Uskallanko vaalentaa (tummat) hiukseni? En haluaisi kuspissankeltaista kuontaloa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lonti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lonti"

Vieras
Mitäs sanotte?

Oma värini on se maantienvärinen. Nyt on värjätty tummanruskealla/mustalla. Haluaisin ihan vaaleat/valkoiset hiukset, ai joku muu sävy vaalean ja maantienharmaan välillä. Keltaisia hiuksia en kestä. Jos keltaiset tulee, leikkaan kaljuksi.

Onko mahdollista itse saada vaalennettua ilman että tulee keltaiset? Hiusten kunto toki rapistuu, mutta sillä ei ole väliä, hukseni ovat lyhyet ja leikkaan niitä usein, huono hius kasvaa nopeasti pois.

eipä oikeen oo mahdollista ilman että värjäysten välissä ne hiukset on kaameen väriset. Itse olen yleensä käyttnyt 2 värinpoistoa ja yhden värin ja aina niiden välissä on ollut tollaset kusenkeltaset/oranssit hiukset.

Minä vaalensin aikoinaan tummista vaaleiksi. Muutama värinpoistoputilo siinä meni ja toki ne ensimmäisten värinpoistojen jälkeen oli kirjavat/kellertävät, mutta lopulta ihan vaaleat. Tuskin yhdellä kertaa saat toivottua tulosta.

[QUOTE="jenny";22102396]eipä oikeen oo mahdollista ilman että värjäysten välissä ne hiukset on kaameen väriset. Itse olen yleensä käyttnyt 2 värinpoistoa ja yhden värin ja aina niiden välissä on ollut tollaset kusenkeltaset/oranssit hiukset.[/QUOTE]

Ööö...siis niitäkö ei voi peräkkäin laittaa? Kauanko pitää olla väliä? Ei kai tommosella keltasella/oranssilla päällä voi viipottaa?!

Eli kerrotteko, miten pitää tehä? Onko tuo värinpoisto sama asia kuin vaalennusaine?

Kyllä ne alkuun taitaa aina keltaiset olla väkisinkin, kunnes tasottuu. Näin mulla on ainakin aina ollut, mut melko pian ne tasottuu, värjää sit itse tai käy kampaajalla...

Voit tehdä värinpoiston itse, mutta muistathan että ensin hiuksista tulee oranssit, sitten keltaiset, sitten tipunkeltaiset ja vikana tsägällä oikein vaaleat, mutta sittenkin joudut luultavasti läittamaan taittoväriä. Ja tämä ei tapahdu yhden värinpoiston aikana.

Mulla oli maantienvärisellä pohjalla mustaa ja mustaa ja violetinmustaa ja sinimustaa ja mustaa.

Mulle tehtiin värinpoisto kahteen kertaan ja sit vaalennettiin. Osaan jäi oranssiin vivahtavaa raitaa, mutta toisella vaalennuskerralla jo vähemmän.

Mutta ehdottomasti teet tämän muutoksen kampaajalla!

Voit tehdä värinpoiston itse, mutta muistathan että ensin hiuksista tulee oranssit, sitten keltaiset, sitten tipunkeltaiset ja vikana tsägällä oikein vaaleat, mutta sittenkin joudut luultavasti läittamaan taittoväriä. Ja tämä ei tapahdu yhden värinpoiston aikana.

Ihanalta kuulostaa : ) (örp).
Siis kauanko noiden värjäysten välissä pitää olla? Voiko ne lyödä samana päivänä päähän? Vai pitääö olla viikkotolkulla väliä aina vaalennuskertaan?

Jos ne pilalle menee, ainahan voi leikata kaljuksi. Kasvaahan nuo.

[QUOTE="lonti";22102444]Miksi on virhe? Se "upea" lopputulos? Oranssius/keltasuus? Vai joku muu kauheus?

