Uskallanko edes aloittaa?!?

Niin monella on huonot kokemukset Clomifenistä, etten enää tiedä uskallanko niitä edes seuraavassa kierrossa aloittaa...

Meillä on yksi poika, 8 v ja toista ollaan yritetty nyt 1v5kk. Tutkimukset on tehty, vielä odotellaan miehen simppatestin tuloksia.
Minusta ei löytynyt vikaa, mutta Clomifenit lääkäri määräsi joka toiseen kiertoon. Limakalvo oli vähän liian ohkainen kierronpäiviin nähden, samoiten munarakkula olisi saanut olla hieman suurempi.

Luin vaan tuossa jostakin, että Clomifen saattaa ohentaa tuota limakalvoa, että miksöhän minä sitä sitten joudun syömään... ?!?

Kierto on minulla säännöllinen (28-32) ja verikokeitten perusteella ovuloin, vaikka ei mitään tuntemuksia olekaan.

Jos ei puolen vuoden sisällä raskaus ala, inseminaatio on sitten vuorossa.

Onko ketään, jolla olisi positiivisia kokemuksia Clomifenistä? Ja onko teillä ollut ultraa kuurin aikana? Kun minulla ei ole mitään seurantaa... niin ajattelin vaan, että onkohan muilla?

Ja miten te saatte pidettyä itsenne henkisesti kunnossa?
Itselläni asia vaivaa mieltä niin, että päivittäin tulee itkettyä :'(

Terkuin, Gerbera

Minäkin epäröin aloittaa, mutta taisi se kannattaa: tulin raskaaksi heti ensimmäisestä klomikierrosta! Nyt jännään, kuinka raskaus sujuu. Minulla ei ollut kontrolliultraa, joten pahimmassa tapauksessa masussani on useita tulokkaita, mikä on riskialtista. Voimia sinulle! :hug:

Clomifen on ihan hyvä lääke.
Se on varmaan sulle määrätty, jotta munarakkula kasvais riittävän suureks.
Valitettavan usein edelleen jätetään seuranta pois, vaikka se olis ainakin alotettaessa hoitoa erittäin tärkeä mun mielestä.
Kuitenkin kyse on hormoonista, mikä stimuloi munasarjoja ja näin ollen myös tulee kyseeseen suurentunut riski monisikiö raskauksiin.
Sinu vaatisin ainakin yhden suranta ultran johonkin kierron 10. päivä tienoille, tuolloin näkyy selvästi onko kasvamassa useampia rakkuloita ja nähdään myös rakkuloiden kokoa.

Itse olen juuri eilen aloittanut ensimmäisen clomifen kuurin. Vielä ei ole ilmennyt mitään sivuvaikutuksia (vaikka äsken otinkin tunnin iltatirsat)

Minullekaan ei poli lääkäri määrännyt seuranta ultraa vaikka vielä perään soittelin. Oli törkeä lääkäri.

Niinpä vaihdoin yksityiselle puolelle ja siellä aivan mahtava naislääkäri. Sain uudet clomifen päivät, annosta muutettiin, piikit unohdettiin toistaiseksi ja ennen kaikkea sain seuranta ultran.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2004 klo 15:01 Mirella kirjoitti:
Minäkin epäröin aloittaa, mutta taisi se kannattaa: tulin raskaaksi heti ensimmäisestä klomikierrosta! Nyt jännään, kuinka raskaus sujuu. Minulla ei ollut kontrolliultraa, joten pahimmassa tapauksessa masussani on useita tulokkaita, mikä on riskialtista. Voimia sinulle! :hug:

Onnea sinulle kovasti :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2004 klo 17:01 kirppu kirjoitti:
Valitettavan usein edelleen jätetään seuranta pois, vaikka se olis ainakin alotettaessa hoitoa erittäin tärkeä mun mielestä.
Kuitenkin kyse on hormoonista, mikä stimuloi munasarjoja ja näin ollen myös tulee kyseeseen suurentunut riski monisikiö raskauksiin.
Sinu vaatisin ainakin yhden suranta ultran johonkin kierron 10. päivä tienoille, tuolloin näkyy selvästi onko kasvamassa useampia rakkuloita ja nähdään myös rakkuloiden kokoa.

Voisinkohan vaatia sitä ultraa, vaikka ollaan kunnallisella puolella "hoidoissa"? Ja onnistuuko se vaatiminen ihan puhelimitse vai olisko mun pitänyt hoksia se sillon, kun siellä käytiin?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2004 klo 19:29 Päivi kirjoitti:
Itse olen juuri eilen aloittanut ensimmäisen clomifen kuurin. Vielä ei ole ilmennyt mitään sivuvaikutuksia (vaikka äsken otinkin tunnin iltatirsat)

Minullekaan ei poli lääkäri määrännyt seuranta ultraa vaikka vielä perään soittelin. Oli törkeä lääkäri.

Niinpä vaihdoin yksityiselle puolelle ja siellä aivan mahtava naislääkäri. Sain uudet clomifen päivät, annosta muutettiin, piikit unohdettiin toistaiseksi ja ennen kaikkea sain seuranta ultran.
Millä kierron päivillä syöt Clomifeniä?
Millä annoksella? Joka kierrolla vai miten? Missä vaiheessa sulla on se ultra?
*kyselyikä iski*

Kiits, jos viitsit vastailla :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2004 klo 20:44 Gerbera kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2004 klo 17:01 kirppu kirjoitti:

Voisinkohan vaatia sitä ultraa, vaikka ollaan kunnallisella puolella "hoidoissa"? Ja onnistuuko se vaatiminen ihan puhelimitse vai olisko mun pitänyt hoksia se sillon, kun siellä käytiin?

Voit pyytää seurantaa vaikka soittamalla polille. Muista että olet asiakas et mikään vain potilas ja sulla on oikeuksia vaatia myös kunnon seurantaa hoidon aikana.

Mulla Clomifen ei aiheuttanut mitään sivuvaikutuksia. Lääkäri sanoi että jos joutuu ottamaan yli kaksi pillerii päivässä niin sitten seurataan, koska monisikiöraskaus on mahdollinen. Tarkoitti, että voi tulla enempi kun kaksi. Itse otan kaksi päivässä eikä seurantaa. Tosin on jo yksi lapsi joka saatu Clomifeneilla.

Millä kierron päivillä syöt Clomifeniä?
Millä annoksella? Joka kierrolla vai miten? Missä vaiheessa sulla on se ultra?
*kyselyikä iski*

Syön kp 3.-7. ja annos on 1 päivässä.(vanha lääkäri antoi ohjeeksi kp5-9 ja 2 päivässä). Uusi lääkäri vaihtoi kuitenkin nuo ohjeet ja annostuksen. Jatkosta en vielä tiedä, polin lekuri sanoi että 3kk clomia ja sitten jotakin muuta kokeillaan. Nykyisen lääkärini kanssa ei ollut jatkosta mitään juttua, mutta eiköhän sekin sitten selviä ultran aikana. Mulle osui nyt ultra-aika kp 12, koska lähdemme reissuun. Muuten olisi ollut lääkärin mukaan kp 14.-16. aikana.

Kiva jos voin olla jotenkin avuksi :)

Yhteistyössä