Uskaltaako vielä päästää tyttöä ulos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Meidän 6v on kerrostalon pihalla usein itekseen leikkimässä ja tänään hävisi pihasta! Vein pyykkejä ulos ja likkaa ei näy missään, Juoksin pari kertaa taloa ympäri, siinä toivossa et olis vaik menny piiloon. Ei näkyny tyttöä..
Menin kotiin ja herätin miehen et vahtii pienempiä et lähden pyörällä etsiin tyttöä.. ehdin hetken polkea katuja ja kävin naapuritalon pojalla kyselemässä.. sieltä palattuani tuli tyttö vastaan! Oli ollut alakerran mummolla!!!!!!!
Mennyt sinne vessaan, kuulemma..
Nyt on loppupäivän arestissa.
Mutta uskaltaako tuota enää yksin laskea ulos!!
Ja pitäisköhän tästä puhua alakerran mummon kans kun ottaa tytön sinne tollai vaan...

Vähän riippuu millainen mummo kyseessä. Mä olisin ihan tyytyväinen, jos meidän naapurit laskisivat lapsen heille pissalle, mutta he kaikki ovatkin luotettavia ihan "normaaleja kansalaisia" :)
Lapselle pitäisin puhuttelun, kuinka kenen tahansa luo ei saa mennä jne, mutta hyvä oppia kulkemaan yksinkin; onhan lapsesi kohta jo koululainen ja sittenhän niitä yksin kuljettavaia matkoja on. Teillä on hyvä aika nyt opetella yksin liikkumista ja luottamushan se on kaiken a ja o.

no mites ootteko muuten tekemisissä sen mummon kans? jos sn tytöllä oli niin kova pissahätä ettei ois ehtinyt kotiin asti? mut siis kyllä melläkin arestia tulisi ja sit muutaman seuraaavan kerran ulkoilut tiukemmilla rajoilla ja katsotaan totteleeko. vastuuta pitää pikkuisen jo tuonikäiselle antaa mut 6v ei kyl lähe viel mihinkään omin päin sopimatta vanh kans eka

ja muutenkin juoksenneltiin ympäri pihamaita. ainut sääntö oli et syömään tullaan klo neljä ja jos vaihdetaan leikkipaikkaa pitää siitä ilmoittaa kotiin. eli jos mentiin eka marialle ja sit tainalle niin välissä käymään kotona tai soittaa puhelimella et missä on.

6-vuotias voi kyllä yksin mennä ulos, jos ympäristö on turvallinen, mutta kannattaa pitää puhuttelua tuosta vieraiden ihmisten kotiin menemisestä. Mihinkään ei saisi mennä ilman lupaa. Minä itse ainakin pienenä menin yksin esikouluun, kävin lähikioskilla ostamassa irtokarkkia ja pienessä metsässä leikkimässä lähellä kotia ja vähän kauempanakin kavereitten kanssa.

Yhteistyössä