Uskaltaako partajugurttia syödä raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikko mahassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
Alkuperäinen kirjoittaja ww:
Uskomatonta kun on pulla uunissa niin ollaan kuolemassa jokaiseen suupalaan...

Joillakin aivotoiminta loppuu kun raskaus alkaa.....

No eihän sitä itse olla kuolemassa, vaan lapselle voi jotain aiheuttaa. Joissain ruoka-aineissa sattuu kuitenkin olemaan esim listeriavaara. Ja jos on vaikka joutunut pitkään sitä lasta yrittämään niin haluaa ottaa varman päälle ettei mitään pahaa tapahdu. Itse ainakin näin olen tehnyt, koska ikinä en olisi itselleni anteeksi antanut jos omalla varomattomuudellani olisin aiheuttanut lapsellemme jonkin vamman tai kuoleman.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
Alkuperäinen kirjoittaja ww:
Uskomatonta kun on pulla uunissa niin ollaan kuolemassa jokaiseen suupalaan...

No eihän sitä itse olla kuolemassa, vaan lapselle voi jotain aiheuttaa. Joissain ruoka-aineissa sattuu kuitenkin olemaan esim listeriavaara. Ja jos on vaikka joutunut pitkään sitä lasta yrittämään niin haluaa ottaa varman päälle ettei mitään pahaa tapahdu. Itse ainakin näin olen tehnyt, koska ikinä en olisi itselleni anteeksi antanut jos omalla varomattomuudellani olisin aiheuttanut lapsellemme jonkin vamman tai kuoleman.

No juurikin näin :)
Meillä lasta toivottu pitkään ja vihdoin hoitojen avulla raskaaksi tultu, niin kyllä aion katsoa mitä suuhuni pistän ja karsia mahdollisimman hyvin kaikki riski-aineet.

Kiitti vinkistä sille, joka ehdotti tuota sähköpostin lähettämistä, taidanpas kirjottaa sinne ja kysyä :)

olin itse edellisen raskauden aikana nkl:lla listeria-epäilyn vuoksi, ei tosiaan ollut kiva ja olin siis omasta mielestäni tarkka kyseisten systeemien kanssa...onneksi lapsella ei mitään vakavaa löytynyt mutta pelko jäi.
ei se ole ylihysterisoimista vaan toisille ihan arkielämää...

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä;19647903:

Näitä palstoja luettuani täytyy sanoa, että mä en tajua miten ihmiset voi olla niin vihamielisiä toisiaan kohtaan. Onhan se niin, että netissä voi anonyymisti kirjottaa mitä tahansa ja olla kuinka tahansa ilkeä. Mikä ihme ylimielisyys ihmisiä vaivaa, kun on noin vahva tarve vittuilla muille.

Erityisesti ensimmäisen raskauden alkuvaiheessa on hirveästi 'tyhmiä' kysymyksiä, kaikki tuntuu vieraalta ja oudolta, eikä sitä tunnu olevan kauhean vahvaa selvyyttä siitä mitä voi ja mitä ei voi tehdä / syödä.

Päälimmäisenä on kuitenkin vahva tunne siitä, että haluaisi tehdä oikein, olla ottamatta riskejä ja suojella pienokaistaan ylikaiken. Ei (kai) kukaan halua joutua siihen tilanteeseen, että lapsi kuolee kohtuun / saa jonkun vakavan sairauden oman huolimattomuuden tai välinpitämättömyyden takia?

Kysymykset raskauden rajotuksista saattaa tuntua monista tyhmiltä, mutta pääosin ne on varmasti kysytty täysin vilpittömästi. Millasta luonnetta se kertoo ihmisestä, jos tuntee olevansa niin muiden yläpuolella, että on OK vittuilla kysyjälle, joka ihan aidosti haluaa suojella lastaan? Vaikka kysymys kuulostaisi kuinka kummalliselta?

Ja kaikken pelottavinta: millasta luonnetta ja kärsivällisyyttä se kertoo tulevalta äidiltä, jos tollainen käytös on ok?

Yhteistyössä