Uskaltaako ottaa lainaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku-kameli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pikku-kameli

Vieras
ollaan mieheni kanssa mietitty että otettas asuntolainaa, mutta sit taasen pelottaa että miten sen saa maksettua takas...

meillä ku minulla ei ole ammattia ja mieheni ei ole töissä ja elatusavut rästissä, mutta onko meillä mahdollisuutta saada lainaa??

onko kettää joka vois neuvoa
oishan se kuitenki kiva asua omassa talossa, ja kun noita lapsiakin on.

Valitettavasti edes toisella pitää olla vakituinen työpaikka ennenkuin saa lainaa ja epäilempä ettei luottotiedottomalle ja rästivelkaiselle anneta vaikka olisi työpaikkakin. Mutta jatka haaveilua, aina joskus se kannattaa. Suosittelen maksamaan rästit pois että voi alkaa elää "normaalia" elämää. Ehkäpä velkasaneeraukseen? Kannattaa kuitenkin selvittää ensin vanhat velat pois.

Tosiasiahan on näin, vaikka oma asunto kiva olisikin.
Ei uskalla teidän tilanteessa, eikä varmaan saakaan, ellei ole vakuuksia tarpeeksi paljon.

Luottotietojen on oltava kunnossa, jos on suorittamattomia vastuita tai rästejä, jotka ovat jo erääntyneet ja menneet perintään. Leima on papereissa 5 vuotta.

Toisekseen lainaahan ei saakaan jos ei ole tuloja. Tai vastaavasti reaali omaisuutta, jonka voi laittaa lainan vakuudeksi (kiinteistöjä, käteispantteja... talletuksia, osakkeita, arvo-osuuksia jne).

Ja vaikka olisikin tuloja todennäköisesti tarvitsee kuitenkin vakuuksia tai ainakin henkilötakaajia lainansa vakuudeksi. Kuinkan paljon ?Riippuu lainan määrästä, tuloista ja vakuuksien reaaliarvosta.

Tämän hetkinen yhteiskunta menee vähän väärään suuntaan. Pätkätyöllisyys, työttömyys, yms. Pankkien kova kilpailu rahaa yritetään myydä mahdollisimman paljon ja halvalla. Toivottavasti 80 -luvun loppu ei toista itseään.

terveisin
ekonomi

no niin me on ajateltukki asian olevan mutta toisaalta yrittänyttä ei laiteta =)

mulla itselläni on peltoa ja metsää ja aika paljonki.. että kaippa niist ois jotain hyötyy..
pitää käydä kyselemässä =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2005 klo 16:14 Pikku-kameli kirjoitti:
no niin me on ajateltukki asian olevan mutta toisaalta yrittänyttä ei laiteta =)

mulla itselläni on peltoa ja metsää ja aika paljonki.. että kaippa niist ois jotain hyötyy..
pitää käydä kyselemässä =)

Siis kyllähän siitä on hyötyä jos on pääomaa, koska se käy vakuutena lainaan!

Mutta jos kummallakaan ei ole työpaikkaa? niin eipö taida lainaakaan saaha, sillä milläs ne sitten takaisin maksais..... :headwall:

Jos sinulla itselläsi ovat luottotiedot tallessa, niin voithan itse esim. käydä kysymässä pankista antaisivatko niitä vastaan lainaa sinulle. Isännän nimeä ei sitten kannata panna mihinkään paperiin. Huolehdi itsellesi avioehto ja selvät sopimukset omaisuudesta yms....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2005 klo 19:56 ä67 kirjoitti:
Jos sinulla itselläsi ovat luottotiedot tallessa, niin voithan itse esim. käydä kysymässä pankista antaisivatko niitä vastaan lainaa sinulle. Isännän nimeä ei sitten kannata panna mihinkään paperiin. Huolehdi itsellesi avioehto ja selvät sopimukset omaisuudesta yms....

Taitakohan onnistua???

Pitäs oman järjen kuitenkin siinä vaiheessa sanoa, että jos ei ole tuloa(siis vain omat tulot jos yksin hakee lainaa)niin mistäs sitä sitten laina maksetaan???????????????? :o

Eihän kysyvä tieltä eksy, enkä saanut selville oliko molemmat työttömiä vai vain toinen. Eihän se ettei ole ammattia tarkoita että olisi työtön, kai?????

Ehkä tontista ja muusta omaisuudeta saa niin paljon ettei tarvitse lainaa ollenkaan. Eipä ole määrää mainittu.

Mutta kieltämättä lainaa tuskin annetaan tai edes kannattaa hakea, jos ei sitä pysty maksamaan pois.

Yhteistyössä