Uskallanko antaa puolivuotiaalle...?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä on perunat loppu, oisin tehnyt siis kasvissosetta tuolle vauvalle.
Eilistä makkarakeittoa olis... Uskallanko ottaa sieltä perunoita ja porkkanoita, huuhtoa vedellä ja tehdä niistä sosetta? Keittoon oon käyttänyt yhden lihaliemikuution, en ylimääräistä suolaa ollenkaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmnm:
Lihaliemikuutiossako ei ole yhtään ylimääräistä suolaa?
En todellakaan antaisi, mutta tämä onkin vain minun mielipiteeni. Itse teet miten parhaaksi näet!
On tietenkin suolaa, mutta purkista en ole suolaa lisännyt, vain yhden lihaliemikuution.
En oikein osaa olla mitään mieltä, siks tulinki kyselemään et miten muut toimis :)

Laura
Eikä se huuhtomalla miksikään muutu... suola ja aromivahventeet ovat imeytyneet niihin kasviksiin. Yhdessä kuutiossa on aika paljon suolaa ja lisäksi makkaroista liukenee sitä lisää aika paljonkin. Vauvan munuaiset eivät pysty käsittelemään sellaista suolamäärää.

Ja toisekseen, en usko että vauva edes söisi niitä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Laura:
Eikä se huuhtomalla miksikään muutu... suola ja aromivahventeet ovat imeytyneet niihin kasviksiin. Yhdessä kuutiossa on aika paljon suolaa ja lisäksi makkaroista liukenee sitä lisää aika paljonkin. Vauvan munuaiset eivät pysty käsittelemään sellaista suolamäärää.

Ja toisekseen, en usko että vauva edes söisi niitä.
Yhdessä kuutiossa on varmaan aika paljon suolaa, mutta jos otan sieltä sadan perunalohkon seasta 4-5 kpl:tta sekä perunaa että porkkanaa, onko määrä tosiaan liian iso??

uusi
No anna sitten kun kerran niin jankkaat. Oma on lapsesi. Mutta puolivuotiaan kroppa ei tosiaan kestä suolaa, se ei pysty sitä käsittelemään, joten et ainakaan hänelle hyvää oloa tee.

Jos kerran talosta ei muuta syötävää löydy niin ei kai sulla ole vaihtoehtoja.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja uusi:
No anna sitten kun kerran niin jankkaat. Oma on lapsesi. Mutta puolivuotiaan kroppa ei tosiaan kestä suolaa, se ei pysty sitä käsittelemään, joten et ainakaan hänelle hyvää oloa tee.

Mä mitään jankkaa :eek:
Hedelmäsoseita löytyy, mut eipä niillä nälkä pysy poissa.

hmmm
no, jos ei muuta ole, niin erottele ne perunat ja vihannekset ja anna. Ei se tähän yhteen kertaan kuole, eikä tämän yhden kerran takia tule sairastumaan mihinkään peussuomalaiseen kansantautin..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja uusi:

Mä mitään jankkaa :eek:
Hedelmäsoseita löytyy, mut eipä niillä nälkä pysy poissa.
No anna ensin se hedelmäsose ja sit lähdet kauppaan.

A-M
Meidän 11½kk vanha sai eilen nakkikeittoa, johon olin lisännyt 2 (!!) lihaliemikuutiota. Hyvin näytti maistuvan ruoka, vaikka ensimmäistä kertaa sitä sai... Meillä saa 1-2 x viikossa ihan samaa ruokaa kuin me muut, ja silloin sitä suolaa voi olla yli suositusten. Lapsesi ei varmasti siihen kuole. Se, kelpaako ruoka onkin sitten ihan eri asia (mutta todennäköisesti kelpaa koska ei sitä suolaa niin paljon ole).

Yhteistyössä