Useamman lapsen äiti "ojensi" mua tänään vihaisesti bussipysäkillä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "esikoisen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"esikoisen äiti"

Vieras
puolivuotias vauvani oli tosi itkuinen kun odotettiin bussia, nostin vauvan sitten vaunuista syliini ja hyssyttelin, vauva vaan huusi. Vieressä toinen äiti kolme lasta mukanaan, mulkoili mua tosi vihaisesti jo pitkän aikaa, ja teeskennellyn vauhdikkain liikkein hyssytti omaa lastaan rattaissa puhuen samalla "ymmärrän kyllä kulta että on vaikea nukkua kun tuo vauva huutaa mut nyt on oikeesti päiväuniaika" jne niin isosti että varmasti sen kuulin :(
Juuri ennen kuin bussi tuli, sanoi mulle vielä että "pukisit kunnolla sen vauvasi niin ei tarttis raukan turhaan itkeä".
Tuli tosi paha mieli ja nieleskelin kyyneleitä siinä bussissa.. Ulkona oli +16, tuuli tosin oli kova, mutta vauvalla kuitenkin potkupuvun yllä fleecehaalari, puuvillapipo, sukat + tumput. Itse arvelin itkun syyksi lähinnä yliväsymystä.

Mutta kyllä tuli taas oli, etten osaa mitään. Esikoinen kyseessä :(

Tollaisia kiukkuperseitä nyt on, ei niistä kannata välittää. Ehkä sillä oli ollut tenavalaumansa kanssa hankala aamu ja piti purkaa turhautumisensa johonkin, sinä sait nyt kyseenalaisen kunnian toimia kohteena.

Olisit sanonut sille, tossa vaiheessa kun tuli vittuilemaan, että nukuttaisit itse vauvasi päiväunille kotona eikä bussissa, niin ei tarvitsisi tulla aukomaan päätä vieraille ihmisille.

• Tykkää
Reactions: ElaineH
meen muksu olis kiljunut kuumuuttaan, tolla varustuksella. kun se olis ollu just ja just liikaa muutamassa plusasteessa. ja ei ne aina hiljene millään. se on ärsyttäväö kun isompi kiljuu just kun on nukahtanut ja sit herää ja kiljuu kun ei pääse takas uneen. tsemppiä sulle. ei aina voi mitään (kun periksi ei kannata antaa jos isompi jotain kiljuu)

[QUOTE="Vieras";28620339]Mulle tiuskittiin kerran junassa, että mun pitäisi ottaa silmälasit pois, koska joku tuntematon tenava niitä pelkää. Mulla on todella huono näkö.[/QUOTE]

:laugh:

Se iki-ihana julkinen liikenne
133233.png

[QUOTE="Vieras";28620339]Mulle tiuskittiin kerran junassa, että mun pitäisi ottaa silmälasit pois, koska joku tuntematon tenava niitä pelkää. Mulla on todella huono näkö.[/QUOTE]

Ei oo totta... :D. Mitä sanoit?

[QUOTE="vieras";28620346]Huh mikä muija. Komentaakohan bussissakin muut olemaan hiljaa että oma lapsi saa nukkua rauhassa. Älä ota itseesi. Näytä kieltä jos joskus vielä kohtaat. ;)[/QUOTE]

Ou mai gaad :D.

Uskomatonta että tuollaisia tyyppejä on olemassa! Tarkoitan siis tätä useamman lapsen äitiä.. Kyllähän itseäkin saattaa väsyksissä ja hermot piukeana ärsyttää ihan pienetkin asiat, mutta en IKINÄ menisi sanomaan mitään tuollaista ääneen! Käytöstapoja ihmiset käytöstapoja!!

