotosalla ja illansuussa kaipaa hetken tuuletusta

Yhteistyössä