Voi äh. Kunpa olisikin sen verran hyvä rahatilanne, että raskisin itseeni jotakin tuhlata. Menisin viivana kampaajalle!![/QUOTE]

Koska ne 'kotiaineet' on toisenlaisia kuin kampaamon aineet. Tehottomampia ja lopputulos on tummasta vaaleaan päin vedettäessä likipitäen 100% huonompi kuin kampaamotuotteilla. Kampaaja myös näkee hiuksistasi esim sen yhden värinpoiston jälkeen että vieläkö kärsii/mitä tehdään.

Oppirahat maksaneena teen isot muutokset aina kampaajalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22102449:
Mulla oli maantienvärisellä pohjalla mustaa ja mustaa ja violetinmustaa ja sinimustaa ja mustaa.

Mulle tehtiin värinpoisto kahteen kertaan ja sit vaalennettiin. Osaan jäi oranssiin vivahtavaa raitaa, mutta toisella vaalennuskerralla jo vähemmän.

Mutta ehdottomasti teet tämän muutoksen kampaajalla!

Tehtiinkö tuo koko helahoito samalla istumalla? Hei laita mulle tulemaan satanen, niin menen kampaajalle : )

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22102463:
JA sit kun se maantiehiekan värinen tukkalaite kasvaa, niin SEN pystyy jo paremmin vaalentamaan.

No kön mää aloinkin jo täsä miettiä, että pitäskö ekka vetästä kaljuksi ja sitte vasta lontata, kunhan ne maantienkarvat kasvaa? ;D

[QUOTE="lonti";22102456]Ihanalta kuulostaa : ) (örp).
Siis kauanko noiden värjäysten välissä pitää olla? Voiko ne lyödä samana päivänä päähän? Vai pitääö olla viikkotolkulla väliä aina vaalennuskertaan?

Jos ne pilalle menee, ainahan voi leikata kaljuksi. Kasvaahan nuo.[/QUOTE]

Mä värjäsin reilun viikon aikana t.ruskeasta melkein platinaksi. Etin kuvan jostain kohta. Meni muistaakseni kolme tai neljä värinpoistoa, jotka tein parin päivän välein ja silti jäi epätasaisuutta, mutta ihan siedettävä tuli. Ammattilaiset tietty osaisi paremmin ;)

Muoks. tässä kuva fledasta:

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="lonti";22102476]Tehtiinkö tuo koko helahoito samalla istumalla? Hei laita mulle tulemaan satanen, niin menen kampaajalle : )[/QUOTE]

Koko juttu samalla kertaa- 2x värinpoisto ja 2x vaalennus.

Mutta kampaaja painotti että kaikkien hius ei kestä! Mutta mä halusinkin ihan valkoiset hiukset.

Ekalla kerralla (nämä kaikki siis tehtynä) en vielä saanut kuin likipitäen valkoiset hiukset, muutamalla tehosteraidalla.....
Toisella kertaa kk päästä vaaleni jo kaikki sit.

Nyt oon taas tumma, mutta nyt on ongelmana takkuuntuva tukka ja väri ei tahdo 'pysyä' hiuksessa, kun on kuollut ja tapettu vetyperoksidilla koko karvasto.....

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22102495:
Koko juttu samalla kertaa- 2x värinpoisto ja 2x vaalennus.

Mutta kampaaja painotti että kaikkien hius ei kestä! Mutta mä halusinkin ihan valkoiset hiukset.

Ekalla kerralla (nämä kaikki siis tehtynä) en vielä saanut kuin likipitäen valkoiset hiukset, muutamalla tehosteraidalla.....
Toisella kertaa kk päästä vaaleni jo kaikki sit.

Nyt oon taas tumma, mutta nyt on ongelmana takkuuntuva tukka ja väri ei tahdo 'pysyä' hiuksessa, kun on kuollut ja tapettu vetyperoksidilla koko karvasto.....

Hmm....määkin haluaisin ihan valkoset (ja ehkä joitakin astetta tummempia raitoja ehkä ehkä)
Mun karvastossa ei pisimmilläänkään nyt ole kuin ...ootas, mittaan....7 senttiä, joten ei haittaa vaikka ne ois minkäaista takkua, kunhan pysyvät päässä sen aikaa, että uutta pukkaa alta. Ja sitähän pukkaa.

