Usein

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairastaminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairastaminen

Vieras
Minulla on aivan väsynyt olo tähän sairastamiseen. Meidän poju 1v 2kk,on ollut sairaana(kuumeessa) jo seitsemän kertaa, korvatulehduksia, vauvarokko ja kurkunpään tulehdus on koettu. Tässä alkaa väkisinkin miettimään omia tehtyjä valintoja, että olisinko voinut omilla tekemisillä tähän vaikuttamaan. En ole tupakoinut enkä juonut alkoholia raskauden aikana. Imetin tosin vain 3 kuukautta, maidon ehtymisen ja pojan suuren nälän takia. Siinäkö syy? Emme mielestäni ole normaalia enempää suurissa ihmisjoukoissa, tosin joskus kyllä ostarilla käymme. Olo on ihan loppu,kun pari,kolme viikkoa ollaan terveenä ja taas... Auttakee nyt minnuu, mitä mieltä olette? Millaisia kokemuksia teillä on (esim.useamman lapsen vanhemmat)? Olisinko tämän voinut jollain estää? Onko jonkun muun lapsi ehtinyt näin pienenä jo sairastamaan näin paljon?

Meidän poikamme on juuri vuoden ikäinen ja koettuna on tähän mennessä vain yksi kolmen päivän kuume. Itse imetin 3,5 kk, poltin muutaman savukkeen päivässä raskausaikana, alkoholia en ottanut yhtään. Eli tokkopa noilla tekemisilläsi on ollut vaikutusta lapsesi sairasteluun.

Meidän tyttö 1v 2kk ja ollut sairaan vaikka kuinka monasti. Flunssassa pari kolme kertaa ekan vuoden aikana ja päiväkotiin siirtymisen jälkeen koko ajan; mahatautia, kuumetta, yskää.
Ei kai noihin paljon vaikuttaa voi, minä imetin 7kk ja en tupakoi ja liikuin raskausaikana, söin terveellisesti yms. Sitäpaitsi tyttö syntyi täysiaikaisena ja tosi pienenä 2,5 kg. Kyllähän sitä mietti että mitä on tehnyt väärin! Mutta kaikki oli kunnossa.

Paha äiti tietysti olin kun vuoden ikäisenä päiväkotiin vein :-( Se varmasti tuota sairastelua lisää.

Älä yhtään huoli, en usko että tekemisilläsi tai tekemättä jättämisilläsi olisi mitään tekemistä sairastelun kanssa. Jaksamista sinulle ja koko perheellesi!

Mutta kyllä se voi myös edellä mainituista syistä johtua lapsella tuo sairastaminen (esim.tupakointi). Ap sanoi ettei ole tupakoinut, mutta jotain syitä saattaa olla jolla olisi voinut estää sairastamisen. Niitä on vain mahdoton todistaa ja tässä tapauksessa tutkia!

Voi pyhä hyssykkä, ei ole mitään tarvetta ""m:n"" etsiä ja todentaa APn tekemisiä. Kun ne vauvat vaan on niiiiin erilaisia, ja joskus vaikka tekis asiat kuinka, niin vaavi vaan sairastelee enempi, ei sille aina ole varsinaista syytä. Tsemppiä tautikierteeseen APlle!!!!!

Yhteistyössä