Ap et tehnyt mitään väärää joten hymyä huuleen :)

[QUOTE="rilli";28620351]Ei oo totta... :D. Mitä sanoit?[/QUOTE]

Kysäisin kohteliaasti josko rouva tulisi sitten kirjottamaan mun tekeillä olevaa gradua, koska en itse sitä enää näe tehdä. :) Kyseessä oli siis useamman tunnin kestävä matka, jonka ajattelin käyttää hyödyllisesti :D

• Tykkää
Reactions: ElaineH
Ei kannata ottaa itteensä, ehkä sillä äidillä oli huono päivä, nukkunu yönsä huonosti tai jotain. Saattaisin ehkä itse mulkoilla jos joku huudattaisi lasta kirjaston lukusalissa :)

Voi ei, älä turhaan pahoita mieltäsi. Minusta kuulostaa ihan hyvältä tuo vaatetus. Vauvathan itkee, monenmoisista syistä, väsymys, kylmä, kuuma, kutittaa, nälättää, janottaa, läheisyyttä tarvii, pelottaa. KAIKKI vauvat itkee joskus, jotkut enemmän, toiset vähemmän. Ei se nainen oikeasti voinut kuin vain arvella mikä sinun vauvaasi itketti, sinä tiedät syyn paremmin kuin se nainen.Joku oli kussu sen piimään aamulla ja siks niin k-otsainen naikkonen, ei sinun syy.

Relax, osaat kyllä, parhaasi yrität :)

Ahaha :DD Olisit sanonut tiuskijalle, että sopii, heti kun hän riisuu housunsa :D

Ihmisillä on kyllä joskus äärettömän vähän empatiakykyä. Hävettää ihan sen räkyttäjämamman puolesta (toivottavasti palstailee ja tunnistaa itsensä!), ettei edes äiti tue toista äitiä. Hänen jos jonkun pitäisi tietää että tuskin kukaan tahallaan huudattaa vauvaansa. Ap, jatka vaan rohkeasti julkisilla kulkemista :) meitä normi-ihmisiä, jotka eivät hermostu tuollaisesta, on kuitenkin enemmistö!

• Tykkää
Reactions: Pikku_Pallo
Todella erikoista käytöstä kolmen lapsen äidiltä. Yhden lapsen vanhemmat usein hysteerisiä kullinnuppunsa päikkäreistä. Yleensä kuitenkin jo toisen lapsen myötä havahtuu siihen, että maailma ympärillä elää omaa elämäänsä ja pysyy kotona, jos haluaa olla omissa oloissa.

Ei oo todelllista! Halaus ap:lle, kurjaa tuollainen huono käytös, äiti-ihmiseltä vielä. Olis nyt luullut että kolmen lapsen äitinä on jo oppinut ettei koko muu maailma hiljene sillä sekunnilla kun oma lapsi pitäisi saada päikkäreille. Joitain ihmisiä ei edes lapsen saaminen auta irti sieltä omasta navasta, valitettavasti.

Voi luoja, minkälaisia ihmisiä olette kohdanneet :D

Tämä ei ihan liity aiheeseen, mutta ehkä kuitenkin hieman. Tuttu nuori tyttö on pikaruokaravintolassa töissä ja arvatkaas, keiden on todennut olevan niitä kaikkein hankalimpia ja vaativimpia asiakkaita? No pienten lasten äitien :D

Turha pahoittaa mieltään tuollaisesta. Mielipiteensä voi esittää, eikä tuokaan äiti todennäköisesti tarkoittanut loukata. Hän ajatteli ehkä vain antaa vinkin kokeneempana. Ei kaikkea pidä ottaa niin itseensä.

Meidän temperamenttinen vauva huusi koliikkia päivät pääksytysten. Sain kyllä niin monen kirjavaa neuvoa ja ohjetta, että voi hyvä luoja sentään. Etenkin nää useamman lapsen äidit, joille oli sattunut siunaantumaan 2 tai 3 hiljaista ja hajutonta herranterttua, ei tajunneet kyllä meidän vauvaelämän realiteeteista yhtään mitään. Että eipä se kokemuskaan aina tuo tietoa ja taitoa... ei. Joskus se tuo vaan kapeakatseisuutta ja kaavoihin kangistumista.

Älä välitä tuommoisesta. Tuo mami ei vaan oo tajunnut kehittää tilanneälyään saati oppinut pitämään suutansa kiinni tarvittaessa. Kaikkia ajatuksia ei tarvi pukea sanoiksi. Tuommoisen mamman kokemuksella ei ole mitään painoarvoa ainakaan mulle kun näen hänet jokseenkin henkilönä jolla ei ole mitään hyvää annettavaa muille, ainanaan tuolla ulosannilla.

Yhteistyössä