Uskaltaako sukupuoliarvioon luottaa =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jahvetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jahvetti

Aktiivinen jäsen
09.02.2007
19 398
0
36
Olen tuolla Helmikuisten pinossammekin asiaa pohdiskellut, että uskaltaakohan edes pienissä määrin luottaa rakenneultrassa annettuun sukupuoliennustukseen?
Kätilö sanoi, että "ulokkeita ei näy" ja että pieneltä pimpiltä se näyttäisi =) Ja 99% varmaksi sanoi, mutta jätti sen 1% erehtymisvaran.
Ultra tehtiin viikoilla 19+6.
Uskaltaisiko tähän luottaa, jos edes jotain punaista sitten hommaisi? =)
Ja yksi syy miksi erityisesti tätä epäilen on, että meillä on 3 poikaa ennestään ;) :laugh:

Mielipiteitä/kokemuksia...? =) :attn:

Jahvetti ja Santtu 20+4

Mulla rakenne ultrassa 19+3 sanoi että ei oo mitään ulokkeita ja näkyy kaksi viivaa ja välissä syvänne. :D

Viimeviikolla uudessa ultrassa näytti edelleen lääkärinkin mielestä ihan tytöltä ja oli jo sen kokonen että itekkin hahmotti että pimuhan se on.

Tuitsu Rv 28+6

Tuitsu, no mulla kanssa näkyi niinkun 2 valkoista viivaa vierekkäin siinä tavallisessa ultrassa, 4d:llä ei sitten päässyt lähellekään katsomaan kun oli niin solmussa koko heppu ja jalat ristissä :kieh:
Mutta tosiaan ulokkeita ei näkynyt minkäänmoisia, että... :whistle:

Siinähän on se erehtymisvara, mutta yleensä sanotaan että ainakin jos erityisultrassa on käyny niin aika varmasti oikein ja 3- ja 4d:t on satavarmoja, tai sitte on kattojalla silmissä vika.
Mulla on 4 tuttua lähipiirissä joille on sanottu väärin ja onhan se aika ylläri sitten ku sillä pojalla ei niitä vehkeitä ookaan tai tytöllä jotakii ylimäärästä ;)
Ite en ees ottanu selville...
Lykkyä pyttyyn teille!
T+T 40 tasan

mulla 4D:ssä sanottiin vkoll 20 että poika, ja 2 viikkoa sitten ultrassa (2D), kun viikkoja oli jo 33 että tyttö..no, katsellaan. Eiköhän se selviä pian, ja vaihtoehtoja ei onneksi ole enempää:)

kävin rv28 4d ultrassa ja lääkäri näytti häpyviivan tms joten tyttö kuulemma tulossa.
rv 34 kävin äitiyspolilla, ja toinen erikoislääkäri myös sanoi että kyllä tää tyttö on.

3 viikkoa sitten syntyi aivan ihana normaalit terveet sukuelimet omaava Poika :D

Missäpäin teillä on 4d ultrat olleet kenellä sukupuoliarvio on mennyt pieleen? Itse olen menossa Hkiin ylihuomenna ja nyt rupesi arveluttamaan uskallanko sittenkään luottaa siihen, mitä lääkäri mahdollisesti sukupuolesta sanoo... Ovatko teitä ultranneet lääkärit olleet 100% varmoja sukupuolesta vai sanoneet, että on mahdollisuus olla toistakin sukupuolta?

Jimena 24+2

Mulla on kaikki neljä edellistä sukupuoliarviota menneet oikein ultran mukaan,ensi viikolla olisi tarkoitus mennä ekaa kertaa 4d-ultraan,saas nähdä sitten.Mulla ei tosta sukupuolesta niin paineita ole,löytyy jo 3 tyttöä ja 1 poika,mutta uteliaana ihmisenä haluan tietää.Jos sitten menee väärin niin ompahan yllätystä! =) Olen kyllä aina sanonut ultraajalle,että jos epävarma sukupuolesta ettei lähde arvaileen!

Mä kävin silloin vkolla 20 siellä 4D:ssä Helsingin Femedassa, Bruno Cacciatorella. Vielähän en siis tiedä menikö hänen veikkaus pieleen, koska vauva vielä masussa, sen jälkeen on vaan tullut uusi veikkaus joka poikkeaa Brunon näkemästä..
JA Bruno sanoi olevansa 10% varma..

LittlePeople, missä sinä kävit 4D:ssä?

Meillä on sellainen perusultra tk:ssa, jolla kaikki neljä lasta ultrattu ja oikean arvion saaneet ;) Tosin tällaisella ultralla on kovasti ultraajasta kiinni, koska useinhan rakenneultraviikoilla "ulokkeita" tai häpyviivoja ei voi nähdä, vaan ammattitaitoinen ultraaja arvioi sukupuolen kivesten mukaan. Hyvin turvonneet häpyhuulet voi maallikon silmin näyttää kiveksiltä, mutta erehtymisen vaaraa ei pitäisi näinpäin olla. Sen sijaan meidän lekurimme mukaan laskeutumattomat kivekset voivat joskus antaa väärän arvion tyttölapsesta - poika-arvioita ei pitäisi tulla turhaan. Meilläkin tyttöhavainnoista annetaan just tämän takia se "vain 95-99%" varmuus.

Mulla kanssa sanottiin np-ultrassa viikoilla 13+6 että varma poika tulossa ja itse se nähtiin myös :whistle:
Toki pidetään AINA mielessä mahdollinen erehdysprosentti, eihän sitä oikeestaan mitenkään voi kukaan sanoa 100% varmuudeks mun mielestä.
Kätilö sanoi että on selvä poika ja tytöstä ei (ilmeisesti ainakaan niillä viikoilla) voi sanoa että selvä tyttö.

Mulla rakenneultrassa viime raskaudessa sanottii että poika. Varman oloisena sanoi ultraaja ja ei sanonu mitää epäilyjä taikka et ehkä. Ja paikkaansa piti. Nyt sama tilanne, saas nähä sitten ku syntyypi et pitikö arvio paikkaansa. Itse kyllä luottavaisin mielin tehnyt poika ostoja yms. Ku ei epäröinyt taaskaan. Tuli niin suoraan et poikahan se siellä.
Saaru ja Aattomiäs 25+4

Yhteistyössä