Uskaltaisin viedä tuon tytön ulos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piia

Vieras
Eilen iltana oli kuumetta 39,2 (normaalilämpö 37,8-38), tänään ei ole ollut kuumetta, mutta on nuhainen ja kipeän oloinen. Silmät vähän vetiset ja punoittaa...

Uskaltaisinko viedä tyttö vähän pihalle haukkaamaan raitista ilmaa rattaisiin? Kyseessä on siis 11kk vanha lapsi...

Eihän kuumeisenakaan ole mitään estettä ulkoilulle kesäkelillä. VARSINKAAN jos lapsi istuu rattaissa. Jännästi on iskostunut joillekin takaraivoon lapsuudesta, että kuumeisena ei saisi ulkoilla. :whistle:

Mä en kyllä ymmärrä miten kuume vois nousta ulos menemisestä kun ulkona on ainaki täällä yhtä lämmin kuin sisällä. Ja raitis ilmahan on vaan hyväksi. Kun rattaissa saa lepäillä ulkoilun ajan niin ei siihen ulkoiluun silloin oo mitään estettä. Ja se on ihan neuvolan ohjekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Minä en veisi... voi nostaa vielä illaks kuumeen.

Käsitys suoraan 1800-luvulta. :xmas:

varsinkin kesäkelillä :D toki -25 pakkasella ymmärtäisin ettei vietäis ulos mutta kesällä jos istuu rattaissa niin en näe mitään syytä olla sisällä!!

Tottakai voi rattailla viedä ulos, raitis ilma saattaa jopa tehdä hyvää molemmille =) Se ettei sais viedä ulos johtuu siitä, et ulkona lapset herkästi touhuaa liikaa ja rasittuu liikaa mikä nostaa kuumetta ja rasittaa elimistöä. Rattaissa ulkoilu ei rasita.

Kiitos neuvoista :) Sitä mieltä minäkin olin, että pihalle uskaltaa viedä. Mutta ajattelin nyt vain varmistaa :) Tunti ulkoiltiin ja lopuksi nukahti rattaisiin, saa nukkua nyt tuolla ulkona unensa sehän auttaa paranemaan. Ulkona täällä on 21,5, mitään muuta eroa ei sisäilmatilaan ole kuin tuo lämmin tuuli.