Uskallatteko jättää vauvan yksin autoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ihan vaan sellaista tässä mietin, että uskallatteko jättää vauvan yksin autoon nukkumaan ja miten pitkäksi aikaa? Millaista asiaa hoitaessanne vauva saa jäädä autoon nukkumaan?

Tuli vaan mieleen kun tänään kävin kirppiksellä ja viereisessä parkkiruudussa seisovassa autossa pisti silmään kaukalossa nukkuva vauva. Voihan siis olla, että äiti vaan juoksi hakemassa jotain ja itkuhälytin oli mukana tms. mutta kyllä se silti pisti miettimään.

En jättäis. Meillä on yksi auto syttynyt itsellään palamaan ja ei tarvittu ku muutama minuutti kun oli ilmiliekeissä. Entä jos näin kävisi juuri silloin kun vauvasi on autossa ja sä "käyt vain pikaisesti lähikaupassa"? Peli voi olla menetetty vaikka olisit poissa vain muutaman minuutin.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Kyllä mä joskus jätin, jos vauva nukkui ja mulla oli vain tosi nopea asia ja koko ajan näköyhteys autoon.

Näin teki eräskin äiti aikoinaan Helsingissä ja tuloksena oli se että yksi lapsi paloi autoon. Toisen sai pelastettua. Oli poissa autolta ehkä minuutin.

Kyllä mä joskus jätin, jos vauva nukkui ja mulla oli vain tosi nopea asia ja koko ajan näköyhteys autoon.

Näin minäkin ajattelin, mutta tuo auto oli siis isolla parkkipaikalla, eikä sisältä ollut näköyhteyttä.. Olen nimittäin itekkin miettinyt, että esim. apteekista kun pieää jotain juosta niin tekisi mieli jättää lapset autoon ja juosta itse nopeasti ja kyttäillä samalla ikkunoista, että kaikki on hyvin..

en ole ikinä jättänyt enkä ymmärrä niitä ketkä jättävät. nukkuvan vauvan voi kantaa siinä turvaistuinkaukalossa mukana. miksi ottaa pienen lapsen kanssa mitään riskiä?

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
en ole ikinä jättänyt enkä ymmärrä niitä ketkä jättävät. nukkuvan vauvan voi kantaa siinä turvaistuinkaukalossa mukana. miksi ottaa pienen lapsen kanssa mitään riskiä?

Itse otin omasta autostani taaperon ja nukkuvan vauvan kaukaloineen niin tuntui hassulta, että tuo viereisen auton henkilö ei niin ollut voinut tehdä. Ja tosiaan kun liikketilasta ei ole minkäänlaista näköyhteyttä niin hiukan tuntui keljulta :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Näin teki eräskin äiti aikoinaan Helsingissä ja tuloksena oli se että yksi lapsi paloi autoon. Toisen sai pelastettua. Oli poissa autolta ehkä minuutin.

No mulle ei käynyt näin. Sori.

Yhteistyössä