Ööö...jos kampaamon hinnastossa lukee "väri ja leikkaus" meinaako se myös tällaista operaatiota vai hinnoitteleeko ne tällasen erikseen? Koitan miettiä, irtoaisko mitenkään päin rahaa kampaajalle.

[QUOTE="lonti";22102540]
Ööö...jos kampaamon hinnastossa lukee "väri ja leikkaus" meinaako se myös tällaista operaatiota vai hinnoitteleeko ne tällasen erikseen? Koitan miettiä, irtoaisko mitenkään päin rahaa kampaajalle.[/QUOTE]

Ei meinaa.

Mä värjäsin reilun viikon aikana t.ruskeasta melkein platinaksi. Etin kuvan jostain kohta. Meni muistaakseni kolme tai neljä värinpoistoa, jotka tein parin päivän välein ja silti jäi epätasaisuutta, mutta ihan siedettävä tuli. Ammattilaiset tietty osaisi paremmin ;)

Muoks. tässä kuva fledasta:

Huippuhyvä väri!!! Kiitos paljon kuvasta! Just tollasen haluan. Uskaltaisinkohan....Miten sää sen reilun viikon kuljit kylillä? Pipo päässä? Entä töissä?

Ehdottomasti anna normihiusten kasvaa, ja leikkaa pois tummat! Sitten voit ehkä saada siedettävän tuloksen.
Itse kävin todella rajussa värinpoistossa n 2,5kk sitten (oli sitä ennen punaiset hiukset, 4v putkeen kotona värjätyt) ja 1,5 tunnin kidutuksen jälkeen sain kellertävän vaaleat hiukset.

Itsekin tähtään semmoiseen tuhkanharmaan vaaleaan sävyyn, ei siis puhtaan valkoinen eikä harmaa vaan semmoinen kaunis vaalea joka ei kuitenkaan ole vetyperoxidi-blondi. Vähän niinkuin suomen huippiksen juontajalla. :)

Kampaaja sanoi että niin raju vaalennus on noin puolen vuoden prosessi, ja sen vaalennuksen jälkeen sanoi että jos nyt 2kk sisällä vaalennan lisää niin hiukset jäävät lavuaariin.
Eli päätin pitää taukoa sen verran ja vähän enemmänkin varmuuden vuoksi että hiuspohja ja juuret ehtivät toipua rääkistä. Ja huom, kampaaja on ammattilainen mutta jos teet saman rääkin kotona niin et tiedä mitä hiuksillesi käy, onko niitä päässä enäää vaalennusten jälkeen vai tippuuko kaikki pois!

[QUOTE="lonti";22102553]Huippuhyvä väri!!! Kiitos paljon kuvasta! Just tollasen haluan. Uskaltaisinkohan....Miten sää sen reilun viikon kuljit kylillä? Pipo päässä? Entä töissä?[/QUOTE]

Mä pidin huivia pantana ja hiuksia sykeröllä, mutta ei mua oikeastaan koskaan kauheasti haittaa jos näytänkin vähän hassulta :D Tuossa oli vipana värinä muistaakseni garnierin 100 % 10.1.

Mä pidin huivia pantana ja hiuksia sykeröllä, mutta ei mua oikeastaan koskaan kauheasti haittaa jos näytänkin vähän hassulta :D Tuossa oli vipana värinä muistaakseni garnierin 100 % 10.1.

Lyhyeen tukkaanon vähän pöljää laittaa mitään huivipantaa, hiuksia ei saa sykerölekkään. Olen sellaisessa paikassa töissä, jossa ei voi mitään pipoakaan pitää. Se pitä sitten ihan rehellisesti mennä oranssina jos tähän ryhtyy.

Mutta miten kampaajalla, aamuäree oli saanut lontit hiukset yhellä istunnolla?

Kiitos paljon kaikille kokemusten ja tunteiden jakamisesta : )

p.s.
huom huom: Pitää leikata kaljuksi, jos kasvatan oman värin. On aika ronskin näkönen musta tukka, jonka alta kasvaa maantienharmaa. Jopa kaljuakin kamalampi minun mielestä.

Yhteistyössä