Uskaltaako canesten puikkoa kokeilla ilman lääkärin lupaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lääkärille oon vaivastani maininnu mutta sanoi ettei vielä tarvi lääkettä. no asia vaivaa niin paljon mielessä ja muutenkin että tahtoisin jo kokeilla joskus tuo canesten puikko helpottaisi. Epäilen siis että on hiivatulehdus (joka lisäksi haisee) mutta raskaana olen. Tuskinpa tuosta lääkkeestä mitään haittaa on raskauden loppuvaiheillakaan kun sen ohjeissa sanotaan että raskaana saa käyttää?

Oletko siis raskaana? Mulla kutisi muutaman viimeisen kuukauden raskausaikana häpyhuulet ja epäilin hiivaa. Vaiva paljastui suonikohjuiksi häpyhuulissa, niitä vaan ei itse nähnyt jos ei suurennuslasilla katsonut. Kutina loppui synnytykseen. Ja kyllä mä sinuna uskaltaisin canestenia kokeilla...

mulla ei ikinä ennen ole ollut hiivatulehdusta mutta epäilen tän nyt olevan sitä.. Toivottavasti nyt ei tule vihaisia viestejä kun kuvailen että tohon alapäähän tulee sellasta vaaleaa töhkää pinnalle (jota saa olla monta kertaa päivässä pesemässä) ja valkovuotokin on välillä semmosta sitkeämpää limasta :( yöks.. Mitään kutinaa ei kyllä ole. Nuo oireet ja tuo haju.

Canestenia saa käyttää raskaudenkin aikana. Mutta emätinpuikon asetinta ei saa käyttää.
Osta yhdistelmäpakkaus, jossa on voidekin, saat paremmin paranemisen onnistumaan, ja voiteella hoidetaan mieskin. Miehillä ei yleensä ole oireita, mutta jos yhdynnässä olette, niin mies on myös "kantaja" ja tartuttaa hiivan suhun samantien takaisin, ellei häntäkin hoideta!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla ei ikinä ennen ole ollut hiivatulehdusta mutta epäilen tän nyt olevan sitä.. Toivottavasti nyt ei tule vihaisia viestejä kun kuvailen että tohon alapäähän tulee sellasta vaaleaa töhkää pinnalle (jota saa olla monta kertaa päivässä pesemässä) ja valkovuotokin on välillä semmosta sitkeämpää limasta :( yöks.. Mitään kutinaa ei kyllä ole. Nuo oireet ja tuo haju.

ei sulla hiiva ole jos ei kutise. suosittelen sulle tätä, kannattaa kokeilla, saa apteekista ja voi käyttää raskausaikana! http://www.lactal.fi/

ei sulla hiiva ole jos ei kutise. suosittelen sulle tätä, kannattaa kokeilla, saa apteekista ja voi käyttää raskausaikana! http://www.lactal.fi/

Ei hiiva aina kutise!

olen kokeillut noita jo, ja eivät auttaneet :( en oikein keksi mitä muutakaan tämä olisi kuin hiivaa?

vältä paljoa pesemistä.. Mulla aivan samanlainen tilanne oli raskausaikana ja neuvolatäti sanoi että älä pese sitä kauheena,se vaan pahentaa. Käski laittaa just tuota canestenvoidetta,puikkoa ei missään tapauksessa, voide auttoi minulle hyvin.

olen kuullu että tähän vaivaan vois kokeilla myös jogurttia vai oliko se piimää, kumpaa ja toimiikohan se? ja siis miten ja minne sitä laitetaan? *nolo* olisi ainakin luomukeino :)

vältä paljoa pesemistä.. Mulla aivan samanlainen tilanne oli raskausaikana ja neuvolatäti sanoi että älä pese sitä kauheena,se vaan pahentaa. Käski laittaa just tuota canestenvoidetta,puikkoa ei missään tapauksessa, voide auttoi minulle hyvin.
Miksi ei puikkoa? Mä olen ainakin aina saanut neuvolasta ja lääkäriltäkin raskaudenaikana suosituksen just tuohon yhdistelmäpakkaukseen. Voidetta ei saa emättimeenkään kunnolla millään!
Sitä puikon asetinta ei saa käyttää raskauden aikana!

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Kannattaa jatkossa käyttää niitä maitohappopakteerivalmisteita, jotka on emättimeen tarkoitettu, ne ehkäisee hiivaa. Vinks vaan SuperÄidillekin!

:o :o Mitäs helekkaria ne sitten on :ashamed: . Apteekistako niitä saa...

Mulla on hiiva ollut jokasen raskauden kiusana ja lääkärit vaan nostaa kädet pystyyn, kun mikään puikko tai konsti ei ole auttanut ja nyt jos mä vasta saan tämmösistä kuulla, niin ei hyvät heilu lääkäreille... :kieh:

Mulla pukkas hiivan just raskauden aikana, kun vielä antibioottikuurin olin juuri syönyt. Käytin Gyno Daktarin puikkoja ja sillä meni heti ohi. Oireina ollut kutinaa vaan ainostaan sitä ääääärsyttävää tahmaista valkovuotoa ja töhkää. Ei niistä oireista voi erehtyä. Vaiva meni tällä Daktariinilla ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja SuperÄiti-:
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Kannattaa jatkossa käyttää niitä maitohappopakteerivalmisteita, jotka on emättimeen tarkoitettu, ne ehkäisee hiivaa. Vinks vaan SuperÄidillekin!

:o :o Mitäs helekkaria ne sitten on :ashamed: . Apteekistako niitä saa...

Mulla on hiiva ollut jokasen raskauden kiusana ja lääkärit vaan nostaa kädet pystyyn, kun mikään puikko tai konsti ei ole auttanut ja nyt jos mä vasta saan tämmösistä kuulla, niin ei hyvät heilu lääkäreille... :kieh:

http://www.lactal.fi/