uskaltaako juoda lasin viiniä illalla ja imettää yöllä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
sain toisen lapseni kaksi kuukautta sitten. vauva nukkuu yöt hyvin. kerran-kaksi yössä herää syömään. joskus illalla kun lapset on nukkumassa tekisi mieli juoda lasillinen punaviiniä suihkun jälkeen rentoutuakseni, mutten ole uskaltanut :) en tiedä kuinka viini vaikuttaa maitooni ja voinko sitten yöllä vauvaa imettää. mitään kännejä siis ei ole tarkoitus vetää, ei kuulu tapoihin. ja ennen kuin joku moralisoi että on kumma kun ei voi ilman alkoholia olla, niin alkoholin käyttö ei todellakaan kuulu tapoihini. nuorempana join humalahakuisestikin, mutten enää ensimmäisen positiivisen raskaustestin jälkeen. tuo yksi lasillinen punaviiniä tekisi joskus niin hyvää :P

Anna palaa vaan. Lapsi ei tule humalaan vaikka imettäisit heti lasillisen jälkeen. Varot vaan käsiteltäessä!

http://www.alko.fi/fi/24F1E0A2FF149FDCC22575530042944A?opendocument&src=5,1

Alkuperäinen kirjoittaja Uskallat:
Anna palaa vaan. Lapsi ei tule humalaan vaikka imettäisit heti lasillisen jälkeen. Varot vaan käsiteltäessä!

http://www.alko.fi/fi/24F1E0A2FF149FDCC22575530042944A?opendocument&src=5,1

Eli käytännössä tukevankin ryyppyillan jälkeen voi yöunien jälkeen selvittyään imettää, kun oma vointi sen sallii... :whistle: ;)

kiitos :) pientä lasillista enempää en uskaltas juoda senkää takia ku alkoholia tosiaan ei tuu juotua, niin nousee helposti päähän. esikoinen oli vuoden ikäinen kun mies toi mulle punaviinipullon kun mulla oli synttärit. esikoinen nukkui täysiä öitä ja ajattelin sitten juoda pari lasillista sitä viiniä. miehen kanssa tossa pelailtiin lautapeliä ja juotiin puoliksi se pullo ja minä tirskuin pian pikku huppelissa :) miehellä ei tietysti tuntunut missään eli oli täälä yöllä toinen täysin selvä vanhempi :D

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
ei voi. etkö voisi keksiä jotain muuta tapaa rentoutua?

no muita tapojahan tässä on käytetty :) mähän en puhunu mistään ryyppäämisestä. mä rakastan punaviiniä. jouluna olin viimesilläni raskaana ja anopin joulupöydässä oli tosi hyvää viiniä, pienen huikan sitä miehen lasista maistoin. siinä kaikki alkoholi jonka olen viimeisen vuoden aikana nauttinut. joten en näe että itsessään alkoholin käyttä olis mikään ongelma. ongelma oli vaan se uskaltaako imettää jos lasillisen tossa illalla tissuttelee.