Useita keskenmenoja peräkkäin

Tuntuu kyllä melko toivottomalta kokea kaksi epäonnistunutta raskautta peräkkäin. Vuosi sitten oli tuulimuna, joka loppui itsekseen. Nyt kun iloitsin raskaudestani, varhaisultrassa todettiin, että sikiökaiku on muttei sykettä löydy. Alkio oli lopettanut kehityksen jo varhaisessa vaiheessa. Lääkkeellisen tyhjennyksen aloitin eilen. Vielä ei aiota luopua toivosta onnistuneen raskauden suhteen, mutta kieltämättä pelottaa seuraava mahdollinen raskaus. Entäpä, jos sekin epäonnistuu ☹ Olisiko täällä saman kokeneita kohtalotovereita?
 
  • Surullinen
Reactions: Jonsku88
Ensimmäinen plussa oli kemiallinen. Iloitsin kaksi päivää, plussa katosi ja sitten alkoi menkat. Sitten mentiin melkein vuosi ennen seuraavaa plussaa, osin ehkäisyä käyttäen ja osin ei. Plussa tuli, ja vahvistuikin hienosti. Mulla tuli km joskus rv 7, tyhjentyminen alkoi spontaanisti mutta autettiin myös lääkkeillä loppuun. Tulin heti seuraavasta kierrosta uudestaan raskaaksi, kkm rv 8 ja lääkkeellinen tyhjennys kun ei itsestään alkanut vuotaan. Sen jälkeen muutama kuukausi taukoa välissä ja kolmas raskaus. Sen tulos tuhisee tuossa pinnasängyssä yöuniaan, ikää nyt 4 kk. :) Alkuun sitä itsekin mietti, että ei tästä mitään tule, eikä alkuraskaudessa uskaltanut luottaa ja toivoa että kaikki menee hyvin. Fiilis oli kuitenkin samaan aikaan jotenkin paljon varmempi alusta asti kuin keskenmenneissä. Alkuraskauden keskenmenot on hirmu yleisiä ja suurin osa vain paskaa säkää. Useimmiten sen kolmannenkaan jälkeen ei keskenmenoille löydetä mitään syytä. Niin tuuripeliä tuo raskautuminen.
 
vierailija
Tsemppiä ap! Oon tosi pahoillani että joudut käymään läpi tollaista. Yritä jaksaa uskoa siihen, että kaikki voi mennä vielä hyvinkin. Tuulimuna on kuitenkin ihan eri asia kuin taas se, että raskaus on mennyt kesken. Ei siis välttämättä ole mitään syytä siihen, että sulle on käynyt noin kahdesti vaan seuraava raskaus voi ihan hyvin mennä onnellisesti loppuun asti.
 
Tuntuu kyllä melko toivottomalta kokea kaksi epäonnistunutta raskautta peräkkäin. Vuosi sitten oli tuulimuna, joka loppui itsekseen. Nyt kun iloitsin raskaudestani, varhaisultrassa todettiin, että sikiökaiku on muttei sykettä löydy. Alkio oli lopettanut kehityksen jo varhaisessa vaiheessa. Lääkkeellisen tyhjennyksen aloitin eilen. Vielä ei aiota luopua toivosta onnistuneen raskauden suhteen, mutta kieltämättä pelottaa seuraava mahdollinen raskaus. Entäpä, jos sekin epäonnistuu Olisiko täällä saman kokeneita kohtalotovereita?
Mulla on 2varhaista km, viime huhti ja elokuu, siitä jäinkin pian uudestaan ja kaikki jo eteni hienosti, käytiin varhais ultrassa ja pieni oli oikeessa paikassa ja sydän sykki vaan ei onni kestänyt, todettiin keskeytynyt kesken meni vk 12, lääkkeillä ja imulla tyhjennettiin...ja oli ihan hirveetä, luulin etten voi mitenkään selvitä tilanteesta mutta tässä sitä ollaan uutta yritetty ja viime kuussa olikin kemiallinen eli kaiken kaikkiaan oon ollu vuoden sisään 4x raskaana:cry:
Voi olla huonoa tuuria tai voi olla jotain myös vialla, meidät tutkittiin ja tuloksia kuulemme parin kk päästä.
Tuleva pelottaa mutta ajatus ja halu siitä että sen pienen vielä saisi joskus syliin saakka on niin vahva että vaan pakko yrittää vielä kerran ainakin❤
Voimia:)
 
Entinen lapseton
Meillä loppui keskenmenot ja kuuden vuoden helvetti raudanpuutteen hoitoon.
Dextra esimerkiksi ei edes tee hoitoja alhaisella ferritiinillä. Julkisella ei edes mitata, suositeltiin IVF:ää suoraan. Ei ehditty mennä.
Kannattaa mittauttaa! :)

www.raudanpuute.fi
 
Plussasin viime vuoden tammi-helmikuun vaihteessa, meni kesken rv6, sit plussasin marraskuussa, meni kesken rv9-10, vuoto oli alkuun niukkaa ja loppuikin, mut rv 10 sit sain suuren verenhukan ja hemoglobiini laski 140-> 85. Tai tarkka ei tiedossa, ku hemoglobiini katotittiin vasta viikko vuodosta. Sieltä asti oon syöny rautakuuria ja viime kierrossa uskallettiin jatkaa yritystä.
Pelottaa kyllä jos tulis vielä kolmas keskenmeno putkeen :( edellinen oli rankka niin fyysisesti kuin henkisesti. Pelkäsin että kuolen vielä siihen verenvuotoon, kun sitä verta tuli solkenaan melkein 4tuntia :/ istuin vaan suihkussa ja pöntöllä sen ajan ku ei mitkään siteet sitä määrää pitäny sekuntiakaan. Olin jo lähdössä sairaalaan, kunnes se lopulta loppui.
 
Mulla oli useampi kemiallinen raskaus, eli menivät kyllä kesken melko alkuunsa (noin rv 5-6). 8 kk aikana niitä taisi olla ainakin kolme, kunnes sitten tärppäsi onnekkaammin ja nyt meillä on pieni tyttö. :) Tsemppiä, toivottavasti seruaavalla kerralla onnistaa!
 

Yhteistyössä