Uskallanko värjätä itse hiukseni tässä tapauksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keltaista nään...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keltaista nään...

Vieras
Nykyinen väri on vaalea, mutta erittäin kellertävä sellainen. Tuohon keltaisuuteen olen kyllästynyt. Sitä on yritetty kampaajan kanssa taittaa ja poistaa sen sata kertaa, aina sävy on max viikon ei-niin-keltainen, sitten se taas on keltainen. Hopeashamppoosta ei ole apua. Kampaajan mukaan mulla vaan on niin paljon punapigmenttia tukassa. :(

Haluaisin vaihtaa kokonaan uuteen väriin, nimittäin ruskeaan. Olen tässä kuussa jo kahdesti käynyt värjäyttään hiuksia kampaajalla, joten budjetti on tiukilla. Uskaltaisinkohan värjätä itse? Hiukseni on pitkät ja kerrostetut, joten jos menee piloille, varmaan harmittaa...

Millaisia kokemuksia teillä on itse värjäämisestä? Tuleeko toivottu sävy? Pelkään, että jos yritän ruskeaa, siitä tuleekin joku ihan punainen, jota taas en sitten millään halua!

Jos on punapigmenttiä, niin vaaleanruskeat värit saat unohtaa ihan kokonaan. Kauppojen väreissä tummanruskea on ainoa joka peittää punapigmentin kokonaan. Auringossa kuultaa aavistus punaista, mutta niin vähän ettei sitä kukaan huomaa :) ja uskallat värjätä!!

Kiitos Kootikko! =)

Meinaatko, ettei edes kampaajalla voi vaaleanruskeaa yrittää?

No, ei se mua haittaa, ajattelinkin melko tumman ruskeaa. Käyköhän mikä tahansa tummanruskea kauppojen väreistä? Hiukset on lähes puoleen selkään pitkät, riittäiskö 2 prk väriä?

Itse kokeilin kampaajallakin tuota vaaleanruskeaa, mutta punertavaksihan sekin meni.. joten jos varman päälle haluat ottaa, niin värjää suoraan noilla kaupan väreillä :) Garnierilla on ainakin hyvä väri se tummanruskea, ja kaks purkkia riittää oikein hyvin. Jatkossa saattaa riittää jopa yksi, mutta ensimmäisen värin tekisin ainakin kahdella purkilla.

Värjään ensin tyven (jolloin se saa vrjäytyä pisimpään) ja sitten jos ja kun väriä jää levitän loput sitten hiuksiin sen verran kun riittää. Yleensä riittää hyvinkin yksi pullo koko hiuksiin, vaikka hiukset melkein rintaan asti yltääkin :)

ja itse löysin nyt tosi hyvän raita-aineen, jolla teen itse näihin tummanruskeisiin hiuksiin onnistuneesti vaaleita raitoja, jotka ei mee punaiseksi ollenkaan. http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/helmi/2tiistai/schwarzkopf/683313.jpg tuolla aineella ja noista vaaleimmalla, olikohan M1 se värikoodi.